خرید مبل را جدی بگیرید

خرید مبل را جدی بگیرید
مبل ‌ها از وسایل اصلی خانه هستند که خرید آن ‌ها دغدغه زیادی دارد و زمان زیادی می گیرد. معمولا در هنگام خرید مبل وسواس زیادی به خرج می دهیم تا بهترین مبل برای دکوراسیون خانه خود را تهیه کنیم. قبل از هر چیزی باید این واقعیت را قبول کنیم که مبلمانی که در مغازه و نمایشگاه، زیبا و جذاب به نظر می رسند ممکن است تصویر بدی در خانه ما ایجاد کنند. مغازه دار بهترین ‌های خود را پشت ویترین قرار می دهد و از نور پردازی ویژه ای برای آب و تاب دادن به آن استفاده می کند تا همه نظر‌ها را به خود جلب کند. از طرفی وسعت مغازه و نمایشگاه باعث می شود تا چیدمان مبلمان کار راحتی باشد اما در خانه معمولا این مقدار فضا وجود ندارد. پس به همه این نکات توجه کنید و در هنگام خرید مبل مانند خرید فرش ، تمام فضای خانه خود را تصور کنید و اجزای آن را به خوبی به یاد بیاورید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

3 قدم اساسی برای خرید مبل

1. فضای خانه را در نظر بگیریدنکته اولی که باید در نظر بگیرید متراژ فضای پذیرایی خانه است. اینکه خانه شما چقدر گنجایش دارد و چه مبلی مناسب فضای شماست. مثلا در خانه ای 60 متری که شاید فضای پذیرایی آن خیلی بزرگ نباشد انتخاب مبلمان استیل و بزرگ که هر کدام حجم زیادی دارند خیلی کار عاقلانه ای نیست. این مبلمان در فضای کوچک زیبایی خود را از دست می دهند و دست و پاگیر می شوند و با هر بار راه رفتن حتما به مبل ‌ها و میز ‌ها برخورد می کنید و کلافه می شوید. پس معلوم شد مبلمان استیل و بزرگ به درد فضایی می خورد که حداقل مجبور نباشید مبل ‌ها را دور تا دور خود جمع کنید و جای راه رفتن نداشته باشید.2. سبک دکوراسیون را آشفته نکنیدبعد از اینکه ابعاد فضای خود را شناسایی کردید نوبت به بررسی سبک خانه می رسد. چه سبکی را می پسندید و بیشتر وسایل خانه شما چه مدلی هستند؟ باید مبل ‌هایی که می خرید هم زیبا باشند و هم قابلیت هماهنگ شدن با فضای خانه شما را داشته باشند. انتخاب زیبا، فقط یک بخش کار است، اگر این مبلمان با خانه و وسایل شما همخوانی نداشته باشد زیبایی مبل ‌ها اصلا دیده نمی شود که هیچ، ‌بلکه کاملا هم زشت به نظر می رسد و فضای خانه را به هم می ریزد.3. هزینه اضافی بابت تعمیرات ندهیدبعد از بررسی ‌ها نوبت به قسمت اصلی ماجرا می رسد، چقدر می خواهید هزینه کنید؟ لازم نیست هزینه گزافی بپردازید و به سراغ خرید مبل با قیمت ‌های نجومی بروید در بین همین مبلمان معمولی و رایجی که در بازار هست مبل ‌های خوب و با کیفیتی وجود دارد که با صرف کمی زمان و دقت می توانید مناسب بودجه خود مبل پیدا کنید. اما در این جا باید خیلی دقت کنید که به بهانه صرفه جویی، کیفیت را قربانی نکنید چون اینجوری خیلی زود دچار دردسر می شوید یا باید دوباره مبلمان را تعویض کنید و یا آن ‌ها را تعمیر کنید. که خب گاهی هزینه تعمیر خیلی زیاد‌تر از خرید مبل می شود و همین طور ممکنن است ظاهر مبلمان به خوبی قبل نشود.کاناپه ای برای دراز کشیدن می خواهید؟

خرید

بیشتر بخوانید: دیوارها؛ عضوی فراموش شده در دکوراسیون

کاربرد مبل خود را بدانید. برای چه کاری می خواهید مبل بخرید؟ مبل برای اتاق پذیرایی می خواهید؟ یا برای اتاق نشیمن؟ می خواهید مبل راحتی داشته باشید و روی آن لم دهید و کتاب بخوانید یا مبلمان رسمی مد نظر دارید؟ پس در نظر گرفتن کاربرد مبلمان از نکات دیگری است که اهمیت زیادی دارد و به شما کمک می کند تا در خرید مبل دچار اشتباه نشوید.مبلمان خود را سبک و سنگین کنیدنکته ای که شاید گاهی از قلم بیوفتد اندازه و وزن مبل است. منظور این نیست که مبل ‌ها را قبل از خرید وزن کنید اما از آنجایی که شما هم به نظافت خانه خود اهمیت می دهید پس باید بدانید که برای تمیز کردن فرش و زیر مبل ‌ها احتیاج به جابجایی آن‌ها دارید. پس اگر قرار باشد برای هر بار جارو کشیدن و تمیز کاری، چند نفر به شما در جابجایی مبل ها کمک کنند قطعا به دردسر افتاده اید. همین طور اگر می خواهید از فرش بزرگی استفاده کنید که زیر مبل ‌ها قرار بگیرد باید بدانید که ممکن است مبلمان سنگین، به فرش شما آسیب وارد کند. 
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید