به چه فرش‌هایی فرش مدرن می‌گویند؟

به چه فرش‌هایی فرش مدرن می‌گویند؟

فرش‌هایی که در طراحی آن‌ها از المان‌های مدرن و امروزی استفاده شده باشد، فرش مدرن می‌گویند. این قبیل از فرش‌ها نقطه مقابل فرش‌های سنتی هستند و شلوغی آن‌ها را ندارند. اگر از علاقه‌مندان به خرید فرش‌های فانتزی و مدرن هستید، باید شرایطی را ایجاد نمایید که این فرش در منزل شما جلوه درخشان و بی‌نظیری داشته باشد. پس قبل از هرچیز دکوراسیون مدرن خود را با دیزاین وسایل جدید و شیک، آماده پهن کردن فرش جدید نمایید.امروزه معماری خانه‌ها با آنچه در گذشته دیده‌اید، تفاوت‌های بسیاری پیدا کرده است. در مسیر مدرنیته شدن، بسیاری از افراد تمایل به سکونت در منازل مدرن داشته و تلاش کرده‌اند تا محیط زندگی خود را با این نوع از دکوراسیون طراحی نمایند؛ گذر از سنت به مدرنیته بویژه در فضاهای آپارتمانی خود را نشان داده است به طوری که این روزها می‌بینیم ساکنین آپارتمان‌ها خانه خود را با سبک و سیاق منازل اروپایی آراسته کرده اند. یک خانه مدرن وسایل مدرن می‌خواهد. فرش به عنوان یک بخش مهم از دکوراسیون تنها به شرط مدرن بودن با دکوراسیون خانه‌های امروزی هماهنگ خواهد شد.وقتی از فرش مدرن صحبت می‌کنیم، منظورمان تنها یک مدل خاص از فرش نیست بلکه مجموعه‌ای از فرش‌های عروسکی، شگی، شنل و… در دسته‌بندی فرش‌ مدرن جای می‌گیرند.شما همیشه فرش‌های کلاسیک را با نقش و نگارهای بسیار شلوغ به یاد می‌آورید. از طرح‌های بته جقه، شاه عباسی، ابنیه تاریخی و… گرفته تا فرش‌های طرح خشتی و طرح افشان در بافت این نوع از فرش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای بافت این طرح‌ها از متنوع‌ترین نخ‌های رنگی استفاده می‌شود و در نهایت آنچه بافته می‌شود، فرشی با طرحی شلوغ و جلوه‌ای کاملاً مجلل و باشکوه است. در مقابل آنها، فرش‌های مدرن در نهایت سادگی طراحی شده‌اند و نقش و نگارهای کمی دارند. غالب رنگ‌های مورد استفاده در بافت چنین فرش‌هایی رنگ‌های روشن است.

انواع فرش مدرن کدامند؟

با توجه به اینکه تنوع در تولید و پخش فرش‌های مدرن بسیار زیاد است، شما به عنوان یک مشتری می‌توانید فرش مورد نظرتان را برای هر قسمت از منزل‌تان تهیه کنید. دنیای فرش‌های فانتزی و مدرن به حدی بزرگ و گسترده است که برای هر سلیقه‌ای گزینه‌ای مناسب وجود دارد.

  • فرش عروسکی

فرش

این نوع از فرش به دلیل برخورداری از طرح‌های فانتزی و عروسکی، گزینه‌ای مناسب برای استفاده در اتاق کودکان است. بافندگان فرش کودک عروسکی سعی کرده‌اند که آن را با استفاده از درجه یک‌ترین مواد اولیه تولید نمانید تا حساسیت پوستی برای بدن کودکان نداشته باشد. این فرش‌ها ضد لک بوده و جذب آلودگی از سوی آن‌ها بسیار کم است. البته در صورت کثیف شدن، شما به ساده‌ترین شکل ممکن می‌توانید آن‌ها را مورد شستشو قرار دهید. فرش‌های عروسکی، از نرمی و لطافت بالایی برخوردار هستند.

  • فرش فریز

مقاومت فرش فریز و دوام و پایداری آن زبانزد خاص و عام می‌باشد. این فرش‌ها از تراکم و فشردگی برخوردار هستند. شما می‌توانید فرش‌های فریز را در فضاهایی پهن کنید که رفت و آمد در آنجا بسیار زیاد است. فرش‌های فریز فاقد پرز هستند و ظاهر آن‌ها شما را به یاد گلیم می‌اندازد. این فرش‌ها ضد حساسیت بوده و از سایش آسیب نمی‌بینند.

  • فرش شنل

از آنجایی که فرش‌های شنل از پرزهای کوتاهی برخوردار هستند، نرم و لطیف به نظر می‌رسند. مدل‌های گل برجسته و برخی از طرح‌های فرو رفته در فرش‌های شنل واقعاً زیبا و چشم نواز است. چنانچه فرش‌های شنل کثیف و آلوده شوند، شستشوی آن‌ها ساده و بی‌دردسر خواهد بود.

  • فرش شگی

فرش مدرن شگی را در قسمت‌های مختلف از خانه می‌توان پهن کرد. برخی آن را در اتاق‌ها و پذیرایی پهن می‌کنند و برخی دیگر تمایل به استفاده از آن به عنوان یک پادری دارند. یکی از مهمترین ویژگی های فرش‌ شگی، برخورداری از پرزهای بلندی بوده که حس گرما و لطافت را به همگان منتقل می‌کند. البته این پرزهای بلند گاه موجب افزایش جذب آلودگی از سوی آن‌ها می‌شود. لذا باید در تمیزکاری و شستشوی این فرش‌ها نهایت دقت صورت پذیرد. شباهتی که کلیه این فرش‌ها با یکدیگر دارند، سادگی است؛ در این فرش‌ها واقعاً از طرح‌های شلوغ و پرمایه خبری نیست و این موضوع به جذابیت بیش از پیش فرش‌ مدرن افزوده است.فرقی نمی‌کند خانه شما با چه تم رنگی آراسته شده است؛ هر رنگی که باشد، می‌توانید فرش‌های هماهنگ با آن را بیابید. ست کردن فرش با دکوراسیون خانه باعث می‌شود دکوراسیون شما جدا شگفت‌انگیز و دیدنی شود. پس از کنار این موضوع به سادگی رد نشوید.

درباره جنس و ابعاد فرش مدرن چه می‌دانید؟

اغلب فرش‌های مدرن و فانتزی که در بازار مشاهده می‌کنید، تولید شده از الیاف مصنوعی هستند. منظورمان الیافی نظیر پلی استر و پروپیلن هیت ست است که هر دو قابلیت استفاده در تولید بهترین و زیباترین فرش‌های مدرن را دارند. آنچه از دوام و مقاومت فرش‌ مدرن گفته شده، به دلیل استفاده از همین الیاف بادوام و مقاوم در تولید آن‌ها است.ابعاد فرش مدرن:2 متری4 متری6 متری9 متری12 متریفرش‌های مدرنی که این روزها در بازار می‌بینید، به صورت 320، 500 و 700 شانه تولید شده‌اند و تراکم آن‌ها به ترتیب 800، 1000 و 1500 است. با افزایش شانه و تراکم فرش‌های مدرن شاهد افزایش زیبایی و جذابیت آن‌ها خواهیم بود. در واقع فرش‌هایی با شانه و تراکم بالاتر جزئیات را به بهترین شکل نشان می‌دهد و لذا زیبایی آن‌ها بیش از آن چیزی است که در حد تصور می‌گنجد. این زیبایی با وجود 8 رنگ متنوع در بافت این فرش به اوج خود رسیده است. خوشبختانه شرکت مرداس ابعاد 2.5*3.5 از این فرش مدرن را به صورت جفتی به فروش می‌رساند.

فرش مدرن را از کجا بخریم؟

فرش

بیشتر بخوانید: در دکوراسیون کلاسیک از چه فرشی استفاده کنیم؟

تا به اینجا توضیح کاملی درباره انواع فرش مدرن به شما ارائه نمودیم. حال وقت آن است که به یک سوال همیشگی جواب بدهیم و آن سوال این است که خرید فرش فانتزی و مدرن را چگونه می‌توان انجام داد؟ البته کسی که این سوال را می‌پرسد، احتمالاً به بازار فرش سری نزده و نمی‌داند که این روزها مراکز بسیاری به تولید و عرضه فرش‌های مدرن پرداخته اند. شاید بهتر باشد که این سوال را به شکل دیگری مطرح نمایید. این که بهترین مرکز برای خرید فرش مدرن کجاست و کدام یک از فروشگاه‌های حضوری و اینترنتی برای خرید فرش مدرن بهتر هستند؟پیشنهاد ما به شما شرکت مرداس بوده که محصولات خود را با قیمت‌های مناسبی به فروش می‌رساند. این شرکت با تلاش‌های ارزشمندی که در این راستا انجام داده است توانسته رضایت کلیه خریداران را به دست آورد و جایگاه خود در حوزه فرش را ارتقاء بخشد.مرداس همواره در تلاش است تا با ایجاد تنوع در تولید و پخش فرش، مشتریان با سلایق مختلف را به خرید آن ترغیب نماید. اگر شما می‌خواهید فرشی را خریداری کنید که در کنار کیفیت از زیبایی نیز بهره‌مند باشد، در خرید فرش مدرن مرداس تردید نکنید.

برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید