آباژورها، نقطه عطف دکوراسیون

آباژورها، نقطه عطف دکوراسیون
وجود روشنایی در هر خانه ای بسیار مهم است چرا که به واسطه نور و روشنایی است که می توان به دکوراسیون داخلی خانه نما و جلوه بخشید. به همین خاطر همواره باید به فکر افزایش نور در خانه باشید. البته این موضوع به این معنی نیست که در ایجاد نورپردازی خانه زیاده روی کنید. بلکه باید ایده آل و مناسب در این مسیر قدم بردارید.استفاده از آباژور به عنوان منبع نور کمکیشاید با خودتان بگویید که تنها استفاده از لوسترهای شیک برای روشنایی بخشیدن به خانه کافی باشد اما باید بدانید که لوسترها منبع کافی برای تولید نور محسوب نمی شوند. شما در این راستا می توانید از انواع آباژور به عنوان یک منبع کمکی در تولید و یا بهتر بگوییم تکمیل نورپردازی خانه استفاده نمایید. بد نیست که انسان ها گاهی عادت های دیرینه خود را دچار تغییر و تحول کنند یعنی همیشه نباید که از لوسترهایی آویزان از سقف برای ایجاد نور در خانه استفاده کرد.امروزه انواع آباژورهای زیبا در ابعاد و طرح های گوناگون وجود دارند که می توانید از آنها در جهت زیباتر کردن فضای خانه، تنوع در دکوراسیون داخلی و تکمیل نور داخلی کمک بگیرید. علاوه بر آن مزیت دیگری که در استفاده از آباژور وجود دارد، این است که به واسطه آنها وسایل منزلتان جلوه ای دو چندان پیدا خواهند کرد. در نتیجه شما خرید آباژور در واقع با یک تیز چند نشان زده اید!

خرید آباژوربرای کجا لازم است؟

شاید شما فکر کنید که از آباژورها تنها در سالن پذیرایی خانه می توان استفاده کرد. اما باید بدانید که این طرز فکر درست نبوده و شما می توانید از این وسیله نورپردازی در مکان های دیگری از جمله سالن غذاخوری، اتاق های خواب و یا حتی آشپزخانه استفاده نمایید.در ادامه شما را با انواع آباژورها آشنا خواهیم کرد.
  • آباژورهای ایستاده

خرید

آباژورهای ایستاده گزینه های مناسبی برای روشنایی بخشیدن به اتاق های نشیمن منزلتان هستند. آباژورهای ایستاده در کنار مبلمان نمای زیبا و دلنشینی را از خود به نمایش می گذارند منتها باید به یاد داشته باشید که از آباژورهایی استفاده کنید که طرح و رنگ آنها با سایر وسایل منزلتان هماهنگ و مرتبط باشد در غیر این صورت آن نمای جذابی که انتظارش را دارید، ایجاد نخواهد شد.
  • آباژورهای پایه دار
اگر خانه تان از سقف کوتاهی برخوردار است و شما تمایل داریدبا استفاده از ترفندهای دکوراسیون آن را کمی بلندتر از آنچه که هست نشان دهید، به شما پیشنهاد می دهیم که از خرید آباژور پایه دار استفاده نمایید چرا که آباژورهای پایه دار علاوه بر اینکه نور مناسبی را به فضای اطراف خود ساطع می کنند، برای خانه هایی با سقف کوتاه نیز مناسب بوده و به بلند نشان دادن آن کمک می کند و به این ترتیب شما با یک تیر دو نشان زده اید.همچنین در کنار آباژورهای پایه دار با استفاده از کمی خلاقیت می توانید که یک دکوراسیون تزئینی و گاها کاربردی برای خودتان ایجاد کنید. تنها کافی است که در کنار این دسته از آباژورها یک میز کوتاه تر قرار داده و آن را تبدیل به مکانی برای مطالعه کنید.
  • آباژورهای رومیزی

خرید

بیشتر بخوانید: دکوراسیون اتاق خواب مهمان چگونه باشد؟

این دسته از آباژورها همانطور که از اسمشان پیدا است، برای استفاده بر روی میز مناسب هستند. در نتیجه به راحتی می توان نتیجه گرفت که آباژورهای رومیزی بیشتر مناسب اتاق های خواب و قرار گرفتن آنها بر روی میز مطالعه و یا پاتختی می باشند. به این ترتیب اگر می خواهید برای فرزندتان آباژور مناسبی انتخاب کنید تا به هنگام درس خواندن نور ایده آلی در اختیار داشته باشد و یا به هنگام خواب از تاریکی نترسد، به شما پیشنهاد می دهیم که حتما از این آباژورهای رومیزی استفاده کنید.

توجه به نکات کوچک در خرید آباژور

به یاد داشته باشید که به هنگام خرید آباژور باید به چند نکته توجه کنید. مثلا نوع و سبک دکوراسیون منزلتان را همواره به یاد داشته باشید تا نه تنها در انتخاب آباژور بلکه در خرید سایر وسایل تصمیم گیری های ایده آل و هماهنگی با توجه به دکوراسیون خانه خود داشته باشد. همچنین فراموش نکنید که برای افزایش نورپردازی خانه همیشه مجبور نیستید که از آباژور استفاده کنید زیرا در صورتی که خانه شما از پنجره های بزرگی برخوردار باشد، در آن حالت بهتر است که از نور طبیعی بهره ببرید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید