آیا فرش ماشینی جایگزین فرش دستباف شد؟

آیا فرش ماشینی جایگزین فرش دستباف شد؟
ایران به عنوان بزرگ ترین قطب تولید کننده فرش در جهان مطرح بوده و به همین سبب در زمینه صادرات فرش حرف اول را می زند چرا که طرح های فرش ایرانی هر یک به نوعی خاص و منحصر به فرد بوده و به همین دلیل قابل مقایسه با سایر فرش های دنیا نیست از همین رو نیز به دلیل زحمت و ارزش بالای این هنر اصیل بدیهی است که قیمت های بالایی برای آن در نظر گرفته شود. در نتیجه قشری از جامعه قادر به خرید آن خواهند بود و در مقابل قشر ضعیف جامعه توانایی استفاده از فرش های دستباف را نخواهند داشت.همچنین اهمیت بالای استفاده از فرش در خانه ها دیگر بر کسی پوشیده نیست. شاید با خودتان بگویید که با استفاده از انواع کفپوش هایی که امروزه وارد بازار شده اند، می توان جای خالی فرش را پر کرد اما باید بدانید که چنین طرز تفکری کاملا اشتباه بوده و شما به هیچ قیمتی نمی توانید قید فرش ها را بزنید. همیشه به یاد داشته باشید که استفاده از یک فرش کوچک به مراتب بهتر از استفاده نکردن آن است.به دنبال اهمیت بالای وجود فرش در خانه ها و غیر ممکن بودن حذف آن انواع جدیدی از فرش برای قشری از جامعه که توانایی خرید فرش های دستباف را ندارند، توسط تولیدی های فرش کاشان برای نخستین بار وارد بازار شد.

خرید فرش های کلاسیک

اگر علاقه خاصی به طرح و نقش های فرش دستباف دارید اما از طرفی با محدودیت بودجه برای خرید آن مواجه هستید، به شما پیشنهاد می دهیم که فرش های کلاسیک ماشینی را به جای فرش های دستباف انتخاب کنید چرا که کیفیت و نقش و نگارهای فرش کلاسیک شباهت بسیار زیادی به انواع فرش دستباف داشته و به همین جهت می تواند جایگزین ایده آلی برای آن محسوب شود.شما می توانید به کمک فرش کلاسیک دکوراسیون داخلی منزلتان را تا چندین برابر زیبا کنید زیرا فرش های کلاسیک دارای رنگ بندی های متنوع بوده و به همین جهت می توانید با خیال راحت فرشی را انتخاب کنید که با سایر وسایل منزلتان هماهنگی کافی داشته باشد و از این رو به یک هارمونی جذاب دست پیدا می کنید.مورد دیگری که به واسطه فرش کلاسیک در دکوراسیون منزلتان نوعی تحول ایجاد می کند، این است که تنها به انتخاب فرش های رایج و مستطیلی شکل بسنده نکیند چون آنها علاوه بر اینکه رنگ های گوناگونی دارند، در طرح ها و اشکال مختلف نیز تولید می شوند. مثلا گاهی اوقات یک فرش بیضی و یا دایره ای شکل بیش از یک فرش مستطیلی تاثیرگذار خواهد بود.

خرید فرش فانتزی

فرش

[maxbutton id=5 url=https://dl.imerdas.com/fa/blog/details/23/فروش-اقساطی- text=خرید قسطی فرش مرداس ]

در کنار فرش های کلاسیک انواع فرش فانتزی نیز به چشم می خورد. در رابطه با فرش های فانتزی باید بدانید که آنها انواع و اشکال بسیار متفاوتی داشته و به همین سبب قادر خواهید بود برای هر بخش از خانه که تمایل دارید، بهترین انتخاب را داشته باشید. یعنی به عنوان مثال اگر قصد خرید فرشی مناسب برای اتاق فزرندتان را دارید، به گونه ای که با محدوده سنی او همخوانی داشته باشد، می توانید به تهیه انواع فرش فانتزی فکر کنید زیرا فرش های فانتزی در هر زمینه ای دارای طرح های بسیار متنوعی بوده و از این رو کار شما را در انتخاب و تصمیم گیری راحت می کنند.

تفاوت بین فرش های کلاسیک و فرش فانتزی

اگر بخواهیم مقایسه ای ساده و کوچک میان فرش کلاسیک و فانتزی انجام دهیم، می توانیم به تفاوت وزن آنها اشاره کنیم زیرا فرش های فانتزی از لحاظ میزان وزن قابل مقایسه با فرش های کلاسیک نیستند چرا که شخص به تنهایی قادر به جا به جایی فرش فانتزی خواهد بود، اما حمل فرش کلاسیک در مقایسه با آن به مراتب سخت تر می باشد و دلیل چنین امری تنها به خاطر تفاوت در میان تراکم های آنها است.

فرش

بیشتر بخوانید: تزئین خانه‌های ایرانی با فرش‌های کاشان

بنابراین اگر سبک و سنگین بودن فرش و از آن مهم تر مقدار تراکمی آن برایتان بسیار با اهمیت است، به شما پیشنهاد می دهیم که در انتخاب نوع فرش مورد نظرتان به خوبی دقت نمایید چون از دیدگاه هر فرد ویژگی های ایده آل یک فرش با دیگری متفاوت خواهد بود و این موضوع کاملا به سلیقه و نیاز شخص مربوط می شود.همچنین به یاد داشته باشید که فرش های فانتزی برخلاف فرش کلاسیک ریشه نداشته و در نتیجه دغدغه پنهان کردن، چسب زدن و یا شستشوی ریشه فرش را نخواهید داشت.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید