فرش دستباف هنر ایرانی

فرش دستباف هنر ایرانی
فرش دستباف ؛ اونم از نوع ایرانیش محصولیه که صدای زیبایی و اصالتش همه جا پیچیده. یکی از اساتید می‌گفت اگه ایرانیا به داشتن ماشین بنز افتخار می‌کنن اما آلمانیا به داشتن یه فرش ایرانی افتخار می‌کنن در حالی که خود ایرانیا آنچنان که باید، به این هنر نفیس توجه نمی‌کنن. حالا ما میخوایم به شما بگیم که چه اشتباه بزرگی رو مرتکب میشین اگر به خرید فرش دستباف ، این کالای بی‌رقیب ایرانی توجه نکنین.گرونی یا علاقه؟یه اشتباهی که خود منم دچارش شدم این بود که در درجه اول توجهم به سمت قیمت بالای این کالا رفت و خیال کردم که خرید عاقلانه‌ای نیست و تصورم به این بود که این کالا برای قشر پولدار مناسبه. مطمئنم شمام همین فکر رو میکنین و یا موقتا از لیست خریداتون حذفش میکنین و موکول میشه به وقتی‌ که یه پول حسابی توی دستتون اومد و یا برای همیشه از علاقتون به فرش دستباف میگذرین و منصرف میشید.اما این تصور، تموم واقعیته گرون بودن این محصول نیست. اگه یه نگاهی به یکی از این فروشگاه فرش هایی که توی اینترنت هست بندازین میبینین که طیف قیمتی متفاوتی برای نمونه‌های مختلف این فرش هست. مثلا فرش دستباف گبه درشت بافت، فرش دستباف عشایری یا فرش دستباف قم از نمونه ریزبافت و ابریشمیش برای اون دسته از افرادی که خریدار فرش دستباف هستن و توان پرداخت هزینه‌های بالا رو ندارن مناسبه.

سلامت جسمیتون رو از فرش دستباف بخواین!

فرش

[maxbutton id=5 url=https://dl.imerdas.com/fa/carpet/group/2/فرش-لوکس text=خرید فرش لوکس ]

دومین اشتباه اینه که ما عادت نداریم به سلامت جسمیه خودمون و عوامل محیطی که توی سلامتیمون دخیل هستن بها بدیم. این روزا که همه چیز داره به سمت صنعتی شدن و مصنوعی بودن کشیده میشه، بیشتر از اون قدیما سلامت مردم به خطر افتاده! یه فرش دستباف که با الیاف طبیعی مثل پشم، پنبه و ... بافته میشه قطعا بهتر از فرشیه که با الیاف شیمیایی و مصنوعی اونم از نوع نا مرغوبش تولید میشه و پرزهاش در سلامت پوستی و ایجاد حساسیت و آلرژی دخیل میشه.اما سومین دلیلی که که آدم رو سمت این خرید سوق میده موضوع طرح و نقشه هست. این فرش ها با توجه به طرح و نقش اصیل و پرمفهومی دارن برخلاف یه سری از فرش های ماشینی که با طرحای بی‌هویت و بی‌معنی بافته میشن. ساکنین خارج از مرزای ایران، درک بیشتری از این موضوع دارن. حالا وقت این رسیده که خودمونم به عنوان صاحب اصلیه این هنر، حس خوب داشتن یه فضای آرامش‌بخش رو با حضور فرش زیبای دستباف تجربه کنیم.یه تیر و دو نشون!فرش

بیشتر بخوانید: خرید فرش لوکس دستباف یا ماشینی، کدام به نفعتان خواهد بود؟

کسی‌که دنبال خرید این فرشه به حرف من میرسه که با یه تیر دو نشون زده. چرا؟ چون علاوه بر زیبایی خاصی که داره، یه سرمایه‌گذاری هم به حساب میاد. بهتره به جای خرید طلا و جواهر و فروش اون با قیمتی پایین‌تر از نرخ اولیه، یه سرمایه‌گذاری جدید رو تجربه کنید. حتما شنیدین که میگن فرش دستباف هرچی بیشتر از عمرش بگذره و پا بخوره ارزشمندتره. پس این خرید رو انجام بدید تا موقع فروشش ضرر ندین. اما آخرین مورد مهم این هست که متاسفانه ما به فرهنگ خودمون ارزش نمی‌دیم در صورتی‌که کشورای دیگه جدا از پیشرفتاشون مدام به دنبال کشف فرهنگ و تمدنشون هستن. ماهم باید این هنر و فرهنگ دیرینه ایرانمون رو حفظ کنیم و به آیندگان منتقل کنیم و با خرید نمونه‌هایی مثل فرش دستباف هریس، تبریز،  مشهد،  کاشمر، کاشان و در کل فرش دستباف ایرانی اصالتمون رو به خونه‌هامون ببریم. 
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید