برای دکوراسیون نوروزی آماده شوید

برای دکوراسیون نوروزی آماده شوید
با نزدیک شدن سال نو به جز رسم خانه تکانی کار دیگری که خانم های خانه تمایل دارند انجام دهند این است که دکوراسیون خانه را عوض می کنند. تغییر دکوراسیون می تواند حس خوبی را در روزهای اول بهاری در خانواده ایجاد کند اما با چه راه هایی می توان در خانه تغییرات به وجود آورد؟ پاسخ دادن به این سؤال به چند عامل بستگی دارد. در صورتی که توانسته باشید هزینه ای را برای خرید وسایل جدید کنار بگذارید می توانید، یک تغییر اساسی در خانه ایجاد کنیدو یک دکوراسیون نوروزی داشته باشید در غیر این صورت، می توانید با خلاقیت و جا به جایی وسایل دست به تغییر بزنید. هر دو این روش ها خوب هستند و نباید اصرار به خرید وسایل جدید داشته باشید، به ویژه در شرایطی که اوضاع مالیتان جوابگوی این کار نیست.

خرید وسایل عید با قیمت مناسب برای دکوراسیون نوروزی

خرید وسایل پیش از عید کار درستی نیست. یکی از مهم ترین دلایل آن این است که در ماه آخر سال قیمت های بازار خیلی متعادل نیستند و نباید فریب فروشندگان کالا را خورد. بهتر است برای این که به دام خرید کالاهای گران قیمت نیوفتید، چند ماه قبل یا دست کم چند ماه بعد دست به خرید بزنید. درست است که دوست دارید شب عید خانه تان نو نوار شود، اما به چه قیمتی؟ اگر قصد خرید وسایل جزئی مثل پرده و روتختی و یا وسایل کوچک تر را دارید، می توانید سری به بازارهای قدیمی و جاهایی بزنید که عمده فروش هستند تا بتوانید کالای با قیمت مناسب تهیه کنید.دلیلی ندارد که حتماً مطابق مد روز باشید. یکی از مشکلات خرید وسایل مد روز این است که مجبور می شوید با تغییر مد دوباره برای خرید آن ها هزینه کنید. حالا که می خواهید برای عید و شروع بهار خرید کنید، شاید بد نباشد که از پارچه های رنگ شاد با گل های زیبا استفاده کنید و بهار را مهمان خانه های خود کنید.

تغییر دکوراسیون نوروزی با وسایل موجود در خانه

اگر نمی خواهید خریدی داشته باشید، می توانید با تغییر و تحولات کوچک با همان چیزهایی که در خانه دارید یک دکوراسیون نوروزی و جدید داشته باشید. مثلاً می توانید پارچه هایی که مدت هاست در پستوی خانه خاک می خوردند بیرون بیاورید و با آنها چیزهای ساده و دم دستی مانند کوسن درست کنید. شاید با خودتان بگویید بلد نیستید این کار را بکنید، اما با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توانید به طرح های فوق العاده جذابی برسید که شبیه آنها را هیچ جا ندیده اید.برای سال جدید می توانید جای وسایل را عوض کنید. این طوری حتی بدون این که وسیله تازه ای بخرید، می توانید به خواسته تان که ایجاد تغییر است دست یابید. می توانید جای مبل ها، تلویزیون، گلدان ها، تابلوهای روی دیوار، تخت و هر چیزی که امکان دارد را عوض کنید.می توانید با رنگ کردن دیوارهای خانه یک تغییر حسابی در خانه به وجود آورید. حتی می توانید این کار را خودتان با یک قوطی رنگ انجام دهید. تغییر رنگ یک بخش از یک دیوار می تواند حس و حال شما را بهتر کند.برای چیدمان سفره هفت سین وقت بگذارید

دکوراسیون

بیشتر بخوانید: خانه تکانی عید را شروع کنیم

  • یکی از کارهایی که در روزهای آخر سال نباید فراموش شود، آماده کردن وسایل سفره هفت سین است. ابتدا از چند هفته قبل سبزه بیاندازید.
  • سپس فضایی کوچک در خانه برای پهن کردن سفره در نظر بگیرید. اگر از میز استفاده می کنید بهتر است جلوی آینه باشد و این که یک میز کوچک و جمع و جور کفایت می کند و لازم نیست حتماً یک میز بزرگ و جاگیر را به این کار اختصاص دهید.
  • از کاسه های کوچک برای گذاشتن وسایل هفت سین استفاده کنید. اگر ظرف ها یک شکل باشند بهتر است اما اگر یک شکل نبودند اصلاً غصه نخورید، می توانید با پارچه آنها را تزئین کنید. ظرف های سفالی نمای زیبایی در سر سفره دارند و می توانند گزینه های مناسبی برای چیدمان شما باشند.
  • تخم مرغ های هفت سین را خودتان با رنگ های طبیعی مثل پوست پیاز قرمز و یا آب لبو و ... رنگ کنید و رنگ ها را مهمان سفره هفت سین خود کنید.
  • به جز سبزه از عناصر طبیعی دیگر مانند سنبل نیز در سر سفره بهره ببرید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید