به فرش 1200 شانه نگاهی دوباره بیاندازید

به فرش 1200 شانه نگاهی دوباره بیاندازید
انتخاب فرش در بین این همه تنوعی که در بازار وجود دارد کار بسیار سختی است خصوصا که کشور ما در زمینه تولید فرش‌های دستباف و ماشینی قدمت دیرینه ای دارد و به همین دلیل تولید کنندگان زیادی در نقاط مختلف کشور مشغول به تولید انواع فرش دستباف و ماشینی هستند. شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که واقعا بین این همه تنوع فرش چطور می توان فرش مناسبی انتخاب کرد؟!چرا فرش ماشینی را انتخاب کنیم؟طبیعتا در وهله اول انتخاب فرش دستباف در الویت همه ما قرار دارد اما با کمی شناخت نسبت به فرش‌های ماشینی به جرات می توان گفت نمونه‌هایی از این فرش‌ها با کیفیت عالی و درجه یک به خوبی توانسته اند نیاز بازار را برطرف کنند و حتی از برخی جهت‌ها گوی سبقت را از فرش دستباف بربایند. محبوبیت فرش‌ های ماشینی از دو اصل اساسی نشات می گیرد که یکی از آن‌ها بحث قیمت و هزینه تمام شده فرش است. در بافت و تهیه فرش‌های ماشینی از انواع نخ‌های مصنوعی استفاده می شود که از نظر قیمت نسبت به نخ‌های طبیعی ارزان‌تر هستند. به علاوه در تهیه فرش‌های دستباف غالبا تمام کارها از تهیه پشم تا رنگرزی و بافندگی دستی و در کارگاه‌های کوچک انجام می شود در حالی که برای بافت فرش ماشینی ماشین آلات نقش پر رنگ‌تری دارند. در واقع ماشینی شدن این صنعت به طرز چشم گیری به کاهش هزینه‌ها کمک کرده و توانسته با ارائه محصولات خوب مانند فرش 1000 شانه، فرش های 1200 شانه و ... قشر بزرگی  از جامعه را راضی و وفادار به خود نگه دارد. موضوع دیگر بحث تنوع فرش‌های ماشینی است که نسبت به فرش‌های دستباف از شمار بیشتری برخوردار است حتی در نمونه‌هایی از این تولیدات شما می توانید عکس خانوادگی و یا طرحی دلخواه را به فرش تبدیل کنید. دقت بافت این فرش‌ها بسیار بالا بوده و از طرفی محدودین رنگی وجود ندارد که به همین دلیل طرح شما درست مانند یک نقاشی جلوه خواهد کرد.

زیر و بَم فرش های 1200 شانه

فرش

[maxbutton id=3 ]

  • در بافت فرش های 1200 شانه از نخ مصنوعی اکرولیک استفاده می شود.
  • این نخ جنسی سبک و نرم دارد و از نظر ظاهر به بی شباهت به پشم نیست. البته در بافت‌های متفاوت حالات متفاوتی پیدا می کند و گاهی مانند نخ پنبه ای به نظر می رسد.
  • نخ اکرولیک رنگپذیری بالایی دارد و در برابر شست و شو مقاوم است. این نخ ایجاد حساسیت نمی کند به همین دلیل از آن برای بافت لباس‌های نانو نیز استفاده می شود.
  • در بافت فرش 1200 شانه، نخ اکرولیک هیت ست شده به کار می رود که در یک فرایند بخصوص مقاومت و کیفیت آن افزایش پیدا کرده و از طرفی پرز دهی آن از بین رفته است.
  • نخ اکرولیک هیت ست شده یکی از بهترین نخ‌ها برای تولید انواع فرش ماشینی است.
فرشی به زیبایی فرش دستبافاگر شما قصد خرید فرش ماشینی داشته باشید قطعا با موضوع اصلی شانه و ‌تراکم فرش روبه‌رو خواهید شد. در بین فرش‌های ماشینی خصوصا انواع کلاسیک آن موضوع شانه و ‌تراکم از اصلی‌ترین معیارهای فرش ماشینی محسوب می شود. شانه که تعداد گره بافته شده در یک متر فرش را نشان می دهد عامل تعیین کننده ای برای زیبایی و کیفیت فرش ماشینی محسوب می شود. هرچقدر که میزان شانه و تواما‌ تراکم فرش افزایش پیدا کند، فرش با گره‌های نزدیک‌تر بافته شده و فشردگی بیشتری پیدا می کند. در بین انواع فرش ماشینی کلاسیک یعنی فرش 500 شانه، 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه و فرش 1500 شانه ؛ فرش های 1200 شانه و فرش 1500 شانه ریزبافت‌ترین فرش‌ها محسوب می شوند بنابراین طرح و نقش آن به وضوح و با نمای بهتری دیده می شود؛ رنگ‌ها در هم و خطوط گنگ و مبهم نیستند، تمام طرح فرش به طور کامل پشت فرش دیده می شود. ظرافت فرش ماشینی 1200 شانه به دلیل شانه و ‌تراکم بالا باعث شده تا شباهت زیادی به فرش دستباف پیدا کنند. از این رو برای بافت بهترین تابلو فرش‌های ماشینی نیز از فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه استفاده می شود.

خرید اینترنتی فرش های 1200 شانه

فرش

بیشتر بخوانید: آن چه باید قبل از خرید فرش ۱۲۰۰ شانه بدانید

از آنجایی که فرش 1200 شانه ظرافت بالایی دارد و نخ‌های به کار رفته در آن غالبا اکرولیک هیت ست شده هستند؛ قیمت فرش نیز نسبتا از سطح متوسط بالاتر است. هنگام خرید از بازار و فروشگاه‌های بزرگ شما تنها با قیمت فرش روبه‌رو نیستید بلکه هزینه‌هایی مانند هزینه حمل، انبار، اجاره بها فروشگاه، حقوق پرسنل و ... به این هزینه‌ها اضافه شده و قیمت تمام شده فرش تا حد چشم گیری افزایش می باد. شاید اگر بتوان این هزینه‌های اضافی را از بین برد، فرش 1200 شانه قیمت مناسب‌تری پیدا کند. برای این موضوع بهترین راه حل خرید اینترنتی فرش است چون در این صورت تمام هزینه‌های اضافی از قیمت نهایی کم شده و فرش با قیمت درب کارخانه ارسال می شود. تنها باید با کمی دقت و جست و جو فروشگاه اینترنتی فرش معتبری را پیدا کنید تا با خیال راحت و در کمترین زمان و از آن مهم‌تر با قیمت پایین‌تر فرش مورد نظر خود را تهیه کنید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید