طراحی جدید و نمایی متفاوت در دکوراسیون

طراحی جدید و نمایی متفاوت در دکوراسیون
طراحی در دنیای امروز معنای جدیدی پیدا کرده و شاید معیار‌های زیبایی جا به جا شده است. زمانی همه به دنبال تزئینات طلایی و لوکس و در عین حال کلاسیک بودند و زمان دیگر توجه روی دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال بیش‌‌تر بود غافل از این که هرکدام از این سبک‌ها در جایگاه خود و به اندازه خود می تواند زیبا باشد. مُد گرایی افراطی یکی از دلایل اصلی زشت جلوه کردن دکوراسیون است. این که به طور ناگهانی تمام فضا را از دکوری‌های طلایی پر کنید یا تصور کنید خانه‌های خالی و بدون وسیله می تواند زیبا باشد یکی از اشتباهات در زمینه دکوراسیون داخلی است. استفاده به اندازه از دکوری‌های عجیب و غریب با ابعاد نا متعارف می تواند زیبا باشد ولی نه ایجاد هرج و مرج در فضا؛ از طرفی هرچیز مدرن و عجیب و غریبی الزاما زیبا نخواهد بود. هرچند که زیبایی از تفکرات شما و نوع نگاه شما نشات می گیرد و موضوعی کاملا سلیقه ای است اما تعمیم سلیقه برای ایجاد یک سبک از زیبایی باید ساختارهایی اصولی داشته باشد. این موضوعی است که باید در چیدمان و دکوراسیون مدرن داخلی به آن توجه داشته باشید تا با اشتباهی ناشیانه زیبایی فضا را از بین نبرید.

طراحی جدید از چراغ خواب در دکوراسیون مدرن

یکی از نمونه‌های این طراحی‌ها ایده متفاوتی برای چراغ‌ها است. یک طراح ایتالیایی در طراحی جدید و فانتزی از مجسمه حیوانات استفاده کرده است. طرح‌های وی از دو طرح موش و میمون ساخته شده است که اتفاقا یک دکوری جذاب و فانتزی ایجاد کرده است. استفاده از این چراغ به عنوان چراغ خواب یا چراغ مطالعه امکان پذیر و اگر فضایی مدرن و فانتزی دارید می توانید آن را منبع اصلی نور خود قرار دهید هرچند که ممکن است غیر معمول به نظر برسد. دکوراسیوندر استفاده از این طرح که اتفاقا با استقبال زیادی نیز رو به رو شد نباید زیاده روی کنید و تعادل فضا را برهم زنید چون در این صورت زیبایی کار به چشم نمی آید. این لامپ‌ها برای استفاده در فضاهای بیرون از خانه، بالکن‌ها، حیات خلوت‌ها نیز بسیار ایده جالب و منحصر به فردی است. از طرفی اگر از مجسمه‌های رنگی و کارتونی استفاده شود این نوع چراغ‌ها روشنایی‌های مناسبی برای اتاق کودک هستند.

نقش مبلمان فانتزی در دکوراسیون مدرن

یکی دیگر از ایده‌ها برای دکوراسیون مدرن و فانتزی استفاده از مبلمان با طراحی‌های متفاوت است. مبلمانی که در آن‌ها از رنگ‌های تند و اشکال نا متعارف استفاده شده است. مانند مبلی که به شکل یک همبرگر طراحی شده و از نظر ظاهری جذابیت زیادی دارد اما آیا به هوای مدرن بودن و متفاوت بودن آن را می توان در فضایی مانند اتاق نشیمن و پذیرایی استفاده کرد؟ دکوراسیون

بیشتر بخوانید: چطور یک دکوراسیون به سبک مونوکروم داشته باشیم؟!

این سبک از وسایل خانه تنها به عنوان چاشنی فضا استفاده می شوند و برای تنوع می توان در گوشه ای از اتاق خواب یا آشپزخانه و حتی اتاق نشیمن از آن‌ها استفاده کرد اما اگر نمی خواهید خانه شما مانند یک فست فود به نظر برسد باید به یاد داشته باشید در استفاده از آن‌ها زیاده روی نکنید و آن‌ها را در فضای مناسبشان به کار بگیرید.چیدمانی از مبل‌های فانتزی برای اتاق نشیمن اگر همچنان طرفدار طرح‌های فانتزی با اِلمان‌های متفاوت هستید بهتر است برای فضایی مانند اتاق پذیرایی یا اتاق نشیمن مدل‌هایی مناسب این فضا استفاده کنید. در واقع برای ایجاد فضایی فانتزی نباید اصالت آن فضا را از بین ببرید، مثلا استفاده از یک مبل فانتزی و مدرن در اتاق پذیرایی باید در خور همان فضا باشد و ویژگی‌هایی مانند لوکس بودن، راحت بودن، ایجاد صمیمت و ... را به همراه داشته باشد. صرفا به دلیل ایجاد دکوراسیون متفاوت و مدرن از هر وسیله ای نباید در دکوراسیونتان استفاده کنید. یک طراح ایتالیایی اهل میلان در این زمینه مبل‌هایی فانتزی ولی در عین حال مناسب فضای پذیرایی و نشیمن ارائه کرده است که به دلیل استفاده از رنگ‌های تند و شاد در کنار رنگ مشکی اصالت فضا از بین نرفته است و از طرفی همچنان نمایی فانتزی دارد.  
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید