انواع دکوراسیون آشپزخانه

انواع دکوراسیون آشپزخانه
همانطور که می دانید، آشپزخانه بخش مهم خانه را تشکیل می دهد به همین دلیل اکثر خانم‌ها توجه ویژه ای به این قسمت از خانه داشته و می خواهند که آشپزخانه ای شیک و آراسته داشته باشند. اما چطور می توان آشپزخانه ای شیک و خاص داشت؟ باید بدانید که برای داشتن چنین آشپزخانه ای نوع دکوراسیون تاثیر بسزایی خواهد داشت، یعنی نوع دکوراسیونی که برای آشپزخانه طراحی می شود، تا حدود بسیار زیادی می تواند در شیک و زیبا بودن آن کمک کند. به همین جهت اگر قصد ساخت خانه و یا بازسازی آن را دارید، بد نیست تا قبل از اقدام به عمل، اطلاعاتی در رابطه با مدل دکوراسیون آشپزخانه بدست آورده و مطالعاتی در این زمینه انجام دهید.حتما می دانید که دکوراسیون آشپزخانه در هر خانه ای با دیگری تفاوت دارد. این امر به دلیل وجود سلایق مختلف و همچنین ابعاد و اندازه‌های گوناگون آشپزخانه‌ها است. اما بد نیست که حداقل با تعدادی از مدل‌های دکوراسیون مربوط به آشپزخانه آشنا باشید. به همین جهت تصمیم گرفته ایم که در این مقاله در مورد تعدادی از دکوراسیون‌های مربوط به آشپزخانه صحبت کنیم. چنانچه تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه داشته و گمان می کنید که در آینده ای نه چندان دور این اطلاعات به شما کمک خواهند کرد، در ادامه همراه ما باشید.

مدل دکوراسیون آشپزخانه خطی

طراحی مدل دکوراسیون آشپزخانه خطی بیشتر در خانه‌هایی دیده می شود که در آنها شاهد وجود فضای کمی هستیم. زیرا معمولا خانه‌هایی با متراژ کم آشپزخانه کوچکی داشته و به همین دلیل باید نهایت تلاش خود را در راستای ذخیره فضا برای دلباز کردن محیط و همچنین سهولت در رفت و آمد بکار بگیریم.آشپزخانه خطی همانطور که از نامش پیدا است، دارای دکوراسیون و چیدمانی خطی می باشد. به بیان واضح تر یعنی در اینگونه آشپزخانه‌ها تنها یک دیوار وجود داشته که تمامی وسایل موجود در آشپزخانه در مقابل همان دیوار قرار می گیرد. به این ترتیب تمامی کابینت‌ها، گاز و... در یک سمت قرار گرفته و یخچال نیز در طرف دیگر قرار می گیرد.

مدل دکوراسیون آشپزخانه مدل جزیره

مدل

بیشتر بخوانید: مینی آشپزخانه‌های مدرن فضایی جدید برای آشپزی

این مدل آشپزخانه برای متراژهای بزرگ بسیار مناسب می باشد. اجرای مدل جزیره نقش بسزایی بر روی زیبایی آشپزخانه تان خواهد داشت زیرا طرح منحصر به فردی بوده که علاوه بر زیبایی می تواند فعالیت شما در آشپزخانه را آزادتر و گسترده تر کند. به این ترتیب می توانید فعالیت‌های گوناگون را به بخش‌های مختلفی از آشپزخانه با مدل جزیره ای اختصاص دهید.برای درک این مدل باید بدانید که جزیره در واقع کابینتی است که جدای از کابینت‌های اصلی که در آشپزخانه هر خانه ای باید وجود داشته باشد، در این محیط قرار می گیرد. جزیره معمولا در قسمت میانی آشپزخانه قرار گرفته و شما می توانید به منظورهای مختلفی از آن استفاده نمایید. مثلا می توانید با استفاده از جزیره به تعداد کابینت‌هایتان بیفزایید. همچنین در صورت تمایل قادر خواهید بود که از آن به عنوان سینک ظرفشویی استفاده کنید. در مواردی نیز می توان اجاق گاز را در جزیره تعبیه نمود.همانطور که مطالعه می کنید، جزیره کاربردهای مختلفی داشته که از هر یک از آنها مطابق با نوع سلیقه می توان بهره برد.

مدل مثلث کار برای مدل دکوراسیون آشپزخانه

مفهوم مثلث کار برای مدل دکوراسیون آشپزخانه بسیار ساده است. تنها کافی است سه وسیله مهمی که وجود هر یک از آنها در هر آشپزخانه ای الزامی است را با استفاده از خطی ذهنی به یکدیگر وصل کرده تا مثلث مورد نظر بدست آید. این سه وسیله مهم در واقع شامل سینک، اجاق گاز و همچنین یخچال می باشد. به بیان واضح تر اگر وارد آشپزخانه ای شدید و سینک، اجاق گاز و یخچال را از طریق خطی خیالی به یکدیگر متصل نمودید و پس از آن شاهد ایجاد یک مثلث شدید، به راحتی می توانید تشخیص دهید که در مدل دکوراسیون آن آشپزخانه طرح مثلث کار پیاده سازی شده است.این مدل بیشتر به منظور ایجاد فاصله ایده آل میان لوازم مهم آشپزخانه طراحی و اجرا می شود. یعنی فاصله میان سینک، اجاق گاز و یخچال نه خیلی زیاد باشد و نه خیلی کم! بلکه در فاصله ای استاندارد از یکدیگر قرار گرفته باشند. رعایت این موضوع باعث ایجاد سهولت در انجام فعالیت‌های شخصی می شود که در آشپزخانه مشغول پخت و پز و کارهای مشابه آن است.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید