بهترین میز ناهارخوری برای فضای شما کدام است؟

بهترین میز ناهارخوری برای فضای شما کدام است؟

یکی از وسایل پر کاربرد در خانه میز ناهارخوری است که وجود آن تقریبا ضروریست.‌ مهم نیست چه ابعادی دارد و چند نفره است حتی اگر فضای کمی دارید، یک میز ناهارخوری کوچک در دکوراسیون آشپزخانه نیز کفایت می کند زیرا می توانید علاوه بر غذا خوردن کارهای روزانه تان را نیز انجام دهید و از آن به عنوان میز کار آشپزخانه استفاده کنید.

بهترین فرم برای میز ناهارخوری

قبل از هر چیزی باید میز ناهارخوری متناسب با ابعاد فضای خانه انتخاب کنید تا در چیدمان آن دچار مشکل نشوید. همان قدر که باید ابعاد میز، متناسب با دکوراسیونتان انتخاب شود فرم میز را نیز باید درست انتخاب کنید؛ انتخاب میز گرد،‌ مستطیل و ... همه ارتباط مستقیمی با فضای شما دارند چرا که این میز‌ها هرچقدر هم که زیبا باشند اما اگر در فضایی نادرست قرار گیرند نه تنها زیبایی ندارند بلکه زیبایی و نظم دکوراسیون را نیز بهم می ریزند.

میز

میز گرد

میزهای گرد یکی از انتخاب‌های زیبا برای فضای ناهارخوری هستند، این میز‌ها فضا را مدرن و صمیمی نشان می دهند و از آن جایی که تمام افراد خانواده در معرض دید یکدیگر قرار می گیرند محیطی گرم و صمیمی ایجاد می کند. این میز‌ها در ابعاد و سایز‌های متفاوتی طراحی می شوند که نمونه‌های کوچک‌تر آن برای قرار گرفتن در آشپزخانه بسیار مناسب است. اگر می خواهید از این میز استفاده کنید بهتر است فرشی که برای آن انتخاب می کنید نیز گرد باشد و تمام میز و صندلی‌ها روی آن قرار گیرد اما این یک قاعده کلی نیست و شما می توانید از فرش‌های مربع و یا مستطیل نیز استفاده کنید اما برعکس آن صدق نمی کند یعنی برای میزهای مستطیل نباید از فرش‌ گرد استفاده کنید. میز‌های گرد معمولا یک پایه بزرگ در مرکز دارند به همین دلیل قرار گیری صندلی‌ها در اطراف آن راحت‌تر است اما یکی از معایب این میز‌ها در سایز بزرگ،‌ فضای زیادی است که اشغال می کنند.

میز‌های مربع

 میز‌های مربع یکی از میز‌های پر طرفدار است که مانند میز‌های گرد، تمام افراد رو به روی هم قرار می گیرند. تنها تفاوت در شکل ظاهری میز است که برش‌هایی صاف و زاویه دار دارد.

  • میز‌های گرد و میز‌های مربع بیشتر برای فضاهایی با طول و عرض یکسان مناسب‌ترند،‌ چیدمان آن‌ها باید طوری باشد که با فاصله یکسانی از دیوارها قرار گیرند.
  • میز‌های مربع هم به صورت تک پایه و هم به صورت چهار پایه تولید می شوند. در چیدمان میز های مربع می توانید آن ها را به موازات دیوار قرار دهید یا برای تنوع به صورت اُریب چیدمان کنید تا حالت لوزی پیدا کنند اما باید در نظر داشته باشید که اُریب قرار دادن آن ها فضای بیشتری از محیط اشغال می کند.

میز‌های بیضی

میز

 

یکی از انتخاب‌های خاص برای میز ناهارخوری ،‌ استفاده از میز بیضی شکل است.  این میز ظاهری متفاوت دارد و در حالی که کمی به میز گرد شباهت دارد اما به اندازه آن صمیمی نیست و بیشتر مانند میز مستطیل افراد در کنار یکدیگر قرار دارند تا در رو به روی هم. این میز برای فضایی با عرض کم و طول زیاد مناسب‌تر است و از آنجایی که نمی توان آن را در کنج قرار داد شاید چیدمان آن کمی سخت باشد. آن‌ها معمولا در نمونه‌های تک پایه تولید می شوند که به همین دلیل چیدمان صندلی‌ها راحت‌تر می شود و همین طور به جای استفاده از صندلی‌های پشت دار می توانید از نمونه‌های بدون پشت آن استفاده کنید تا در هنگام که از میز استفاده نمی کنید صندلی‌ها در زیر میز قرار بگیرند و فضای کمتری اشغال کنند این ‌ترفند را برای انواع میز‌ها می توانید به کار بگیرید تا استفاده بهینه‌تری از فضا داشته باشید.

میزهای مستطیل 

یکی از پرطرفدار‌ترین و رایج‌ترین میز‌های ناهارخوری، انواع مستطیل شکل آن است. این میز‌ها فضایی سنتی‌تر و رسمی ایجاد می کنند و برای فضاهایی با طول زیاد مناسب هستند. این میز‌ها به صورت چهار پایه و یا تک پایه در بازار عرضه می شوند. مزیت اصلی این میزها در مقایسه با میز‌های گرد و مربع نوع چیدمان صندلی‌های آن است که اگر قرار باشد تعداد افراد بیشتر شود چیزی به عرض میز اضافه نمی شود و تنها طول آن افزایش می یابد. اما در مورد میز‌های گرد و مربع این طور نیست چون انواع گرد و مربع برای تغییر سایز هم زمان در طول و عرض تغییر می کنند. میز‌های مستطیل به خوبی در کنار دیوار قرار می گیرند خصوصا که در نمونه‌هایی از آن به جای چند صندلی در یک طرف میز نیمکتی قرار می گیرد که به خوبی در زیر میز پنهان می شود و اجازه می دهد در صورت لزوم میز تا انتها به دیوار نزدیک شود.

سبک میز ناهارخوری

میز

درست است که میز‌های مستطیل شکل رسمی و کلاسیک هستند یا میز‌های گرد صمیمی‌ترند اما شما برای انواع دکوراسین‌ها می توانید از تمام میز‌های ناهارخوری استفاده کنید. سبک مدرن، کلاسیک و ... را در طرح میز یا صندلی پیاده کنید، با این کار هم میز دلخواه تان را انتخاب کرده اید و هم سبک دکوراسیون خود را به نمایش گذاشته اید. 

برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید