راه‌های خرید ارزان‌‌تر فرش چیست؟

راه‌های خرید ارزان‌‌تر فرش چیست؟
خرید فرش یکی از خرید‌های اساسی و پر هزینه است که معمولا خانواده‌ها در فواصل زمانی کوتاه به سراغ آن نمی روند. فرش به عنوان کالای اصلی خانه و دکوراسیون رنج قیمت متفاوتی در بازار دارد و بسته به کیفیت و جنس آن از قیمت خیلی ارزان تا قیمت خیلی گران آن در بازار موجود است. فرش هم مانند هر کالای دیگری از طریق واسطه دست مشتری می رسد و همین موضوع می تواند یکی از دلایل افزایش هزینه‌ها و نتیجتا افزایش قیمت نهایی فرش باشد. همان طور که می دانید فرش‌ها علاوه بر طرح و رنگی که دارند از نظر بافت و جنس نخ‌های به کار رفته متفاوت هستند. فرش‌ها به طور کلی به دو دسته فرش دستباف و فرش ماشینی تقسیم می شوند که در نمونه‌های دستباف آن از نخ‌های طبیعی استفاده شده و در نمونه‌های ماشینی نخ‌های مصنوعی به کار رفته است. همین موضوع به علاوه نوع بافت آن‌ها یعنی ماشینی و دستی بودن فرش‌ها باعث شده تا تفاوت قیمت فاحشی داشته باشند. به طوری که فرش دستباف با نخ تمام ابریشم حدودا قیمتی چندین برابر و حتی شاید چند صد برابر نسبت به نمونه ماشینی خود داشته باشد. از طرفی با وجود این که فرش‌های ماشینی از نظر قیمت نسبت به نمونه‌های دستباف بسیار ارزان‌‌تر هستند اما با این حال تفاوت قیمتی بین انواع فرش‌ های ماشینی نیز وجود دارد که به مواردی مانند جنس فرش یا شرکت تولیدی و ... مربوط می شود.الویت‌هایتان را مشخص کنیدفرش ماشینی به دلایلی متفاوتی از جمله نوع نخ، بافت، کیفیت و ... قیمت‌های متفاوتی پیدا می کند و اگر قصد خرید فرش ماشینی را دارید باید قبل از هر چیز الویت‌هایتان را مشخص کنید. یکی از موضوعات مهم در رابطه با قیمت انواع فرش ماشینی نوع بافت آن و میزان شانه و‌‌ تراکم فرش است که ارتباط مستقیمی با دوام و کیفیت فرش و همین طور با افزایش قیمت فرش دارد.

قیمت

[maxbutton id=1 ]

فرش‌های ماشینی به طور معمول 500 شانه، 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه، 1500 شانه بافته می شوند که هر دسته به صورت مجزا از ‌‌تراکم‌های مختلفی برخوردار است و به نسبت هرچه میزان شانه و ‌‌تراکم فرش افزایش یابد قیمت آن نیز بالاتر می رود. اما خب هیچ گرانی بی دلیل نیست و فرشی که شانه و ‌‌تراکم بیش‌‌تری دارد از نظر بافت منسجم‌‌تر بوده و به همین دلیل دوام بیش‌‌تری دارد به علاوه این موضوع طرح و نقش فرش را واضح‌‌تر به نمایش می گذارد و زیبایی و ظرافت بیش‌‌تری ایجاد می کند. با همه این تفاسیر اگر به دنبال فرش ارزان‌‌تری هستید می توانید شانه و‌‌ تراکم کمتری از فرش ماشینی را انتخاب کنید تا در هزینه‌ها صرفه جویی کرده باشید.

تار و پود، در قیمت انواع فرش تاثیر می گذارند

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت انواع فرش ماشینی جنس نخ‌های به کار رفته در آن است. فرش ماشینی به نسبت نوع نخی که در آن استفاده شده جنس و کیفیت متفاوتی پیدا می کند. به جرات می توان گفت بهترین نخ برای تولید فرش ماشینی نخ‌های اکرولیک تاپس و هیت ست شده هستند که به دلیل عدم پرز دهی و مقاومت بالا در برابر عوامل فرسایشی باعث دوام و طول عمر بیش‌‌تر فرش می شوند. طبیعتا فرش‌های بافته شده با این نخ‌ها از کیفیت بهتری برخوردارند و از نظر هزینه نیز گران‌‌تر هستند اما نخ‌هایی مانند پلی استر و یا پلی پروپیلن از نظر قیمت در جایگاه پایین‌‌تری قرار دارند که البته همچنان از کیفیت خوبی برخوردارند. پس می توان علاوه بر موضوع شانه و بافت نیز این موضوع را در تعیین قیمت فرش ماشینی مد نظر داشت.فرش را از جای مطمئن و ارزان بخرید

قیمت

بیشتر بخوانید: ۶ موردی که ممکن است به فرش دستباف آسیب بزند!

یکی از موارد دیگری که در افزایش قیمت انواع فرش موثر است برند یا شرکت تولید کننده فرش است. با وجود این‌ها شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت دارند اما در بین آن‌ها شرکت‌هایی هستن که از مواد مرغوب و درجه یک استفاده می کنند. کاشان در زمینه تولید فرش ماشینی شهرت زیادی دارد و فرش کاشان نیز از جمله فرش‌های با کیفیت است که توسط کارخانه‌های متعددی تولید می شود. علاوه بر کیفیت، مسئله قیمت نیز از فاکتورهای مهم خرید فرش ماشینی است؛ محصولات فرش کاشان در بازار با قیمت‌های متنوعی عرضه می شود و همین موضوع یکی از چالش‌های خرید فرش کاشان است. فرش پس از تولید توسط واسطه‌ها خریداری شده و سپس به دست فروشنده می رسد و نهایتا مشتری با قیمت بیش‌‌تری فرش را تهیه می کند. بنابراین اگر فرش بدون واسطه و مستقیم از کارخانه خریداری شود قیمت مناسب‌‌تری پیدا می کند. یکی از راه‌های خرید بدون واسطه فرش فروشگاه‌های اینترنتی هستند که با سود خیلی کم فرش را مستقیم از کارخانه به منزل شما ارسال می کنند.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید