چگونه مبل، پرده و فرش را با هم ست کنیم؟

چگونه مبل، پرده و فرش را با هم ست کنیم؟
مهمترین عضو دکوراسیون خانه های امروزی فرش و قالی یا همان کفپوش است و بعد از آن مهمترین عامل موثر در زیبا جلوه دادن دکوراسیون، ست کردن لوازم با یکدیگر و ایجاد هارمونی در طرح ها و رنگ هاست که این موضوع بیشتر در محیط های کوچک اهمیت پیدا می کند. ست کردن فرش ، مبلمان و پرده که همواره به عنوان دل مشغولی بزرگی مورد توجه بوده است اگر درست انتخاب شود فضا را بسیار زیبا و دلنشین خواهد نمود.اما یادتان باشد ست کردن به معنای همرنگ بودن نیست بلکه به معنای همخوانی و هارمونی رنگ و طرح است.

قوانین ست کردن فرش و پرده در دکوراسیون

  • اولین مورد در خصوص قوانین ست کردن فرش و پرده؛ رنگ آن‌هاست که اگر پرده‌ها روشن هستند برای فضاهای کوچک بهتر است از فرشی با زمینه روشن و برای فضاهای بزرگ بهتر است از فرشی با زمینه تیره یا روشن استفاده کنید چرا که رنگ تیره، فضا را کوچکتر از آنچه هست نشان می دهد و همچنین رنگ روشن هم فضا رو بزرگتر جلوه خواهد داد.
  • در مورد رنگ مبلمان و پرده و فرش باید بدانیم تنها می توان رنگ یکی از این سه مورد کلیدی در دکوراسیون را متضاد انتخاب کرد یعنی اگر مبلمانی تیره داریم باید از رنگ های شاد و جذاب برای فرش و پرده استفاده نماییم .
  • اگر مبلمان یا پرده دارای طرح است باید رنگ زمینه فرش با رنگ بکار رفته در طرح های پرده یا مبل (نه رنگ زمینه آن)، ست باشد.
  • پرده ها معمولا از ورود نور به داخل منزل جلوگیری می کنند که این خود در حفظ و نگهداری فرش موثر است اما اگر به ورود نور خورشید به خانه علاقه‌مند هستید باید پرده‌هایی به رنگ زرد یا سفید انتخاب کنید.

 فرش، مبل و پرده چه ارتباطی باهم دارند؟

باید بگویم پرده به عنوان یک دیوار پوش ثانویه پس از رنگ دیوار و کاغذ دیواری در فضای داخلی منزل تأثیر گذار است. پس برای تزریق انرژی بهتر است از رنگ هایی استفاده شود که ست کردن آن با فرش و مبل کار دشواری نباشد. شما می توانید رنگ کوسن های خود را با فرش و پرده هماهنگ کنید تا یک چرخه سه منظور در فضا برای شما فراهم شود. به طور مثال اگر فرش شما سفید است و پرده نیز با تم رنگی سفید در نظر گرفته شده است و مبلمان شما فیلی است بهتر است کوسن های صدفی استفاده کنید تا زیبا سازی منزل شما بیشتر شود. سبک مبلمان و فرش را با هم هماهنگ کنید

ست

منظور از سبک مبل همان استیل، کلاسیک یا راحتی بودن مبل است. مبل های سلطنتی و استیل بیشتر با فرش های سنتی ایرانی هماهنگ می‌شوند که بیشتر برای خانه‌هایی با دکوراسیون کلاسیک و سنتی مناسب است و مبل‌های راحتی و کاناپه‌ها و مبل‌های ال مدرن بیشتر با فرش‌های مدرن و موکت‌ها ست می‌شوند. این ست مبل با فرش نیز برای خانه‌هایی با دکوراسیون مدرن و امروزی مناسب استانتخاب طرح و رنگ فرش در دکوراسیونانتخاب طرح‌های ساده و شاد، سبک جدیدی بوده که در دکوراسیون‌های امروزی به علت اینکه خانه‌ها کوچک تر و تعداد وسایل بیشتر شده، رواج یافته است و از طرفی ساده بودن کف منازل می‌تواند به آرامش و ایجاد فضایی آرام تر و شادتر کمک کند. تضاد را میتوانید گزینه ای در نظر بگیرید که به گرما و صمیمیت خانه کمک می‌کند برای مثال در صورت تیره بودن رنگ مبل می‌توان به راحتی به انتخاب فرش‌ با زمینه کرم و روشن مشغول شد تا فضا از بی روحی و یکنواختی خارج شود که البته سبک رایج، تیره تر بودن رنگ کفپوش است. در این مورد لازم است به بافت فرش هم اشاره شود اگر مبلمان و پرده‌ها بافتی درشت دارند بهتر است از محصولات فرش 500 شانه و فرش 700 شانه که درشت بافت هستند استفاده شود. خرید طرح‌های مدرن و فانتزی که امروزه بسیار در بازار به چشم می‌خورد برای چیدمان و دکوراسیون مدرن مناسب هستند و فرش های گل و بوته که سنتی محسوب می‌شوند با حضور در دکوراسیون‌های قدیمی و سنتی بسیار دلنشین و چشم نواز خواهند بود.تناسب رنگ مبل و فرش

ست

بیشتر بخوانید: چگونه فضای کوچک منزلمان را دلباز کنیم؟

  • برای انتخاب فرش متناسب با مبلمانتان یکی از فاکتورهای مهمی که باید در نظر بگیرید تناسب رنگ مبلمان و فرش است و در ادامه، رعایت کردن قوانینی که آن ها به بهترین شکل ممکن کنار یکدیگر در دکوراسیون به نمایش گذاشته می شوند.
  • مثلا اگر مبلمان و کفپوش اتاق شما به رنگ تیره است، باید سعی کنید با عمل کردن به یک سری قوانین چبدمان، مبل ها را بیشتر نمایان کنید.
  • یک مبل تیره با پایه های فلزی یا پایه های چوبی روشن می تواند تضاد زیبایی بین مبل و کف ایجاد کند اما اگر اینطور نیست، استفاده از فرش روشن تر در قسمت جلوی مبل می تواند رنگ های تیره را از هم جدا کند و باعث شود رنگ مبل نمای پیدا کند.
  • یک میز چوبی روشن یا میز قهوه ای فلزی نیز می تواند به جدا شدن مبل از کف پوش اتاق کمک کند.
برای مشاهده وکسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع فرش و رنگ بندی آن ها و همچنین خرید جدیدترین مدل های فرش، به سایت مرداس مراجعه کنید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید