جذاب‌ترین فرش‌ها برای اتاق کودک

جذاب‌ترین فرش‌ها برای اتاق کودک
فضای اتاق کودک اهمیت زیادی دارد چون فرزند شما قرار است زمان زیادی در آن سپری کند. این موضوع می تواند در شکل گیری روحیات و خلق و خوی فرزندتان اثرگذار باشد. به دفعات در مورد این که چه نوع فرشی برای اتاق کودک مناسب است صحبت کرده ایم اما با این حال یادآوری مختصری می کنم.

اصول انتخاب فرش کودکانه

بهترین انتخاب برای فرش کودک فرش‌هایی با تراکم بالا هستند که به دلیل ریزبافتی و فشردگی، گرد و خاک کمتری در بافت فرش تجمع می کند. البته نوع نخ به کار رفته در فرش نیز بسیار حائز اهمیت است، چون کودکان در سال‌های ابتدایی زندگی خود بسیار حساس هستند، پرزهای فرش، زبری و ضمخت بودن جنس فرش، پوست و ریه کودک را اذیت می کند. پس قبل از خرید فرش حتما دقت کنید تا در بافت فرش از نخ‌های مرغوب استفاده شده باشد. معمولا بهترین نخ برای بافت فرش ماشینی نخ اکرولیک است اما نخ‌های پلی استر و پلی پروپیلن نیز در جایگاه خوبی قرار دارند. تنها دقت کنید نخ‌های به کار رفته در فرش کودک حتما قبل از بافت هیت ست شده باشند چون در این صورت علاوه بر این که مقاومت بیشتری پیدا می کنند پرزدهی خود را از دست داده و بوی نامطبوعی ندارند به این ترتیب می توان از آن‌ها نه تنها برای اتاق کودک بلکه برای افرادی که دچار آلرژی هستند نیز استفاده کرد. این ویژگی‌ها کمک می کند تا فرش از جنس و کیفیت خوبی برخوردار باشد هر چند تشخیص بسیاری از این موارد کار ساده ای نیست و لازم از فروشنده در مورد آن‌ها سوال کنید.بهترین رنگ فرش برای فضای کودکانه

انتخاب

[maxbutton id=5 url=https://dl.imerdas.com/fa/carpet/group/28/فرش-کودک text=خرید فرش کودک ]

قطعا چیزی که در ظاهر جلب توجه می کند رنگ به کار رفته در فضای اتاق کودک است که حس کلی در فضا ایجاد می کند. استفاده تماما از رنگ‌های سرد، گرم، تیره، خنثی و ... به تنهایی هر کدام حسی را در فضا ایجاد می کند که ممکن است به روحیات و احساسات فرزندتان جهت دهد. باید برای انتخاب رنگ از هر نوع نگرش سلیقه ای و جنسیتی دوری کنید؛ این تصور که رنگی مانند صورتی، نارنجی یا قرمز نباید در اتاق پسر بچه‌ها استفاده شود، تصوری کاملا اشتباه است بلکه باید تمام رنگ‌ها را به یک اندازه و مناسب در فضا به کار بگیرید. سعی کنید تمام فضا را به رنگ خاص در نیاورید چون تنها، ویژگی‌های آن رنگ به خصوص در فضا القا می شود. بیشتر از این که رنگ‌ها به طور یک جا در نقطه ای متمرکز کنید می توانید آن‌ها را در وسایل مختلف اتاق از جمله فرش‌ها پخش کنید. انتخاب فرش کودکانه می توانند بهترین فضا برای مانور رنگی باشند چرا که در بازار فرش‌هایی با طرح و رنگ کودکانه و در طیف رنگی بسیاری وجود دارد که اجازه می دهد فضای شادی در اتاق کودک ایجاد کنید.فرش‌هایی که به طور تخصصی برای کودکان طراحی می شوند علاوه بر کیفیت عالی از رنگ بندی شادی برخوردارند که این موضوع اجازه می دهد فضای اتاق همیشه شاد و با نشاط باشد. تنها نکته اصلی برای انتخاب رنگ کلی در اتاق کودک، استفاده بیشتر از رنگ‌های روشن و شاد به جای رنگ‌های تیره است. رنگ‌هایی مانند صورتی، زرد، آبی، سفید، نارنجی، سبز و ... در طیف روشن و ملایم می توانند فضایی آرام و دلنشین ایجاد کند؛ این رنگ‌ها در کنار هم و به طور مجزا می توانند رنگ اصلی فرش را تشکیل دهند و سایر اجزای اتاق را براساس آن انتخاب کرد.

انتخاب فرش کودکانه با طرح مناسب

علاوه بر رنگ مناسب در فضای اتاق، طراحی اتاق نیز باید کاملا کودکانه و مناسب باشد. تمام وسایل باید ساده و بدون پیچیدگی انتخاب شود و مهم‌تر این که از انتخاب وسایلی با لبه‌های تیز و برنده پرهیز کنید. برای کف اتاق نیز حتما باید کفپوشی نرم مانند فرش انتخاب کنید که فرش‌ها علاوه بر نقش محافظتی از نظر زیبایی نیز بسیار تاثیر گذار هستند. در طراحی فرش کودک غالبا از شکل‌های کودکانه، تصاویری کارتونی، گل‌ها، حیوانات و ... استفاده می شود.

انتخاب

بیشتر بخوانید: فضایی منحصر به فرد برای تقویت رشد و خلاقیت کودک

این طرح‌ها قطعا برای کودکان جذاب هستند و در سال‌های اولیه آن‌ها نسبت به طرح‌ها کنجکاو خواهند شد بنابراین اگر بخواید می توانید با کمی زیرکی، هوش هیجانی کودک را نیز تقویت کنید و با انتخاب فرش کودکانه با طرح‌های آموزشی با یک تیر دو نشان بزنید. فرش‌هایی با طراحی‌هایی مانند جدول اعداد، تصاویر کارتونی حیوانات، بازی‌های فکری مانند مار و پله و ماز و ... همه می تواند در رشد خلاقیت فرزند شما موثر باشد. علاوه بر انتخاب فرش از بین فرش‌های موجود در بازار به کمک فرش‌های کلاریس می توانید خودتان فرش اتاق را طراحی کنید، مثلا تصویری از عروسک مورد علاقه فرزندتان یا یکی از نقاشی‌های او را به فرش تبدیل کنید.در نهایت یکی از نکات اساسی تحمیل نکردن سلیقه خودتان به فرزندتان است، مثلا اگر شما به شخصیت کارتونی خاص علاقه دارید یا دوست داشتید خلبان می شدید و یا رنگ مورد علاقه شما بنفش است لازم نیست تمام اتاق را با این وسایل و طرح‌هایی از آن پر کنید. بهتر است در حالی که اتاق کودکتان را شاد و جذاب نگه می دارید همچنان مسیر را برای تفکر و ایجاد خلاقیت فراهم کنید. اگر کودک شما در سن انتخاب است حتما او را با خود خرید ببرید تا بیش‌تر از نظر و سلیقه شما، نظر او اعمال شود.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید