خریدن فرش ارزان یا نخریدن؛ مسأله این است

خریدن فرش ارزان یا نخریدن؛ مسأله این است

از قدیم گفته‌اند، هیچ گرانی بی‌حکمت و هیچ ارزانی بی‌علت نیست. شما چقدر به این جمله اعتقاد دارید؟ مثلا به نظر شما فرش ارزان با فرش گران قابل مقایسه نیست؟ واقعیت این است که پاسخ این پرسش خیلی پیچیده‌تر از آن است که فکر می‌کنید. زیرا با وجود رشد صنعت، تولیدات مختلف در بازار و افزایش قدرت چانه‌زنی مشتریان به خاطر تنوع محصولات دیگر طیف انتخاب‌ها به شدت گسترده شده است و ارزان بودن لزوما به معنای بی‌کیفیت بودن نیست. در واقع، کارکردها و اهداف مختلف از مصرف است که به قیمت‌ها جهت می‌دهد. پس اگر قصد خرید فرش ارزان قیمت را دارید، باید گفت که به هیچ‌وجه نگران کیفیت نباشید چون قصد داریم با شرح ویژگی‌های فرش ارزان ، به شما در انتخابی مناسب کمک کنیم. با ما همراه باشید:

3 ویژگی فرش ارزان قیمت

فرش

بهترین انتخاب همیشه، گران‌ترین نیست. یادتان باشد که بهترین انتخاب یعنی گزینه‌ای که بیشتر از همه با سلیقه، نیاز و البته جیب شما سازگاری دارد. پس اگر بنا به دلایل مختلف به دنبال خرید فرش خیلی ارزان هستید اصلا نگران کیفیت نباشید. چون فرش‌ ارزان نیز در بازار این روزها می‌تواند به شکلی باکیفیت و مرغوب در اختیار مشتریان قرار بگیرد. فقط باید به چند نکته در انتخاب خود دقت کنید.در انتخاب هر نوع فرشی، 3 نکته مهم را باید رعایت کنید: جنس نخ فرش ، ضخامت آن و وزن. فرش‌ها در دو دسته کلی ماشینی و دستی تقسیم‌بندی می‌شوند. فرش دستباف که بحثی جداگانه دارد اما نه به این معنی که فرش ارزان دستباف وجود ندارد. اگر می‌خواهید فرش دستباف بخرید و هزینه خیلی زیادی نکنید، به راحتی می‌توانید به فروشندگان فرش دستباف دست دوم مراجعه کرده یا از طریق خرید اینترنتی هزینه خود را کاهش بدهید. اما اگر می‌خواهید برای منزل خود فرش بخرید و هزینه زیادی نیز نکنید یا مثلا قصد دارید منزل را عوض کنید و در خانه استیجاری فعلی به دنبال فرش ارزان و ساده هستید و...، انتخاب‌های متنوعی در زمینه فرش ارزان ماشینی پیش روی شما است.

  • جنس نخ فرش : در درجه اول باید به جنس نخ فرش دقت کنید. فرش‌های ماشینی خیلی ارزان معمولا از ارزان‌ترین نخ موسوم به BCF تهیه می‌شوند. این نوع نخ درجه 3 است و استفاده از آن در تولید فرش باعث می‌شود تا آلودگی و دود راحت‌تر جذب فرش بشود. فرش‌های این‌چنینی معمولا در بازار عراق و افغانستان طرف‌دار دارند و به این کشورها


فرش

صادر می‌شوند. فرش‌های ارزان معمولا درصد بالایی از نایلون دارند و راحت‌تر آلوده می‌شوند. نوع دیگری از فرش ارزان نیز در بازار وجود دارد که جنس نخ آن از پلی‌استر است. این نوع نخ نسبت به نخ BCF کیفیت بهتری دارد و اگر به دنبال این هستید که فرشی ارزان ولی باکیفیتی بهتر باشید باید به دنبال نخ‌هایی از جنس اکریلیک باشید. فرش‌های ماشینی ارزان با چنین نخی که تولید اکریلیک بایر آلمان هستند نیز در بازار یافت می‌شوند. علاوه بر جنس نخ باید به تعداد شانه هم توجه داشته باشید. هر چه شانه بیشتر باشد، ظرافت و کیفیت فرش بالاتر می‌رود و مواد مصرف نیز بیشتر می‌شود. تراکم بالاتر باعث خاب پایین‌تر و افزایش کیفیت فرش می‌شود.

  • وزن فرش : وزن فرش نیز مؤلفه دیگری است که باید در خرید فرش دقت کنید. درست است که شما خواهان خرید فرش ارزان‌ قیمت هستید اما دلیل نمی‌شود که چشم‌بسته اقدام به خرید کنید و قدرت و حق انتخاب را از خود سلب نمایید. همان‌طور که می‌بینید در میان فرش‌های با قیمت پایین نیز نکات مهمی وجود دارد که برای خرید کردن حتما باید آنها را در نظر بگیرید.
  •  ضخامت فرش : ضخامت یا خاب فرش و به عبارت دیگر همان طول پرز از نکات اساسی تولید فرش است که وزن آن را تعیین می‌کند و روی قیمت آن اثر می‌گذارد. فرش‌های ارزان از چند صد هزار تومان شروع می‌شوند و بنا به مورد مصرف و جیب شما می‌توانند تا چند میلیون تومان هم برسند.

 

فرش ارزان از کجا بخرید؟

فرش

یکی از پرسش‌های مهم این است که فرش ارزان از کجا بخرم؟ در پاسخ باید گفت از فروشگاه‌های معتبر که برندهای نام‌آشنا و مرغوب ارائه می‌کنند. این فروشگاه‌ها معمولا فرش ماشینی ارزان قیمت را با جنس خوب و تعداد رنگ مناسب ارائه می‌کنند و حاضر نیستند به خاطر قیمت؛ شهرت و اعتبار خود را خدشه‌دار کنند. بنابراین، فرش‌های میان‌رده و ارزان‌ قیمت آنها نیز از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار است. گواه این ادعا، در نظر گرفتن ضمانت یا به عبارت خودمانی گارانتی برای محصولات‌شان است. اگر جنسی نامرغوب باشد و پس ازمدتی دچار تخریب بشود، قطعا شرکت حاضر نیست آن را مشمول گارانتی کند. پس در خرید فرش ارزان ماشینی به موضوع ضمانت و گارانتی نیز دقت کنید.شما به 2 صورت می‌توانید برای خرید فرش ارزان اقدام کنید: خرید به صورت حضوری و خرید اینترنتی فرش . اگر قصد دارید به شیوه سنتی فرش بخرید، رفتن به بازار فرش توصیه می‌شود. بازارهای فرش تجربه بالایی در این حوزه دارند و در نتیجه قابل اعتمادتر هستند. گزینه دیگر برای خرید حضوری نیز، نمایشگاه‌های فرش هستند که به راحتی می‌توانید در آنها ارزان‌ ترین فرش ماشینی را پیدا کنید. نمایشگاه‌های فرش ماشینی مستقیما از کارخانه خرید می‌کنند. یعنی در واقع، نمایشگاه آنها دفتری از کارخانه تولیدی در سطح شهر است. این نمایشگاه‌ها فرش ارزان با کیفیت دارند و با قیمت تولید و تمام‌شده، محصولات متنوع را ارائه می‌کنند. پای هیچ دلالی هم در کار نیست.در میان شهرهای زیبای ایران، 2 شهر تبریز و کاشان ازنظر تولید فرش بسیار معروف هستند. تبریز، پایتخت فرش دستباف است و کاشان به نوعی پایتخت فرش ماشینی به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید که از بابت کیفیت فرش خیال‌تان راحت باشد چه برای خرید فرش ارزان دستباف و چه برای خرید فرش کاشان با قیمت ارزان می‌توانید به این 2 شهر مراجعه کنید. اما با گرفتاری‌های زندگی امروزی، سفر و مسافت کار را کمی دشوار می‌کند. پس چاره چیست؟ مراجعه به فروشگاه‌هایی که قالی و فرش کاشان را به طور مستقیم عرضه می‌کنند، ایده خوبی است اما از آن بهتر، مراجعه به فروشگاه‌ آنلاین فرش مانند فروشگاه اینترنتی فرش مرداس و... است. این فروشگاه‌ها با عرضه مستقیم محصولات، امکان خرید فرش‌های مرغوب و ارزان را فراهم می‌کنند.پس دیگر نیازی به دلواپسی و صرف انرژی زیاد نیست. کافی است در منزل به فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه کنید و با بررسی قیمت‌ها و مدل‌های مختلف، انتخابی خوب داشته باشید. مثلا فرش 500 شانه با تراکم 900 برای استفاده در مکان‌هایی که چندان مجلل نیستند، کاربرد زیادی دارد. فرش‌های 700 شانه خوبی هم در فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارند که به دلیل عرضه بی‌واسطه علیرغم حفظ کیفیت عالی با قیمت مناسبی به فروش می‌رسند.

نقش فرش ارزان در طراحی داخلی منزل و سایر مکان‌ها چیست؟

فرش

بیشتر بخوانید: کیفیت، زیبایی، ارزانی؛ همه را با هم داشته باشید!

همان‌طور که پیش‌تر نیز عنوان شد، فرش ارزان تعداد رنگ کم‌تری دارد به همین خاطر به محیط سادگی می‌بخشد و از شلوغی آن می‌کاهد. بنابراین، گزینه مناسبی برای مکان‌های زیر 100 متر به حساب می‌آید. انواع فرش ارزان قیمت در شکل‌های گرد و طرح‌های مختلف وجود دارند که برای قرار دادن زیر عسلی و میز و یا قسمت‌های مختلف خانه روی کف‌پوش پارکت و ... زیبا می‌شوند. با طراحی‌های مدرن امروزی، وجود فرشی ساده با نقشه‌های متنوع بسیار شیک‌تر خواهد بود. فرش فانتزی ارزان در انواع مختلف مانند: تکه‌دوزی و فتو‌بامبو گزینه بسیار خوبی برای منازل امروزی است.فرش تکه‌دوزی از تکه فرش‌های مختلف دستباف تهیه می‌شود و فتوبامبو نیز فرشی حصیری مناسب برای محیط با نور و دمای بالا است. گلیم فرش ارزان نیز یکی از انواع فرش فانتزی است که بیشتر برای فرش کردن راه‌رو، راه‌پله و آشپزخانه از آن استفاده می‌شود. از مزایای آن می‌توان به سبک بودن، حمل آسان و تنوع در طرح و اندازه اشاره کرد. فرش ارزان در شیراز نیز، با طرح‌های زیبا و متنوع عرضه می‌شود.فرش شیراز، محصولات فرش ماشینی کلاسیک اکریلیک را در بازار ایران عرضه می‌کند و به کمک ماشین‌های صنعتی مجهز، سرعت تولید را بالا می‌برد. همان‌طور که دیدید، کم بودن بودجه دیگر تأثیری در خرید فرشی خوب و مناسب ندارد. پس کافی است تصمیم بگیرید و فرشی نو با قیمتی مناسب برای منزل خود تهیه کنید.

برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید