بهترین انتخاب خرید فرش کودکانه چیست؟

بهترین انتخاب خرید فرش کودکانه چیست؟
همه ما وقتی اسم اتاق کودک و دکوراسیون اتاق کودک را می شنویم، ناخودآگاه ذهنمان به سمت خرید فرش کودکانه با طرح‌های فانتزی و عروسکی می رود. هرچند که به نظر این درست‌ترین انتخاب است اما شاید بتوان فرش‌های دیگری را برای اتاق کودک در نظر گرفت. انتخاب فرش کودک تا حد زیادی به سلیقه شما و فرزندتان بستگی دارد و تنها خرید فرش کودکانه نمی تواند دکوراسیون اتاق را زیبا کند. البته به جز زیبایی برای انتخاب فرش اتاق کودک معیارهای دیگری مانند بافت و کیفیت فرش نیز تاثیر گذار است که در هنگام خرید باید آن‌ها را در الویت قرار داد.انواع فرش‌های طرح کودکبه طور کلی فرش‌های طرح کودک دو دسته فرش فانتزی کودک و فرش کلاریس کودک را شامل می شوند. فرش‌های فانتزی همه از نخ‌های پلی استر و پلی پروپیلن بافته می شوند که نمونه‌های مرغوب آن قبل از بافت در مقابل عواملی فرسایشی، حرارت، رطوبت و .. مقاوم می شوند و به همین دلیل از کیفیت بالایی برخوردارند. به علاوه این فرآیند باعث می شود نخ‌ها پرزدهی نداشته باشند و به سلامت کودک آسیب نزند.

خرید

فرش فانتزی کودک طرح‌هایی شاد و کودکانه دارد که معمولا از کارتون‌ها و شخصیت‌های انیمیشنی گرفته شده است. نوعی دیگری از این فرش‌ها مدل‌های کلاریس آن است که با نخ‌های پلی اوژن بافته می شود و آن‌ها نیز هیت ست شده هستند. تفاوت اصلیشان با نمونه‌های فانتزی این است که طرح مورد نظرتان را می توانید روی فرش چاپ کنید. این موضوع ممکن است کمی نگران کننده باشد اما این فرش‌ها ثبات رنگی بالایی دارند و از آنجایی که هیت ست شده هم هستند پرزدهی ندارند. این دو نمونه از فرش با طرح‌های فانتزی و کودکانه بیش‌ترین انتخاب بین خانواده‌ها برای اتاق کودک است.

فرش مدرن به جای خرید فرش کودکانه درست است؟

شاید افراد زیادی این سبک از فرش‌ها را در انتخاب اول خود به عنوان خرید فرش کودکانه قرار ندهند اما در دکوراسیون‌های مدرن که حال و هوای اتاق کودک نیز کاملا مدرن طراحی شده است، فرش‌های مدرن مانند فرش شنل و فرش شگی کاربرد بسیاری دارد. در این سبک از دکوراسیون‌ها تمرکز اصلی روی رنگ‌های روشن و ملایم است و از طرفی سادگی بیش‌تری وجود دارد. بین این دو فرش، فرش شگی به دلیل داشتن بافت متفاوت نرمی بیش‌تری دارد و به همین دلیل طرفداران آن نیز بیش‌تر است.

خرید

بیشتر بخوانید: انتخاب فرش کودک مناسب برای نوزادی تا نوجوانی (بخش ۱)

تنها نگرانی در مورد این فرش ارتفاع نخ خاب آن است که به حدود چهار سانتی متر می رسد و ممکن است فرش گرد و خاک بیش‌تری جمع کند. بنابراین برای انتخاب این فرش در اتاق کودک به جارو کشیدن بیش‌تری نیاز دارد. این فرش‌ها به طور تخصصی برای اتاق کودک طراحی نشده اند ولی پرزدهی نیز ندارند و از آن‌ها در تمام قسمت‌های دیگر خانه نیز می توان استفاده کرد.

فرش سنتی و کلاسیک و ‌ترک

قطعا انتخاب فرش‌هایی با استایل کلاسیک برای اتاق کودک کمی عجیب به نظر برسد اما افرادی نیز به این سبک از دکوراسیون علاقه دارند. به طور کلی فرش‌های سنتی مانند گبه به دلیل داشتن رنگ‌های تند و طرح‌های متفاوت از نظر ظاهری در دسته فرش‌های فانتزی قرار می گیرند و نمای آن‌ها با فرش‌های کلاسیک کاملا متفاوت است. فرش‌های ‌ترک نیز با رنگ‌های لایت روشن درست مانند یک پس زمینه سفید و روشن عمل می کنند که به شما اجاره می دهند هر چیزی که می خواهید به فضا اضافه کنید.در این میان هماهنگ کردن فرش‌های کلاسیک با اتاق کودک شاید کمی سخت باشد چون آن‌ها نقش و نگار کاملا کلاسیک و سنتی دارند و رنگ‌ها معمولا طوری استفاده شده که فضایی سنگین و با قدرت ایجاد می کنند و این ممکن است نشاط فضا را از بین ببرد. با این حال اگر قصد دارید از فرش سنتی، فرش ‌ترک و یا فرش کلاسیک برای اتاق کودک استفاده کنید علاوه بر این که باید جنس و پرزدهی آن را مد نظر داشته باشید، باید دقت کنید تا رنگ‌ها و طرح‌های شادتر و روشن‌تری را انتخاب کنید تا حداقل فضا از نظر رنگی دلباز و با انرژی باشد.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید