موارد کلیدی برای خرید فرش مراکشی

موارد کلیدی برای خرید فرش مراکشی
فرش مراکشی یکی از خاص‌ترین، زیباترین و جدیدترین فرش‌هایی است که با خرید آن می‌توانید روح تازه‌ای به دکوراسیون منزلتان بدهید زیرا با هر سبک دکوراسیون سازگار است. با وجود دوام بالا و زیبایی، قیمت فرش مراکشی بالا نیست و همین موضوع باعث می‌شود خرید فرش مراکشی برای اکثر افراد انتخاب مناسبی باشد. ظاهر اینگونه فرش ها در مدت زمان کوناهی توانستند محبوبیت بالایی به دست آورند چرا که این مدل فرش دارای ظاهری بین سبک کلاسیک و مدرن می باشد به همین خاطر در مقایسه با دیگر فرش های فانتزی و مدرن که معمولا بیش از حد ساده هستند، متفاوت به نظر می رسد؛ به گونه ای که فرش مراکشی برای هتل ها نیز انتخاب مناسبی بوده و شما در برخی از هتل ها می توانید شاهد استفاده از این نوع فرش باشید. فرش مراکشی طراحی متفاوتی دارد که نه به اندازه فرش‌های کلاسیک شلوغ و پر نقش و نگار است و نه به اندازه فرش‌های مدرن، ساده و خلوت بافته می شود بلکه یک فرش با طراحی سنتی بوده که نمای مدرن دارد.

ویژگی ها مهم برای خرید فرش مراکشی

  • دوام بالا یکی از ویژگی های مهم فرش های مراکشی هست. نخ‌های استفاده شده در این فرش نخ ویکرون هیت ست شده است که در واقع در گروه نخ‌های پلی استر قرار می گیرد. این نخ با عمل هیت ست، مقاومت بیشتری پیدا می کند و پرزدهی فرش را از بین می برند.
  • فرش های مراکشی در میان مردم به یکی از پرطرفدارترین مدل های فرش فانتزی تبدیل شده است.
  • شکل های هندسی و خاص در فرش مراکشی باعث جلب توجه افراد زیادی می شود. ویژگی سبک فرش های مدرن و فانتزی استفاده از اشکال مختلفی است که طرحی ساده به همراه دارند و از این جهت چون اینگونه شکل ها طرح اصلی فرش های مراکشی را تشکیل می دهند، پس انتخاب ایده آلی برای دوستداران دکوراسیون سبک مدرن محسوب می شوند.
  • همچنین رایج ترین شکل هندسی فرش ها مستطیلی می باشد؛ برای همین اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که همیشه به دنبال وسایل متفاوت می گردید بهترین انتخاب برای شما فرش های مراکشی است که تنوع آن در طرح های ساده هندسی بالا می باشد.
  • جنس نخی که در بافت فرش های ماشینی به کار می روند، متنوع بوده و حتی دارای درجه کیفیت های مختلف نیز می باشند. اما در بافت فرش های مراکشی از نوعی نخ به نام ویکرون که در دسته بندی نخ های مصنوعی با کیفیت قرار دارند، استفاده می کنند.

خرید

بیشتر بخوانید: تفاوت فرش ۷۰۰ شانه با فرش ۱۲۰۰ شانه

به طور کلی نخ های پلی استر مقاومت بالایی داشته و به همین خاطر به مرور زمان بر اثر شستشو یا رفت و آمد بر روی آن پوسیده و پاره نمی شوند. همچنین پلی استر نخی است که فاقد پرزدهی بوده و به این ترتیب باعث به وجود آمدن علائم حساسیت زا در افرادی که مبتلا به بیماری های آلرژیک هستند، نمی شود. از جمله دیگر مزایای نخ ویکرون می توان به براق بودن رنگ ها و ثبات رنگ تا مدت زیاد، شستشوی ساده، نرم بودن، جذب کم رطوبت و... اشاره کرد.
  • تنوع در رنگ فرش های مراکشی از رنگ های تند و انرژی ‌بخش تا رنگ‌های ملایم و آرام می باشد. خرید فرش مراکشی با زمینه روشن در کنار مبلمان رنگ روشن به مینیمال شدن هر چه بیشتر فضا کمک می‌کند و خرید فرش مراکشی با رنگ‌های گرم در کنار مبلمان رنگ روشن به ایجاد تضاد در فضا و بیشتر دیده شدن جزئیات دکور خانه کمک می‌کند.
  • دلیل دیگری که باعث محبوبیت این نوع فرش ها می شود، گرمی و لطافت آن است. این مدل فرش ها به خاطر جنس الیافشان بسیار نرم بوده و در نتیجه انتخاب مناسبی برای اتاق های کودک و اتاق نشیمن محسوب می شوند.
  • فرش مراکشی در ابعاد 2، 4، 6، 9 و 12 متری تولید می شوند و برای استفاده در آپارتمان‌های امروزی که کوچکتر هستند و فضای کمتری دارند بسیار مناسب است.
برای خرید فرش مراکشی با قیمت مناسب و کیفیت خوب می‌توانید از فروشگاه فرش ماشینی مرداس دیدن کنید و از بین طرح‌های فرش مراکشی موجود در فروشگاه فرش مرداس، فرش مورد نظر خود را انتخاب و با بهترین شرایط خریداری کنید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید