تنوع سلیقه مردم دنیا در زمینه فرش

تنوع سلیقه مردم دنیا در زمینه فرش
فرش ایرانی در بازار جهانی جز بهترین‌ها است اما این موضوع بیشتر به تولیدات فرش دستباف مربوط می شود و شاید در زمینه فرش ماشینی آنقدر‌ها که باید جایگاه بالایی نداشته باشیم. این موضوع به کیفیت فرش مربوط نمی شود چرا که ما در زمینه فرش ماشینی نیز کیفیت بسیار بالایی داریم اما شاید طرح و سلیقه مورد پسند مردم دنیا را به خوبی نشناخته ایم که همین موضوع می تواند ما را در بازار جهانی فرش ماشینی به عقب براند. یکی از مهم‌ترین عوامل در کنار کیفیت و قیمت فرش، شناخت سلیقه مخاطب است که در واقع تعیین کننده فروش محصول است. ابتدا مخاطب باید فرش را بپسندد تا ویژگی‌های دیگر آن را بررسی کند از این رو بررسی سلایق مردم در زمینه فرش‌های ماشینی اهمیت ویژه ای دارد.

سلیقه مردم آمریکا در انتخاب فرش دستباف ایرانی

کشور آمریکا تنوع بومی زیادی دارد و مردم از نژاد‌ها و قومیت‌های مختلفی در آن زندگی می کنند به همین دلیل سلیقه آن‌ها در انتخاب فرش با هم متفاوت است اما آنچه بیشتر آن‌ها می پسندند، فرش‌هایی با رنگ‌های روشن و ملایم است و بهتر است که رنگ‌های به کار رفته در فرش با هم تضاد زیادی نداشته باشند و به خوبی در هم ادغام شده باشند. رنگ‌های کرم، بژ، صورتی کمرنگ، قهوه ای روشن از رنگ‌های مورد علاقه فرش این مردم است. آن‌ها در انتخاب فرش‌ دستباف ایرانی به سراغ طرح‌های سنتی و اصیل ایرانی می روند اما در فرش‌های ماشینی طرح‌های ساده‌تر را می پسندند. توجه مردم آمریکا به کیفیت زیاد است و ارزان بودن فرش دلیلی خوبی برای خرید فرش نیست.

[maxbutton id=5 url=https://dl.imerdas.com/fa/carpet/group/64/فرش-وينتيج-دستبافت text=فرش وینتیج ]

سلیقه مردم انگلیس در انتخاب فرش دستباف ایرانی

سلیقه مردم انگلیس کمی متفاوت است و آن‌ها سعی می کنند در همه چیز مطابق مد روز پیش بروند البته این مورد فرش کمی متفاوت است، علاقه مردم انگلیس برای خرید فرش دستباف ایرانی ، به فرش‌هایی مانند فرش‌های تبریز بیشتر است و هرچند که در بین فرش‌هایی با این سبک باز هم به سراغ جدیدترین‌ها می روند. ابعادی از فرش که بیشتر استفاده می کنند، ابعاد کوچک مانند 6 متری یا قالیچه است. از طرفی انگلیس از جمله کشورهایی است که استقبال خوبی از تابلو فرش‌ها دارند.سلیقه مردم فرانسه در انتخاب فرش

فرش

بیشتر بخوانید: فرشی با قدمت چند ساله به خانه ببرید

مردم فرانسه از طرفداران فرش‌ دستباف ایرانی هستند اما قیمت فرش نیز برایشان مهم است. آن‌ها به فرش‌های ساده و روشن علاقه دارند مانند صورتی و آبی علاقه دارند هرچند که در مورد فرش‌های دستباف به سراغ طرح‌های محلی مانند طرح‌های فرش در جنوب شرق ایران می روند.سلیقه مردم آلمان در انتخاب فرشمردم آلمان به فرش ایرانی علاقه زیادی دارند و نمایشگاه‌های متعددی در زمینه فرش دستباف در این کشور برگزار می شود. آن‌ها به فرش اهمیت می دهند و کیفیت آن برایشان مهم است. رنگ‌های ملایم و سبک در فرش برایشان بسیار جذاب است. معمولا به سراغ ابعاد کوچک‌تر فرش مانند فرش‌های 6 متری می روند. توجه به هنر،‌ فرهنگ و اصالت فرش ایرانی از ویژگی‌های آن‌ها در خرید فرش است.شناخت سلیقه‌های متفاوت مردم در دنیا کمک می کند تا در زمینه فرش ماشینی بتوانیم فرش‌هایی باب سلیقه آن‌ها تولید کنیم که قطعا بر بازار فروش فرش ماشینی تاثیر چشم گیری دارد. نکته مهم دیگری که در زمینه تولید فرش‌های ماشینی در بازار جهانی اهمیت دارد استفاده از فرش است. با توجه اینکه در بعضی از کشورها مردم در خانه و روی فرش با کفش راه می روند،‌ ترجیح می دهند قیمت فرش‌ها مناسب باشد تا در فواصل زمانی کمتری آن‌ها را تعویض کنند که موضوع در کشورهای آسیایی مانند‌ ترکیه، هند و خود ایران معمولا مصداق ندارد.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید