دلایلی برای خرید فرش دستباف دست دوم

دلایلی برای خرید فرش دستباف دست دوم
همه افراد در مورد برتری اشیای عتیقه اطلاع دارند و به ارزش هنری و مادی آن واقف هستند به طوری که حاضرند هزینه زیادی برای تهیه آن‌ها خرج کنند. در این میان، فرش های دستباف نیز از این قاعده مستثنی نیستند و از جمله فرش‌هایی است که با مرور زمان ارزش هنری و مادی زیادی پیدا می کند. اما علت این محبوبیت چیست؟ و چه چیزی فرش‌های قدیمی را پرطرفدار کرده است؟

ایجاد معنا در دکوراسیون با فرش های دستباف کهنه!

شما ممکن است تنها زیبایی ظاهری فرش را ببینید اما در فرش‌های قدیمی زیباییِ بیشتری از آن چیزی که می بینید وجود دارد. این فرش‌ها از اصالت و فرهنگ هر سرزمین الهام می گیرند و یادآور هنر دست بافندگان هستند که این موضوع از نظر هنری و زیبایی، ارزش آن را چندین برابر می کند. آن‌ها معمولا ویژگی‌های دنیای خارج را نشان می دهند و هریک از رنگ‌ها و نقش‌ها نمادی از یک مفهوم هستند به طور مثال در فرش های دستباف ایرانی، رنگ آبی نمادی از قدرت و تنهایی است در حالی که رنگ قرمز شور، هیجان و شهامت را به همراه دارد. رنگ‌ها و نقش‌های فرش پیامی سازگار را ارائه می دهند و ممکن است بیانگر یک روایت از زندگی شخص بافنده یا داستانی تخیلی از ذهن او باشد به این ترتیب شاید بتوان فرش‌ها را الفبای تاریخی در کشف هنر مردم گذشته دانست.

[maxbutton id=2 ]

اضافه کردن رنگ به فضارنگ‌ها در فرش‌های قدیمی خصوصا فرش‌ های دستباف ایرانی نه تنها معنا و مفهومی خاص دارند بلکه جذابیت بی نظیری در آن‌ها وجود دارد چرا که فرش‌های ایرانی از پشم و کرک طبیعی بافته شده و در رنگرزی آن‌ها تماما رنگ‌های طبیعی به کار رفته است و این خود شکوه و جلال فرش‌ها را بیشتر می کند. درخششی که از فرش ابریشم ایرانی به چشم می خورد با هیچ فرش دیگری برابری نمی کند. پس اگر به دنبال طیف خاصی از رنگ‌ها هستید باید به سراغ انواع فرش دستباف ایرانی بروید. رنگ‌های طبیعی و غنی، به عمق این فرش‌ها نفوذ کرده و بعید است که در صورت آسیب دیدگی فرش، رنگی بتواند آن را بازسازی کند. این از ویژگی‌های منحصر به فرد فرش‌ های دستباف است که با سایه روشن همه رنگ‌ها را در هم محو کرده درحالی که نقش‌ها به وضوح دیده می شوند، رنگ آمیزی ناشیانه ای در فرش دیده نمی شود.

حس عمیق آرامش با فرش های دستباف

فرش

بیشتر بخوانید: فرش چهل تکه دستباف، تلفیقی از رنگ و خاطره

این موضوع که چیزهای قدیمی از نظر جنس و دوام کیفیت بیشتری دارند در مورد بعضی وسایل مانند فرش‌ها کاملا صدق می کند. فرش‌ های دستباف هر چه از طول عمرشان بگذر چیزی از کیفیتشان کم نمی شود و زیبایی بیشتری پیدا می کنند چون با مرغوب‌ترین پشم‌ها بافته شده اند. پشم طبیعی اگر از حیوان زنده تهیه شود چربی ذاتی در آن وجود دارد که درخشش فرش را بیشتر می کند در حالی اگر از پشم حیوان مرده استفاده شود، محصول نهایی این همه لطافت و درخشش را ندارد. این موضوع از نکات مهمی است که در بافت فرش‌های دستباف مورد توجه قرار می گیرد. هرچه تعداد نخ‌های به کار رفته بیشتر باشد و به اصطلاح فرش ریز بافت‌تر باشد، راحتی و نرمی بیشتری دارد و از انتقال سرمای زمین جلوگیری می کند. این دلایل فرش دستباف ایرانی را به عضوی بی بدیل و آرامش بخش در دکوراسیون تبدیل کرده است به طوری که تنها با نگاه کردن به آن حس عمیق آرامش را تجربه خواهید کرد.

زیبایی بی نظیر فرش‌ های دستباف

در نهایت چیزی که زیبایی فرش های دستباف را بی نظیر کرده زیبایی و هنر آن‌هاست که تحسین و احترام طراحان داخلی را برانگیخته است. زیبایی که با خلق کردن اثر هنری برابری می کند و حاصل سال‌ها تلاش و تفکر بافنده است. دقت و توجهی که در بافت فرش‌ها به کار رفته آن را به تصویری زنده شبیه کرده که فرشی دیگر مانند آن وجود ندارد. در بین فرش‌های دستباف ایرانی، فرش کاشان از محبوبیت بیشتری برخوردار است چون توجه زیادی به طرح و نقش فرش دارد و از طرفی پشم استفاده شده در آن از لانولین بیشتری برخوردار است چون از قسمت‌های زیرین حیوانات چیده می شود که از آسیب پذیری کمتری برخوردارند. این درخشش پشم طبیعی و ابریشم در کنار نقشه منحصر به فرد هر فرش زیبایی بی نظیری پدید آورده به طوری که شما هیچ فرش دستباف عتیقه ای را نمی بینید که طرح‌هایی عینا شبیه به هم داشته باشند و این موضوع بی نظیر بودن هنر فرش بافی ایران را بیان می کند.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید