برای آشپزخانه ام چه فرشی بخرم؟

برای آشپزخانه ام چه فرشی بخرم؟
فرش مناسب آشپزخانه همواره یکی از مواردی است که باید دقت زیادی در آن به کار برده شود تا با سهل انگاری از انتخابتان پشیمان نشوید. در واقع شما باید تمام مواردی که یک فرش آشپزخانه باید داشته باشد را در نظر بگیرید تا مهم ترین بخش خانه خود را به محیطی جذاب و دوست داشتنی تبدیل کنید. به خصوص که آشپزخانه محیطی است که اعضای خانواده در آن به دور یکدیگر جمع شده و از آن مهم تر روزانه فعالیت های زیادی درونش انجام می شود. حال سوالی که در این میان مطرح می شود، این است که یک فرش آشپزخانه چه مشخصه هایی باید داشته باشد و اینکه چه نوع فرشی برای این قسمت از خانه مناسب به نظر می رسد؟ همانطور که می دانید، امروزه فرش ها از تنوع زیادی برخوردار هستند و به این ترتیب شما هر سلیقه و سبک دکوراسیونی که داشته باشید، به راحتی می توانید فرش مد نظرتان را پیدا کنید. با این حال فرش های ترک و مراکشی از جمله فرش هایی هستند که برای استفاده در محیط آشپزخانه توجه بیشتری به آنها می شود.

شاخصه های مهم فرش مناسب آشپزخانه

قبل از هر چیز باید بدانید که چه فرش مناسب آشپزخانه کدام است تا با توجه به آنها به دنبال فرشی ایده آل بگردید. همانطور که می دانید آشپزخانه محیط پر رفت و آمدی است که روزانه بارها بر روی فرش آن راه رفته و خیلی از مواقع هم در حین آشپزی مواد غذایی یا ادویه های مختلف بر روی آن می ریزند به همین خاطر اولین ویژگی فرشی که انتخاب می کنید، باید به جنس مرغوب و با دوام آن مربوط شود. کیفیت بالای جنس و دوام فرش به معنای شستشوی راحت آن نیز می باشد که به نوبه خود از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین فرش های پر نقش و نگار و تیره در استتار کردن کثیفی های روزانه فرش به شما کمک می کنند. نکته مهم دیگری که باید آن را حین خرید فرش آشپزخانه مد نظر بگیرید، به پرزهای فرش مربوط می شود. اگر پرزهای فرش بلند باشند در آن صورت خرده ریزهای غذا و گرد و غبارها به راحتی در لا به لای پرزها گیر کرده و علاوه بر اینکه شما را برای تمیز کردنشان به دردسر می اندازند، محل مناسبی هم برای تجمع میکروب ها و سایر آلودگی ها محسوب می شوند؛ پس یادتان باشد که داشتن پرزهای کوتاه را یکی از معیارهای خریدتان قرار دهید. در کنار این موارد برای آنکه نظم دکوراسیون آشپزخانه تان حفظ شود، توجه به رنگ کفپوش، دیوار و کابینت ها می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

فرش

همانطور که در ابتدا گفته شد، فرش های ترک و مراکشی از جمله فرش هایی هستند که امروزه از طرفداران زیادی برخوردار می باشند. به همین خاطر بد نیست که کمی با خصوصیات آنها آشنا شوید تا به دلیل افزایش روزافزون محبوبیت آنها در میان مردم پی ببرید.

خرید فرش آشپزخانه ترک

فرش ترک که در دسته فرش های ماشینی با کیفیت قرار می گیرد، یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانی است که به دکوراسیون های مدرن و مینیمال علاقه زیادی دارند. چون طرح و رنگ های فرش ترک ساده و روشن بوده و به همین خاطر برای فضاهای مدرن و شیک بسیار ایده آل به نظر می رسد. از جمله ویژگی های برجسته فرش ترک می توان به عدم پرزدهی، ضد حساسیت بودن، دوام بالا و قیمت مناسب اشاره کرد. البته یادتان باشد که مواردی مثل ابعاد، میزان شانه و تراکم و... در متغیر بودن قیمت نهایی فرش تاثیرگذار هستند. ضمنا شما می توانید فرش های ترک را در ابعاد 12،9،6،4،2،1 متری خریداری کنید.

خرید فرش آشپزخانه فرش مراکشی

فرش مراکشی نمونه ای بارز از یک فرش همه چیز تمام است! به عنوان مثال فرش های مراکشی تنوع رنگی بالایی داشته و به این ترتیب با توجه به سبک و رنگ بندی دکوراسیون منزلتان از رنگ های روشن و ملایم گرفته تا رنگ هایی تیره و جیغ می توانید بهترین را انتخاب کنید. همچنین مقاومت فرش های مراکشی بالا بوده و در نتیجه اگر به دنبال فرشی برای آشپزخانه خود هستید که به زودی دچار آسیب و فرسودگی نشود، انتخاب ایده آلی برایتان محسوب می شود. ضمنا فرش های مراکشی را می توانید در ابعاد 4،2 و 6 متری با اشکال هندسی گرد، بیضی و مستطیلی تهیه نمایید. با توجه به موارد گفته شده ممکن است با خودتان تصور کنید که فرش های مراکشی باید از قیمت های بالایی برخوردار باشند؛ اما باید بدانید که برخلاف تصورتان قیمت های مناسب اینگونه فرش ها یکی از دلایل اصلی محبوبیت آنها می باشد.

بیشتر بخوانید: درباره فرش چهل تکه چه می دانید؟

برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد فرش های ترک و مراکشی، فرش مناسب آشپزخانه و دیدن سایر نمونه ها و شرایط خرید نقدی و اقساطی می توانید به فروشگاه معتبر فرش مرداس مراجعه کنید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید