فرش ماشینی بافته شده با چه نخی بخریم؟

فرش ماشینی بافته شده با چه نخی بخریم؟
از دهه 50 با پیشرفت تکنولوژی و به روی کار آمدن ماشین آلات مکانیزه، تولید فرش های ماشینی با جنس ها و طرح های مختلف تحولی عظیم در صنعت فرش رقم زد! ابتدا این صنعت در تولید فرش ماشینی از الیاف مصنوعی و طبیعی استفاده می کرد. الیافی که تفاوت آنها تنها در قطر نخ می باشد! همچون فرش دستباف ایرانی، نخ ها و الیاف طبیعی مانند پشم طبیعی، پنبه و ابریشم در فرش های ماشینی نیز مورد استفاده قرار می گرفت که با گذشت زمان، به علت گران بودن، جای خود را به الیاف مصنوعی با کیفیت داد! عمده ترین الیاف مصنوعی متداول در فرش ماشینی شامل نخ آکریلیک، نخ پلی استر، نخ پلی پروپیلن و نخ ویسکوز است که کیفیت هر کدام از آنها با دیگری متفاوت است. همراه ما باشید تا با اطلاعات کافی، فرش ماشینی مورد نظر را با کیفیتی بی نظیر خریداری نمایید.

اکریلیک؛ بهترین نوع نخ فرش ماشینی

نخ

[maxbutton id=2 ]

بی شک فرش ماشینی اکریلیک را می توان بهترین فرش موجود در بازار دانست! نخ فرش ماشینی با جنس اکریلیک دارای ویژگی ها و خصوصیات بارزی است که همین امر آن را به گزینه ای ایده آل تبدیل نموده است. این نخ به لحاظ لطافت و ظاهر شباهت بسیاری به الیاف طبیعی همچون پشم دارد و به نسبت سایر نخ ها، از مقاومت بالایی در برابر حرارت و گرما برخوردار می باشد. فرش های ماشینی اکریلیک بی آنکه پرز بدهند و یا دچار پارگی و آسیب دیدگی شوند، دارای طول عمر بالایی می باشند. نخ اکریلیک برای آن دسته از افرادی که به فرش های ماشینی حساسیت دارند گزینه ای ایده آل محسوب شده، چرا که با خاصیت بدون پرزدهی، به فرش ماشینی ضد حساسیت معروف می باشند و با اینکه به نسبت سایر فرش های ماشینی قیمت بالاتری دارد، اما به همان میزان نیز از کیفیت و ماندگاری بیشتری برخوردار می باشد.فرش ماشینی با نخ پلی استرپس از فرش ماشینی اکریلیک که در کیفیت و ظاهر نمونه است، گزینه بعدی در مورد نخ فرش ماشینی جنس پلی استر می باشد! این فرش ماشینی به نسبت اکریلیک، قیمت پایین تری داشته و زیبایی و درخشندگی آن نزدیک به فرش های دستباف ابریشمی است. اگر قصد خرید فرش ماشینی با قیمت و کیفیتی مناسب دارید پلی استر گزینه ایده آلی برای شما خواهد بود؛ اما به این نکته باید توجه کنید که این فرش تنها برای مکان های کم رفت و آمد مناسب است! فرش ماشینی با نخ پلی استر در اثر فشار، شستشو و سایش آسیب پذیر بوده و به مرور از بین می رود. همچنین در کنار مزایای این فرش که عدم پرزدهی و رنگ پذیری عالی است باید این را بدانید که مقاومت کمی در برابر سوختگی و حرارت دارد.فرش ماشینی با نخ پلی پروپیلن

نخ

بیشتر بخوانید: چطور فرش ماشینی را به صرفه‌تر بخریم؟!

از دیگر انواع نخ فرش ماشینی موجود در بازار، فرش با نخ پلی پروپیلن می باشد که قیمت ارزان آن، گواه کیفیت و طول عمر کوتاهش می باشد! فرش ماشینی پلی پروپیلن گرچه میزان کمی از رطوبت را به خود جذب می کند، اما معایب آن کفه ترازو را سنگین تر می کنند! این فرش ماشینی طول عمر کوتاهی داشته و در برابر آلودگی، سایش و حرارت مقاومت کمی از خود نشان داده و همچنین نرمی و لطافت خود را از دست می دهند. فرش ماشینی با نخ پلی پروپیلن به نسبت سایر فرش ها آسیب پذیری بالایی داشته و لکه های روغنی خیلی دیر و سخت از روی آن پاک خواهند شد.فرش ماشینی با نخ ویسکوزویسکوز از دیگر الیافی است که در تولید فرش های ماشینی به کار گرفته می شود. این الیاف به صورت بازیافتی بوده و لطافت و نرمی منحصر به فردی دارند! فرش ماشینی ویسکوز به ابریشم مصنوعی نیز شهرت داشته و بی آنکه پرز بدهد هیچگونه حساسیتی در افراد ایجاد نمی کند. تنها ایراد آن، عدم مقاومت در برابر رفت و آمد زیاد و به اصطلاح پاخور بودن آن است.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید