از فرش چهل تیکه چه می‌دانید؟

از فرش چهل تیکه چه می‌دانید؟
فرش های چهل تکه (فرش کلاژ) به عنوان نسلی نو از فرش ماشینی برای اولین بار به صورت فرش‌های دستباف تولید شدند. این فرش ها نه تنها فرش‌های سنتی، کهن و قدیمی را برای بار دیگر قابل استفاده می‌کنند، بلکه با تلفیق هنر سنتی و مدرن در کنار هم بسیار زیبا هستند و توانسته‌اند توجه عموم مردم جهان را به خود جلب کنند. فرش چهل تکه  از کناره هم چیده شدن تکه های مختلف فرش در طرح و رنگ بندی های متفاوت و دوخته شدن این تکه‌ها به یکدیگر و در نهایت آستر کردن آن‌ها با استفاده از چرم طبیعی یا سایر الیاف موجود در بازار، تولید می شوند که به عنوان یک فرش زیبا و بسیار با ارزش و زینتی شناخته شدند. تولیدکننده فرش چهل تکه ماشینی ذهن خلاقی در ایجاد طرح و نقش های جذاب و جدید داشته و همین موضوع باعث می شود تا طرفداران این سبک فرش بیش از پیش شود.

فرش چهل تکه ماشینی برای کدام فضا مناسب است؟

فرش های چهل تکه بیشتر برای استفاده در اتاق خواب ها مناسب هستند، ولی به خاطر جنس خوب و با دوامی که دارند برای استفاده در محیط های پرتردد هم ایده آل به نظر می رسند. در بافت فرش چهل تکه ماشینی از نخ تاپس و آکرولیک هیت ست شده استفاده می کنند که به سبب هیت ست کردن الیاف ویژگی های مثبت آنها مثل عدم پرزدهی، ثبات رنگ و... را تثبیت می کنند.یکی از روش های نوین صنعتی برای تولید فرش چهل تیکه استفاده از تکنولوژی جدید فرش کلاریس می باشد. در تهیه فرش چهل تیکه کلاریس، طرح مورد نظر با سلیقه طراحان ماهر طراحی شده و تفاوت آن با فرش دستباف در مشخص بودن طرح آن قبل از تولید می باشد. فرش ماشینی کلاریس چهل تیکه به دلیل دارا بودن طیف وسیع رنگی قابلیت تولید هر گونه طرح و رنگی را دارا می باشد.از نکات مهم پیرامون فرش چهل تکه ماشینی نخ مورد استفاده در آن است. برای بافت و تولید اینگونه فرش ها از نخ های مرغوب و با کیفیت استفاده می شوند، بنابراین خیالتان از لحاظ کیفیت جنس آن می تواند راحت باشد. همچنین به یاد داشته باشید که بافت فرش های چهل تکه به صورت ماشینی بسیار آسان تر از دستباف آن خواهد بود چرا که طراحی نقشه فرش و انتخاب نقش و نگارهایی که با هم هماهنگ باشند، بسیار راحت تر از این چیدن و تثبیت کردن آنها کنار یکدیگر خواهد بود. در نتیجه این موضوع در قیمت نهایی نیز نمود پیدا خواهد کرد. بافت فرش هایی با این سبک در صنعت فرش ماشینی نوعی پیشرفت و خلاقیت بشمار می روند.

نحوه تولید فرش چهل تیکه

فرش

بیشتر بخوانید: فرش گرد برای چه فضا و دکوراسیونی مناسب است؟

همانطور که پیش تر گفته شد، به تازگی فرش چهل تکه ماشینی نیز تولید و آماده عرضه برای فروش می شوند. اما باید بدانید که نحوه تولید فرش های چهل تکه ماشینی با نمونه های دستباف آن کاملا متفاوت است. در نمونه های دستباف اینگونه فرش ها، تکه های مختلف از فرش های گوناگون را با مهارتی خاص در کنار یکدیگر قرار می دهند. اما در نمونه های ماشینی طرح و نقش فرش های چهل تکه را به صورت نقشه فرش بافی در آورده و مابقی کارهای تولید آن به دست ماشین های بافندگی سپرده می شود. به بیان واضح تر در فرش های چهل تکه ماشینی شاهد تکه های متعدد نیستیم. بلکه فرش یکدست دارای طرح چهل تکه است.نخ های مورد استفاده شده در بافت این گونه فرش ها جزو مرغوب ترین نخ های مصنوعی هستند که در صنعت فرش بافی مورد استفاده قرار می گیرند؛ بنابراین در مورد کیفیت فرش های چهل تکه حرفی باقی نمی ماند. چرا که به سبب نخ مورد استفاده در بافت آنها دارای بهترین کیفیت هستند و با توجه به این موضوع رنج قیمتی آنها متوسط در نظر گرفته می شود. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دسته از فرش ها و شرایط خرید آنها می توانید به فروشگاه اینترنتی فرش مرداس مراجعه نمایید و بعد از انتخاب مدل مورد نظرتان، سفارش خود را ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید