در مورد فرش ترک ایرانی چه می دانید؟

در مورد فرش ترک ایرانی چه می دانید؟
فرش‌ها یکی از عناصر بسیار مهم خانه هستند که ضرورت استفاده از آن را می توان در دو وجه بررسی کرد. وجه اول پوشش کف و گرمابخشی به خانه است و وجه دوم به تاثیر آن در دکوراسیون داخلی خانه مربوط می شود. در چند سال اخیر توجه به کاربرد فرش در دکوراسیون داخلی خانه پر رنگ‌تر از قبل شده است. همین موضوع موجب شده است تا فرش‌های مختلفی در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های متنوع روانه بازار شوند.ما در این مقاله به سراغ بررسی فرش ترک ایرانی رفته ایم. اگر به دنبال یک فرش ساده و در عین حال زیبا هستید، در این مقاله با ما همراه شوید تا شما را با ویژگی‌های این فرش زیبا و پرطرفدار بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با فرش ترک ایرانی

همان طور که می دانید، طرح، نقش و ایده اصلی تولید فرش‌های ترک به خارج از کشور تعلق دارد. این فرش‌ها طرح بسیار ساده ای دارند و اغلب از رنگ‌هایی مثل کرم، سفید و طوسی برای رنگ پس زمینه آن استفاده می شود. از زمانی که تولید این فرش‌ها آغاز شد، استقبال از آن هم روز به روز افزایش پیدا کرد. از آنجایی که تمایل به دکوراسیون‌های ساده و مدرن رو به افزایش است، تمایل بازار به فرش‌های ترک هم بیشتر از قبل شده است و این استقبال بی نظیر موجب شد تا فکر تولید فرش ترک ایرانی در داخل کشور هم شکل بگیرد.اگرچه ایده تولید این فرش‌ها به کشور ترکیه تعلق دارد، اما حالا نمونه‌های باکیفیتی در شهرهای مختلف ایران تولید می شود. شهر کاشان با پیشینه ای بسیار قوی در تولید فرش‌های دستبافت و ماشینی در حوزه تولید فرش‌های ترک بسیار قدرتمند عمل کرده است. در صورتی که قصد خرید فرش‌های ترک ایرانی را دارید، فرصت بازدید از نمونه‌های تولیدی شهر کاشان را از دست ندهید.

تاثیر فرش ترک ایرانی در دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک

فرش

[maxbutton id=1 ]

همان طور که پیشتر هم گفتیم، فرش‌های ترک تاثیر زیادی بر دکوراسیون‌های مدرن و امروزی دارند و به نوعی از لازمه‌های مهم این سبک از دکوراسیون به شمار می روند. البته از آنجایی که این فرش‌ها به عنوان عنصری لوکس شناخته شده اند، علاوه بر دکوراسیون مدرن در فضاهای کلاسیک هم مورد استفاده قرار می گیرند.اگر به دنبال فرشی با رنگ ملایم هستید، بهتر است در بین فرش‌های ترک به دنبال نمونه دلخواهتان باشید.فرش‌های ترک ایرانی چه ویژگی‌هایی دارند؟
  • مهم‌ترین ویژگی فرش ترک ایرانی که آنها را از سایر نمونه‌های موجود در بازار جدا می کند، رنگشان است. همان طور که گفته شد، این فرش‌ها در رنگ‌های روشن و ملایم تولید می شوند.
  • ویژگی دوم فرش‌های ترک ایرانی، ظرافت بالای آن است.
  • فرش‌های ترک به شکل گل‌های برجسته تهیه و تولید می شوند. این موضوع یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فرش‌های ترک است و در لوکس و مجلل شدنشان تاثیر به سزایی داشته است.
  • این فرش ساختار تازه ای دارد و کاملا به دور از سبک و سیاق تعریف شده برای فرش‌های سنتی و کلاسیک می باشد.
  • اگرچه فرش‌های ترک طرح‌های ساده ای دارند، اما از تنوع زیادی برخوردار می باشند. یعن شما می توانید در عین سادگی این فرشها، طرح‌های مختلفی را ببینید و از میانشان دست به انتخاب بزنید چرا که  به خوبی از هر سلیقه ای پشتیبانی می کنند.
قیمت فرش‌های ترک چگونه است؟

فرش

بیشتر بخوانید: جایگاه فرش در ایجاد زیبایی دکوراسیون داخلی

فرش ترک ایرانی زیبایی بی نظیری دارند و می توان از میان طرح‌های متنوع آن برای اتاق پذیرایی، اتاق خواب و... نمونه‌های زیبایی را انتخاب کرد. اگر به سراغ فرش‌های ترک باکیفیت رفته باشید، حتما می دانید که این فرش‌ها قیمت نسبتا بالایی دارند. به طوری که از لحاظ قیمت می توان قالیچه‌های ترک را با فرش‌های 9 متری کلاسیک مقایسه کرد.اگر به طرح و نقش فرش‌های ترک علاقه دارید، اما به خاطر قیمت بالای این فرش‌ها دچار معذوریت شده اید، بهتر است به سراغ فرش‌های ترک ایرانی بروید. تولیدهای داخل کشور از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به خوبی با فرش‌های خارجی رقابت می کنند. قیمت مناسب، کیفیت بالا و طرح‌های متنوع فرش‌های ترک ایرانی موجب شده است تا تمایل بازار داخلی به نمونه‌های وطنی افزایش پیدا کند.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید