در خرید فرش به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در خرید فرش به چه نکاتی باید توجه کرد؟
امروزه با وجود افزایش فرش های ماشینی در طرح و رنگ انتخاب این کالای ضروری کاری بس دشوار شده است. خصوصیاتی مانند جنس نخ خاب، جنس نخ تار و پود، تعداد تراکم طولی و عرضی، طرح و نقش فرش در کیفیت و قیمت خرید فرش ماشینی تاثیر گذار هستند.با کیفیت ترین فرش های ماشینی با الیاف درجه یک و دستگاه پیشرفته تولید می شوند. یکی از بهترین الیاف فرش ماشینی نوع پشمی است و اکریلیک و ابریشم مصنوعی در رده های بعدی قرار دارند. الیاف پلی استر و پلی پروپلین از الیاف دیگری هستند که در فرش های ماشینی کاشان به کار می روند. این الیاف رنگ های درخشانی داشته ولی در مقایسه با فرش اکریلیک از دوام و قیمت کمتری برخوردار می باشند. الیاف اکریلیک بسیار مشابه به پشم است. پاخور این گونه از فرش ها بسیار خوب می باشد و به هیچ عنوان تغییر رنگ نمی دهند. سعی کنید در خرید فرش به صورت حضوری حتي‌المقدور در مواقعي كه بازار ساكت‌تر است تصمیم بگیرید. نظرات مشورتي فروشندگان خبره فرش را قبول كنيد ولي هيچگاه به طور مطلق تسليم سليقه و نظر آنها نشويد. فرشي را انتخاب كنيد كه مناسب با نیاز و مطابق با بودجه و باب سليقه شما باشد. در موقع خريد بدون رودربايستي و ملاحظه‌ كاري از فروشنده بخواهيد تا تمام فرش‌هايي كه در فرم و اندازه دلخواه شما است را نشان دهد.

نکات مهم در خرید فرش ماشینی

  • به تراکم و شانه فرش دقت کنید
در هنگام خرید فرش ماشینی حواس‌تان به تراکم و شانه باشد. شانه همان تعداد ریشه‌های فرش در یک متر مربع از عرض فرش است که هر چه تعداد آن بیشتر باشد، فرش از لحاظ طرح و نقشه ریزتر و از لحاظ زیبایی و نوع بافت به فرش دستباف نزدیک‌تر می‌شود. تعداد ریشه فرش در یک متر از طول فرش را تراکم فرش می‌خوانند که هر چه فرش تراکم بالاتری داشته باشد، آن فرش مقاوم‌تر و سنگین‌تر خواهد بود. به طور کلی هرچه تراکم فرش بالاتر برود و تعداد شانه‌های آن بیشتر شود قیمت فرش نیز بیشتر می‌شود.
  • بررسی کیفیت پرزهای فرش
فرش را از نظر كيفيت پرزهاي آن نيز بايد مورد بررسي قرار داد زیرا پرز فرش بايد با دوام، درخشان و انعطاف پذير باشد. فرش‌هاي با پرز نرم نسبت به فرش‌هاي با پرز ضخيم دوام كمتري دارند و همچنين تمايل بيشتري به جذب گرد و خاك داشته و مانند فرش‌هاي با پرز خشن نيز تميز نمي‌شوند.
  • هماهنگی با دکوراسیون منزل

خرید

بیشتر بخوانید: ست کردن فرش لاکی با دکوراسیون

رعايت برخي اصول در رابطه با خرید فرش ماشینی و دكوراسيون، علاوه بر آنكه نشانگر ذوق و سليقه خريدار است در دوام و پاكيزگي و نمود هر چه بيشتر فرش نيز تاثير انكارناپذيري دارد. در اين ارتباط بايد عوامل رنگ، بافت و طرح فرش را مورد توجه قرار داد به عنوان مثال فرش‌هاي كم دوام، ظريف، ابريشمي، قديمي و عتيقه و يا زمينه روشن را نبايد در اتاق نشيمن، نهارخوري و اتاق‌هاي كودكان قرار داد. محل‌هاي مناسب براي اينگونه فرش‌ها معمولاً اتاق‌هاي پذيرايي، خواب، كتابخانه و به طور كلي مكان‌هاي كم رفت و آمد مي‌باشد.در سالن‌هاي پذيرايي فرش مقابل مبل‌ها و كاناپه را به اندازه‌اي انتخاب مي‌كنند كه ضمن پوشش مساحت مور نظر مقداري از سطح آن نيز زير پايه‌هاي مبل‌ها و كاناپه قرار گيرد.عامل طرح در انتخاب فرش براي مكان‌هاي مورد نظر نيز از اهميت ويژه‌اي برخوردار است به عنوان چند اصل كلي مي‌توان گفت كه در منازل و محل‌هايي كه با مبلمان استيل و تزئين شده باشند.شما عزیزان میتوانید با مراجعه به سایت انلاین فرش مرداس فرش مورد نظرخود را انتخاب نمایید، همچنین مشاورین ما به شما کمک می کنند تا فرش را باتوجه به دکوراسیون منزلتان انتخاب و با خیال راحت خریداری کنید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید