همه چیز درباره فرش کودک

همه چیز درباره فرش کودک

فرش کودک ، به غیر از دکوراسیون در سلامتی هم موثر است

دکوراسیون اتاق کودک به حدی برای ما ایرانی‌ها اهمیت دارد که از همان ابتدای بارداری و قبل از تولد کودک به فکر تهیه لوازم و وسایل کودک از فرش کودک گرفته تا اسباب بازی و پرده و ... آماده کردن اتاق مخصوص او هستیم و حساسیت ویژه‌ای برای انتخاب بهترین‌ها داریم تا علاوه بر زیبایی، فضایی سالم، آرامش‌بخش و دوست داشتنی برای کودک فراهم کنیم.از تخت و کمد و پرده‌های اتاق کودک که بگذریم، یکی از مهم‌ترین اجزا دکور اتاق کودکان ، فرش است که البته انتخاب آن باید با دقت انجام شود چون همانطور که می‌دانید ریه و پوست کودکان در سال‌های اولیه زندگی بسیار حساس و آسیب‌پذیر است و به تدریج و با بزرگتر شدن کودک، تماس مستقیم او با فرش بیشتر می‌شود چون بیشترین زمان کودک به بازی و فعالیت روی زمین می‌گذرد.فرش کودک علاوه بر داشتن طرح و رنگ کودکانه و زیبا، باید از الیافی تولید شده باشد که لطیف و نرم بوده، پرز ندهد و ایجاد حساسیت و آلرژی نکند و به طور کلی برای سلامت کودک خطری نداشته باشد.خوشبختانه در سال‌های اخیر، فرش های نرم و لطیفی وارد بازار شده‌اند که به فرش فانتزی اتاق کودک یا فرش کارتونی معروف هستند. چون این فرش ها به طور اختصاصی برای اتاق کودک تولید می‌شوند، ویژگی‌های لازم برای حفظ سلامت کودک در آنها رعایت شده است.جنس فرش اتاق کودکفرش کودک ، سبک و لطیف و قابل شستشو است و در صورت ایجاد لکه و کثیفی به راحتی تمیز می‌شود. در این فرش ها از الیاف پلی پروپیلن استفاده می‌شود. جنس نخ به کار رفته در آنها، فریز هیت ست است که ضد حساسیت بوده و در اثر پا خوردن به هیچ عنوان پرز نمی‌دهد و می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی، از فرش فانتزی در اتاق خواب کودک استفاده کنید.

فرش

[maxbutton id=1 ]

انواع طرح های فرش فانتزی کودکتنوع در طرح و رنگ فرش کودک به خریداران این امکان را می‌دهد تا فرش مورد نظر را با توجه به جنسیت کودک، علایق و روحیات او و همینطور دکوراسیون اتاق انتخاب کنند، از طرح های کارتونی روز گرفته تا طرح و نقشه‌هایی که به پرورش خلاقیت کودکان کمک می‌کنند.برای انتخاب طرح فرش کودک باید رنگ و مدل پرده اتاق کودک، رنگ سرویس خواب و روتختی و همینطور رنگ دیوارها و کمد را مدنظر داشته باشید چون مطابقت و همخوانی رنگ فرش با سایر وسایل اتاق کودک از اهمیت زیادی برخوردار است.کودکان موجودات لطیف و دوست داشتنی هستند که گاهی انتخاب‌های بزرگترها را به اجبار می‌پذیرند اما باید بدانیم که یکی از اصول مهم در دکوراسیون اتاق کودک، توجه به سلیقه کودک و احترام به علایق اوست.پس اگر کودک شما در سنی است که می‌تواند در انتخاب وسایل اتاقش با شما همراه باشد، حتما نظرش را جویا شوید. این روزها با وجود فروشگاه های اینترنتی و آنلاین فرش که حتی امکان خرید اقساطی هم به مشتریان می‌دهند، می‌توانید به راحتی و در آرامش کنار فرزندتان بنشینید و مدل های مختلف فرش فانتزی را ببینید و از او بخواهید تا فرش اتاقش را مطابق با سلیقه‌اش انتخاب کند.

انتخاب فرش کودک برای اتاق پسرها

فرش هایی با تم رنگی سرمه‌ای، خاکستری، فیلی، آبی، زرشکی و قهوه‌ای می‌توانند به عنوان فرش پسرانه انتخاب مناسبی باشند. به طور کلی، رنگ‌های سردتر برای اتاق پسران و رنگ‌های گرم تر برای اتاق دختران مناسب هستند.طرح فرش اتاق خواب کودک پسر را از بین شخصیت‌های کارتونی که با علایق کودک سازگار هستند، انتخاب کنید. برای مثال، فرش کودک طرح ماشین معمولا مورد پسند پسر بچه‌هاست و جلوه خاصی به اتاق کودک پسرانه می‌دهد.

انتخاب فرش کودک برای اتاق دخترها

فرش

بیشتر بخوانید: دنیای کودک خود را رنگی و شاد بسازید

فرش های فانتزی با طرح عروسکی یا گل و رنگ‌های گرم برای دکوراسیون اتاق کودک دختر، انتخاب ایده‌آل و مناسبی هستند. بهتر است مدل فرش اتاق کودک دختر را از بین رنگ‌های صورتی، نارنجی، بنفش، قرمز و … انتخاب کنید.البته اگر جزو آن دسته از والدین هستید که علاوه بر زیبایی به جنبه‌های آموزشی وسایل اتاق کودک هم اهمیت می‌دهند، می‌توانید به سراغ فرش کودک با طرح آموزشی و سرگرمی بروید. فرش‌هایی که طرح آنها بازی‌های جالب مثل مار و پله است، گزینه خوبی هستند. این فرش ها برای کودکان زیر 12 سال بسیار مناسب هستند و به پرورش خلاقیت و نوآوری آنها کمک می‌کنند.اگر برای دکوراسیون اتاق کودک خود ایده‌ای ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه های آنلاین لوازم اتاق کودک پسرانه و دخترانه بزنید تا آخرین ترندهای دکوراسیون را ببنید و از آنها الهام بگیرید.حالا شاید این سوال برایتان پیش بیاید که فرش کودک با تمام ویژگی‎هایی که به آن اشاره کردیم در چه اندازه‌هایی و با چه قیمتی در بازار عرضه می‌شود؟! خبر بسیار خوب اینکه، قیمت فرش کودک در رده متوسط به پایین قرار گرفته و در سایزهای ۲ متری، ۴ متری و ۶ متری در بازار موجود هستند.عرضه فرش فانتزی کودک با قیمت مناسب و نسبتا پایین به خریداران این امکان را می‌دهد تا با بزرگتر شدن کودک یا تغییر دکوراسیون اتاقش به راحتی و بدون ضرر مالی، یک فرش فانتزی جدید خریداری کنند.و سخن آخر اینکه؛ اگر چه طراحی دکوراسیون اتاق کودک تاثیر زیادی بر رشد فکری و سلامت جسمی و روحی کودک دارد اما این نکته را فراموش نکنید که عشق و محبت بی قید و شرط والدین از هر چیز دیگری در دنیا برای کودک مهم‌تر است و حتی زیباترین و شیک ترین اتاق هم نمی‌تواند جای آن را برای کودک بگیرد.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید