راهنمای خرید آنلاین فرش ماشینی

راهنمای خرید آنلاین فرش ماشینی
فرش ماشینی حدود 50 سال پیش وارد کشور عزیزمان ایران شد. به دلیل استفاده زیاد مردم از قالی و قیمت بالای فرش دستباف ، استقبال از این نوع فرش به طور شگفت انگیزی افزایش یافت و این عامل باعث شد تولید فرش ماشینی در دهه 60 خورشیدی به بالاترین میزان خود برسد. در این سال ها کارخانه های تولید فرش ماشینی زیادی تاسیس گردید که از جمله این کارخانه ها می توان به کارخانه فرش خاطره کاشان ، فرش ستاره کویر یزد ، نگین مشهد ، فرش فرهی ، فرش پاتریس ، فرش زمرد مشهد ، فرش ساوین و قالی سلیمان اشاره کرد. این کارخانه ها تولیدات خود را به بازار داخلی عرضه کردند و همان گونه که گفته شد این فرش های ماشینی به دلیل قیمت مناسب و ارزان تر نسبت به فرش دستباف خیلی زود مورد استقبال مردم قرارگرفت.برای خرید آنلاین فرش ماشینی نکاتی وجود دارد که باید نسبت به آن اطلاعات کافی داشته باشید. فرش ماشینی علاوه بر مشخصات ظاهری، نکات ریز و فنی بسیاری دارد که  اطلاع کامل از آن موجب می شود خرید مناسبی داشته باشید. با گروه فرش مرداس همراه باشید تا شما را با نکات خرید آنلاین فرش ماشینی آشنا کنیم.

قبل از خرید آنلاین فرش ماشینی به ابعاد دقت کنید

خریدقبل از مراجعه برای خرید آنلاین فرش ماشینی ، اولین گام داشتن اندازه های دقیق فضای منزل است. می‌توانید از یک برگه کاغذ استفاده کنید و نقشه‌ تقریبی فضای خالی کف منزل را روی آن ترسیم کنید. یادداشت کردن متراژ جهت‌های مختلف روی کاغذ و محل ستون‌های احتمالی یا لوازم منزل مانند مبلمان که قرار است در همین فضا قرار بگیرند، در هنگام خرید آنلاین فرش ماشینی یاری‌رسان شما در انتخابی درست و دقیق خواهد بود.محیط و فضای قرارگیری فرشبرخی محیط ‌ها ممکن است شرایط خاصی داشته باشند و تمامی جنس‌های فرش برای آن محیط مناسب نباشند. برای مثال محیط‌ هایی با رطوبت بالا، محیط‌ هایی که رفت و آمد در آن با کفش صورت می‌گیرد یا محیط‌ هایی که نور خورشید به صورت مستمر در حال تابش است، فرش‌هایی با الیاف مناسب نیاز دارند. بنابر این در مورد محلی که می‌خواهید فرش را در آن پهن کنید اطلاعات کافی داشته باشید.

[maxbutton id=5 url=https://dl.imerdas.com/fa/carpet/group/4/فرش-ماشینی-کلاسیک text=خرید فرش کلاسیک ]

عمر فرش ماشینیفرش ماشینی با الیاف مختلفی تولید و ارائه می‌شود. هر نوع نخ، بسته به نوع الیاف آن می‌تواند در عمر فرش موثر باشد. بنابراین خوب است پیش از خرید فرش ماشینی ، تصمیم گیری جهت مدت زمانی که می‌خواهید از فرش استفاده کنید را به انجام برسانید.به طور کلی فرش‌هایی با جنس اکریلیک و پشم عمر زیادی دارند و فرش‌های با جنس پلی‌استر و پلی‌پروپیلن عمر کوتاه‌تر و قیمت کمتری نیز دارند.رنگ زمینه‌ فرشخریدبا گذشت زمان، سلیقه‌ی عمومی در انتخاب رنگی خاص برای دکوراسیون یا کفپوش تغییر می‌کند. این تغییر سلیقه گاهی ممکن است با اشکال‌هایی همراه باشد. به عبارت دیگر گاهی ممکن است فرش‌هایی با زمینه‌های روشن مورد پسند عام قرار بگیرند ولی این رنگ برای برخی مصارف به ویژه خانواده‌هایی با رفت و آمد زیاد یا خانواده‌هایی با فرزند کوچک مناسب نباشد. انتخاب فرشی با رنگ زمینه‌ی مناسب یا با نقشه‌ای پر تراکم یا کم تراکم، گزینه‌ دیگری است که می‌بایست در موردش تصمیم‌گیری کنید.از طرف دیگر فرش‌هایی با زمینه‌ تیره ممکن است گرد و خاک و پرزهای ایجاد شده را بیشتر نمایان ‌کنند و نیاز به جارو کردن آن‌ها نیز بیشتر است.طرح فرش ماشینیفرش‌های ماشینی علاوه بر طرح‌های سنتی، در طرح‌های مدرن نیز تولید و عرضه می‌شوند. انتخاب فرشی با طرح سنتی یا مدرن گام نخست است. چنانچه قصد خرید فرش با طرح سنتی و شبیه فرش دستباف را داشته باشید گزینه‌های متنوعی در پیش روی شما قرار خواهند گرفت. برای مثال فرش‌های بدون ترنج (گل بزرگ در مرکز قالی) سبب بزرگتر جلوه دادن فضا خواهند شد. فرش‌هایی با نقشه‌ پرتراکم در طرف دیگر فضا را کوچکتر نشان خواهند داد.خریداگر قصد خرید آنلاین فرش با نقشه مدرن را داشته باشید، طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی پیش روی شما خواهند بود. از طرح‌های هنری و با رنگ‌های شاد گرفته تا طرح‌های ساده و هندسی.جنس فرش ماشینیفرش‌های ماشینی با جنس‌های متنوعی تولید می‌شوند که هر یک ویژگی‌های خاصی دارند. برای مثال برخی از جنس‌های فرش ممکن است اندکی پرز ایجاد کنند که برای بیماران تنفسی مناسب نیست. ممکن است بخواهید از فرش ماشینی با جنس پشم استفاده کنید. این جنس شباهت زیادی به فرش دستباف دارد ولی قیمت آن به نسبت سایر جنس‌های موجود اندکی بیشتر است. جنس پلی‌پروپیلن اگرچه قیمت کمتری دارد ولی عمر و دوام آن نیز کمتر است و برای محل‌هایی مانند آشپزخانه یا محل‌های پر رفت و آمد مناسب است.پرزدهی فرشخرید

بیشتر بخوانید: ۴ نکته در خرید فرش که باید آن ها را جدی بگیرید

انواع الیاف؛ بسته به نوع، کیفیت و پردازش‌های صورت‌گرفته روی آن مانند هیت‌ ست کردن در پرزدهی موثر هستند. الیاف BCF (بی سی اف) به دلیل پیوسته بودن، مناسب‌ترین فرش‌ها از جهت عدم پرزدهی می باشند. در انواع الیافی که پرزدهی دارند، کیفیت و طول الیاف عامل مهم دیگر است. طول الیاف هر چه بیشتر باشد، نخ تولید‌ شده استحکام و کیفیت بیشتری خواهد داشت و در نتیجه پرزدهی و کیفیت فرش ماشینی نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.کیفیت فرش ماشینیفرش‌های ماشینی هر چند با جنس یکسان، کیفیت متفاوتی دارند. برای مثال فرش‌هایی با جنس اکریلیک که در کشورمان متداول هستند، از الیافی با طول متفاوت با قیمت‌های متفاوت تولید می‌شوند. هر چه طول الیاف اکریلیک بیشتر باشد، مقدار پرزدهی این نوع جنس کمتر می‌شود. الیاف ارزان ‌قیمت و کوتاه اکریلیک گزینه‌ مناسبی برای تولید فرش ماشینی نیستند.  بنابراین سعی کنید پیش از خرید آنلاین فرش ماشینی با پرس و جو، تولید کنندگان معتبر را شناسایی کنید تا فرش تقلبی و نامرغوب نخرید.نرمی و لطافت ، تراکم و شانهخریدهر چه تراکم و شانه فرش بیشتر باشد، فرش ریز بافت‌تر و از طرف دیگر فشرده‌تر و سخت‌تر می‌شود. برای اتاق کودکان بهتر است از فرش‌هایی با تراکم کمتر و نرمی بیشتر استفاده کنید. فرش‌هایی با نخ هیت‌ست به دلیل مجعد بودن نرم‌تر هستند و از انواع فرش که با نخ‌های هیت‌ست بافته شده باشند برای محل‌هایی مانند اتاق کودکان می‌توانید استفاده نمایید.عامل دیگری که در نرمی یا سختی فرش موثر است، نوع الیاف آن است. برخی الیاف انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و برخی سخت‌تر هستند. دوستان امیدوارم در این مطلب نکات لازم در خصوص خرید آنلاین فرش ماشینی را دریافت کرده باشید و بتوانید خرید مفید و منحصر به فردی انجام دهید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید