مقایسه دکوراسیون سبک کانتری با رترو

مقایسه دکوراسیون سبک کانتری با رترو
دکوراسیون سبک های مختلفی دارد که آشنایی با هر یک از آنها نیازمند وقت و مطالعه بسیار است. هر یک از سبک های دکوراسیون به شما کمک می کنند تا چیدمانی درست و استاندارد برای محیط کار و یا خانه داشته باشید تا تاثیرگذاری محل مورد علاقه تان دو چندان به نظر برسد.در این مقاله قصد داریم به مقایسه دو نوع سبک در دکوراسیون داخلییعنی دکوراسیون سبک کانتری و رترو بپردازیم. به همین جهت اگر تمایل دارید تا اطلاعاتی در رابطه با این دو سبک بدست آورده تا در صورت میل و علاقه یکی از آنها را در محیطی خاص به کار بگیرید، در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی با دکوراسیون سبک کانتری و رترو

هر یک از سبک های کانتری و رترو دارای تفاوت هایی نسبت به یکدیگر می باشند. در ادامه نوع هر سبک را برایتان توضیح خواهیم داد.دکوراسیون سبک کانتری در واقع آمیزه ای از سبک های محلی و به اصطلاح سنتی است. از همین جمله می توان نتیجه گرفت که سبک کانتری در کشورهای مختلف متفاوت خواهد بود زیرا هر کشوری آداب و رسوم خودش را داشته و به همین جهت طرح های محلی در هر یک از آنها قطعا متفاوت می باشد. اما در سبک رترو شاهد ترکیب طرح های محلی با یکدیگر نیستیم. بلکه در این سبک استفاده از طرح هایی که با وجود اینکه امروزه همچنان مدرن و قابل استفاده به نظر می رسند اما در واقع جزء طرح های قدیمی محسوب می شوند، به چشم می خورد. به بیان واضح تر سبک رترو ترکیبی از طرح های جدید و قدیمی و یکی از انواع سبک دکوراسیون است.ویژگی‌های ظاهری سبک کانتری و رترواگر طرفدار سادگی و آرامش به دنبال آن هستید و یا حضور در محیط های تجملاتی و مدرن شما را خسته می کند، می توانید از دکوراسیون سبک کانتریسبک کانتری بهره ببرید تا همیشه در فضایی ساده و آرام به سر ببرید. همانطور که گفته شد، سبک کانتری دارای طرح های محلی است و از آنجایی که اینگونه طرح ها از تجملات به دور هستند، ناخودآگاه فضایی دلنشین و پر از آرامش را برای افراد به وجود می آورند.در نقطه مقابل سبک کانتری سبک رترو قرار دارد. زیرا در این سبک سعی می شود که طرح های قدیمی به طرح های جدید و امروزی بازسازی شوند. دلیل چنین امری این است که در نتیجه این اقدام نوعی سبک منحصر به فرد ایجاد شود که می تواند رضایت افراد را به خود جلب کند. به همین جهت سادگی موجود در سبک کانتری در سبک رترو دیده نمی شود.

دکوراسیون

جنس وسایل و طرح های موجود در دو سبک کانتری و رترودر دکوراسیون سبک کانتری بیشتر شاهد استفاده از وسایلی هستیم که در عین سادگی از زیبایی خاصی برخوردار هستند. همچنین در این سبک تلاش می شود تا جایی که امکان دارد، از مواد طبیعی مانند چوب و... استفاده شود. در واقع جنس موادی که در این سبک بکار برده می شود، بیشتر به سنت موجود در هر کشوری بستگی دارد.در سبک رترو برخلاف سبک کانتری کمتر شاهد وجود سادگی و آرامش موجود در دکوراسیون فضای مورد نظرمان هستیم. چرا که در سبک رترو بیشتر شاهد طرح هایی شلوغ با رنگ هایی گاها تند و بازسازی شده به طرح های امروزی هستیم. به همین دلیل باید توجه داشته باشید که سبک رترو برای هر خانه ای مناسب نمی باشد. اما اگر دقت و ظرافت کافی در پیاده سازی آن بکار برده شود، شاهد دکوراسیونی زیبا و در عین حال منحصر به فرد خواهید بود.

وسایل مورد استفاده در دکوراسیون سبک کانتری و رترو

در دکوراسیون سبک کانتری بیشتر سعی بر آن است که وسایل شکل و شمایلی قدیمی داشته باشند. به همین جهت اکثر وسایل از چوب های مختلف طبیعی همراه با طرح و نقش های متفاوت ساخته می شوند. همچنین در این سبک می توانید از قفس پرنده، گل و گلدان های طبیعی با رنگ های زنده و زیبا استفاده نمایید.در سبک رترو می توانید از وسایل گوناگون و متعددی استفاده نمایید. مثلا می توانید از انواع کتابخانه در اندازه های متفاوت به همراه صندلی های گوناگون استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که در سبک رترو بیشتر از وسایلی استفاده نمایید که به واسطه آنها تا حدودی سبک معاصر نیز در آن گنجانده شود.

دکوراسیون

بیشتر بخوانید: از فنگ شویی چینی در دکوراسیون غافل نشوید

نکته ای که در رابطه با مبلمان این دو سبک وجود دارد، این است که در سبک کانتری از مبل هایی استفاده می شود که دارای نقوش شلوغی مانند طرح شطرنجی و... بوده و در مقابل در سبک رترو از مبلمانی کشیده و باریک به همراه پارچه هایی ساده استفاده می شود.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید