فرش‌های گرد و نمایی جدید در دکوراسیون

فرش‌های گرد و نمایی جدید در دکوراسیون
از دید بسیاری از ما یک فرش مناسب، فرشی مستطیل شکل و در ابعاد 6، 9 و یا 12 متری است در صورتی که در طراحی دکوراسیون داخلی هیچ قاعده مشخص و تعریف شده ای وجود دارد. شما می توانید بسته به ابتکار و سلیقه خود، فضایی کاملا منحصر به فرد ایجاد کنید. بسیاری از ما زمانی یک خانه را کامل و شکیل می دانیم که یک فرش با کیفیت بزرگ در میان آن پهن شده باشد. شاید حالا وقت آن رسیده باشد تا عادت‌ها و سلایق قدیمی را کنار بگذاریم و به سراغ کارهای تازه برویم. مثلا می توانید جایی از خانه را برای فرش های گرد در نظر بگیرید و مطمئن باشید که از تصمیمی که گرفته اید، پشیمان نخواهید شد. ما در این مقاله در مورد نقش فرش گرد در دکوراسیون داخلی منازل با شما صحبت خواهیم کرد.

فرش های گرد ، متناسب با هر فضایی

اگر به خانه‌هایی با دکوراسیون‌های قدیمی نگاه کنید، حتما خواهید دید که از فرش های گرد در ابعاد کوچک برای پوشاندن فضاهای پرت استفاده می شده است. در حقیقت در آن زمان فرش‌ دایره یک ابزار کمکی برای بهتر و بیشتر پوشاندن زمین بود. همان طور که می دانید در گذشته پوشاندن زمین خانه از اهمیت زیادی برخوردار بود و عموما از فرش‌های گرد و فرش کناره برای فضاهای کوچکی که نمی شد در آن از فرش استفاده کرد، بهره گرفته می شد. اما حالا ماهیت فرش‌های دایره نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است. حالا دیگر با ابتکار و خلاقیت طراحان دکوراسیون داخلی، این مدل فرش ها جزو یکی از المان‌های لوکس خانه به حساب می آیند که می توانند نوع چیدمان سایر عناصر را تحت تاثیر خود قرار دهند.

فرش

[maxbutton id=1 ]

شاید تا کنون برای پوشاندن کف اتاق خواب‌ها از فرش‌های گرد استفاده کرده باشید. اما حالا شرایط به گونه ای شده است که این نوع از فرش‌ها به اتاق نشیمن و حتی پذیرایی هم راه پیدا کرده اند.اگر فرش گرد را برای اتاق خواب در نظر گرفته اید، حسابی دستتان باز خواهد بود. زیرا این فرش‌ها انعطاف بسیار زیادی دارند و می توان به راحتی محل قرار گیری آنها را تغییر داد. مثلا می توانید آن را جلوی تخت خواب پهن کنید و یا اینکه آن را به گوشه دنج اتاق انتقال دهید و در کنارش یک صندلی راحتی و میز کوچک قرار دهید. به این ترتیب یک فضای دنج و مناسب در اتاق خوابتان فراهم کرده اید.اگر به دنبال خلق فضایی لوکس و لاکچری هستید، می توانید به سراغ نمونه‌های چرمی و پوستی آن بروید. این دست از فرش‌ها بیش از سایر نمونه‌های مشابه جنبه تزئینی دارند و فضای منحصر به فردی را برایتان ایجاد می کنند.

با کمک فرش های گرد فضایی مدرن خلق کنید!

اگر به دنبال ایجاد فضایی مدرن هستید، باید به دنبال یک فرش گرد باشید! زیرا فرش های گرد یکی از اساسی‌ترین اجزای دکوراسیون‌های مدرن به حساب می آیند. این نمونه فرش حال و هوای خانه‌های امروزی را از خانه‌های قدیمی جدا می کنند اما این دست از فرش‌ها فقط برای خانه‌های مدرن کاربرد ندارند. این روزها فرش‌های گرد به خانه‌های اشرافی هم راه پیدا کرده اند. اغلب در خانه‌های اشرافی از فرش‌های گرد در قالب طرح کلاسیک مدرن استفاده می شود.

بهترین محل قرارگیری فرش گرد در خانه

همان طور که پیشتر هم گفتیم، اکنون کاربرد فرش های گرد تغییر پیدا کرده است و از آن در فضاهای مختلف استفاده می شود. اگر شما هم قصد دارید تا از فرش‌های گرد در دکوراسیون داخلی منزلتان استفاده کنید، باید این نکته را به خاطر داشته باشید که فرش‌های دایره باید در تناسب خوبی با محیط قرار داشته باشند. یعنی نه آنقدر به نسبت فضا کوچک باشند که اصلا به چشم نیایند و نه آنقدر بزرگ که نظم فضا را بر هم بریزند.

فرش

بیشتر بخوانید: مدل فرش دایره ای و بیضی ایده ای جذاب و شگفت انگیز

بهتر است تا فرش های گرد را در مرکز فضا پهن کنید و مبلمان و یا سایر عناصر مورد نظرتان را به دور آن بچینید. به عنوان مثال اگر قصد دارید تا از این مدل فرش برای اتاق نشیمن استفاده کنید، باید آن را به گونه ای پهن کنید که پایه مبلمان در لبه فرش و به دور آن قرار بگیرد. با این کار یک محل گرم و مناسب برای معاشرت‌های خانوادگی و گفت و گو فراهم کرده اید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید