از خانه های قابل حمل چه می دانید؟

از خانه های قابل حمل چه می دانید؟
امروزه با وجود پیشرفت صنعت در حوزه ساخت خانه های پیش ساخته، خانه های قابل حمل از جایگاه ویژه ای برخوردار شده اند. تا به حال فکر کرده اید که خانه‌های قابل حمل چه مزایایی دارند که روز به روز بر اهمیت آنها افزوده می شود؟ هدف از ساخت آنها چیست؟در این مقاله قصد داریم تا در مورد خانه های قابل حمل و به طور کلی نکاتی پیرامون آنها بپردازیم. پس چنانچه تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه دارید، در ادامه همراه ما باشید.ساخت خانه های پیش ساخته چه فایده ای برای ما دارد؟شاید اولین و در عین حال مهم ترین فایده ای که اینگونه خانه ها با خود به همراه دارند، صرفه جویی در مدت زمانی است که طول می کشد یک خانه ساخته شود چون همانطور که می دانید برای ساخت یک ساختمان از طریق بنایی و روش معمول حداقل 1 سال زمان لازم است. این موضوع در حالی است که برای ساخت خانه های قابل حمل زمانی به مراتب کمتر لازم می باشد در نتیجه می توان در اتلاف وقت صرفه جویی به عمل آورد و زمان باقی مانده را به کارهای مهم تری اختصاص داد.همچنین هزینه هایی که از زمان شروع کار تا پایان آن باید برای خانه‌های قابل حمل متقبل شد نیز به مراتب کمتر از هزینه ساختمان سازی است. از طرفی برای ساخت خانه‌های قابل حمل دیگر نیازی به اخذ مجوزهای گوناگون، درگیری با کارگران به مدت چند ماه و... نیست. به همین خاطر به راحتی می توان نتیجه گرفت که ساخت این خانه ها به مراتب از هر جهت هزینه های کمتری را برای فرد به همراه دارد.

انواع خانه های قابل حمل

خانه

خانه‌های قابل حمل را به شکل های گوناگونی می توان ساخت. آنها می توانند از جنس چوب، فلز و یا موارد مشابه باشند. به بیان واضح تر کلبه ها، کانکس ها و حتی آنهایی که اسکلت بندیشان با انواع پیچ و مهره عجین شده در دسته خانه های قابل حمل جای می گیرند. اینکه برای ساخت یک خانه قابل حمل از چه جنس و موادی باید استفاده کرد، کاملا به شرایط آب و هوایی یک منطقه مربوط می شود. البته این موضوع گاهی اوقات می تواند مشکل آفرین باشد!به عنوان مثال محیطی که از لحاظ دارا بودن انواع چوب های مرغوب غنی می باشد، ذهن ها را به این سمت می برد که خانه قابل حمل با استفاده از همان چوب موجود در منطقه ساخته شود. اما اینکه یک خانه تماما از چوب ساخته شود می تواند خطرات جبران ناپذیری را با خود به همراه داشته باشد. زیرا همانطور که می دانید چوب به راحتی و با کوچک ترین محرکی آتش می گیرد و در نتیجه می تواند جان ساکنین آن خانه را به خطر اندازد. حتی در خوش بینانه ترین حالت ممکن می تواند خانه انواع حشرات مزاحم محسوب شود. البته این را باید بدانید که با پیشرفت های امروزه تا حدود زیادی می توان این موارد را تحت کنترل قرار داد. اما باز هم به طور کامل نمی توان مانع بروز آنها شد.

مقاومت خانه های قابل حمل در برابر زلزله

همواره زلزله از جمله بلایای طبیعی است که جان انسان ها را در معرض خطر قرار داده و ساختمان های سنگین رایج امروزی به این موضوع دامن می زنند. اما خوشبختانه خانه های قابل حمل به دلیل سبک بودن مصالحی که دارند، از شدت این خطر کاسته و در نتیجه به هنگام وقوع زلزله کمتر شاهد جان باختن افراد بر اثر ریزش آوار خواهیم بود.

امکان استفاده از خانه های قابل حمل به دفعات

از آنجا که قطعات خانه‌های قابل حمل به صورت جدا ساخته شده و در نهایت به شکل مکمل نصب می شوند، در صورت لزوم می توان قطعات آنها را از یکدیگر جدا کرده و در محل دیگری اقدام به نصب مجدد آنها نمود. این قابلیت برای افرادی که در نقاط آب و هوایی گوناگون کشور زندگی می کنند، یک ویژگی فوق العاده محسوب می شود.خانه‌های قابل حمل در قالب چند طبقه!

خانه

بیشتر بخوانید: با دکوراسیون ویلاهای ساحلی آشنا شوید

شاید برایتان جای سوال پیش آمده باشد که آیا امکان ساخت خانه‌های قابل حمل به صورت چند طبقه وجود دارد؟ در رابطه با پاسخ به این سوال باید بگوییم که در حال حاضر با استفاده از روش های موجود برای ساخت خانه‌های قابل حمل تنها می توان تا ساخت دو طبقه پیشروی کرد. اما همانطور که می دانید همه چیز با گذر زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی ارتقا پیدا خواهد کرد.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید