بهترین انتخاب برای روتختی چیست؟

بهترین انتخاب برای روتختی چیست؟
در زمان خرید روتختی باید به چند مسئله مهم توجه شود. نخستین مسئله شکل ظاهر و طرح آن است و دومین مسئله که برای برخی از اولی مهم تر است، جنس پارچه روتختی است. از آنجا که شما یک سوم از عمر خود را در تخت خواب می گذرانید و با پارچه روتختی خود سر و کار دارید، جنس پارچه ای که قرار است 8 ساعت از شبانه روز را با آن سر کنید، اهمیت می یابد. از طرف دیگر، بهداشت روتختی نیز باید رعایت شود. برخی از آنها ها در خانه قابل شست و شو نیستند و برای حفظ ظاهر آنها باید در خشکشویی تمیز شوند. خلاصه این که روتختی عنصری در اتاق خواب است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در انتخاب آن باید به نکات زیادی توجه کرد.

مشخصات پارچه برای خرید روتختی

  • بهترین انتخاب برای پارچه روتختی جنس نخ یا کتان است. این پارچه ها نرم و لطیف هستند و در زمان تماس با بدن حس خوبی ایجاد می کنند.
  • برای این که بهداشت روتختی رعایت شود به شست و شوی زیاد نیاز دارد، به همین دلیل جنس آن باید به اندازه کافی مرغوب و بادوام باشد.
  • وقتی می خواهید به خرید روتختی بپردازید باید به نوع بافت و تراکم پارچه آن دقت کنید. باید بدانید پارچه هایی که تار و پود آنها از 200 عدد در 1 سانتی متر کمتر است، استحکام مناسبی ندارند. اگر به دنبال پارچه ای نرم هستید تا خوابی راحت داشته باشید، باید به دنبال پارچه هایی باشید که تراکم آنها از 250 بالاتر باشد. حتماً این سؤال برایتان پیش می آید که این مسئله را از کجا باید متوجه شوید؟ کافی است برچسب روتختی را با دقت ببینید. البته اگر بتوانید بسته بندی روتختی را باز کنید و پارچه آن را لمس کنید، خودتان هم می توانید درجه نرمی آن را مشاهده کنید.
  • متأسفانه برخی از پارچه حساسیت زا هستند. پارچه های تهیه شده از الیاف مصنوعی ممکن است برای برخی مضر باشند و ایجاد حساسیت کنند. مثلاً بعضی از افراد به الیاف پشمی حساسیت دارند و در زمان استفاده از پارچه پشمی دچار تنگی نفس می شوند یا مواد شیمیایی الیاف پلی استر به کار رفته در روتختی ممکن است موجب بروز مشکلات پوستی شود. این اطلاعات را نیز می توانید با مطالعه برچسب روتختی کسب کنید.

روش شست و شوی روتختی

خرید

بیشتر بخوانید: ایده‌های ساده برای دکوراسیون خانه‌ های کوچک

  • بعد از خرید روتختی برای شستن آن می توانید از روش سنتی شست و شو با آب و صابون استفاده کنید.
  • اگر آنها را داخل لباس شویی می اندازید با لباس های دیگر قاطی نکنید. همچنین، اگر ملحفه ها لکه دارند باید آن را با شست و شو با دست پاک کنید.
  • برای ضد عفونی کردن ملحفه ها می توان یک چهارم پیمانه آبلیمو به مواد شوینده اضافه کرد و آنها را با گرم شست اما درجه حرارت آب نباید خیلی زیاد باشد، زیرا گرمای زیاد استحکام پارچه را از بین می برد. روتختی را با آب سرد بشویید.
  • اگر از ثبات رنگ های پارچه مطمئن نیستید، پیش از شستن کامل، یک گوشه از آن را با مواد شوینده امتحان کنید اگر پارچه رنگ داد، آن را برای شست و شو به خشکشویی بدهید.
  • هرگز شستن روتختی و ملحفه ها را به تعویق نیدازید به دلیل این که با تعریق بدن در زمان خواب، تختخواب شما محل تجمع سلول های مرده است و با شست و شو می توانید از دست آنها خلاص شوید.
چگونه بهترین روتختی را انتخاب کنیم؟
  • در زمان خرید روتختی باید مدل و جنس تختخواب را نیز مد نظر داشت. نمی توان برای یک تخت با مدل کلاسیک روتختی فانتزی انتخاب کرد، بلکه باید هماهنگی آنها را در نظر داشت.
  • طرح روتختی می تواند با پرده هماهنگ باشد برخی افراد نیز آن را با فرش اتاق خواب ست می کنند. اگر دکوراسیون اتاق شما مدرن است، می توانید از رنگ های ساده و گرم استفاده کنید.
  • اگر تخت شما از مدل های سنگین و کلاسیک است، باید زیباتر شدن آن روتختی های مجلل انتخاب های خوبی هستند.
  • برای تختخواب هایی که ساده و بدون تاج هستند، روتختی های ساده با رنگ های ملایم بهترین انتخاب خواهند بود.
  • در زمان خرید روتختی باید به دقت تخت و تشک را اندازه بزنید تا بعد از خرید دچار مشکل نشوید. برخی از تخت ها کمی با اندازه استاندارد متفاوت هستند.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید