رازهایی در مورد فرش های ترک

رازهایی در مورد فرش های ترک
همه ما به خوبی میدانیم که فرش ایرانی تا چه اندازه بین جهانیان شناخته شده است اما این موضوع اصلا به این معنا نیست که فرش‌های متعلق به کشورهای دیگر، ارزش چندانی ندارد. اگر تعصب را کنار بگذاریم باید اعتراف کنیم که فرش های ترک هم واقعا جذاب و باکیفیت هستند و در بازار جدی فروش حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. جذابیت فرش‌های ترک به قدری زیاد است که حتی بسیاری از هموطنان هم از جذابیت فرش‌های اصیل ایرانی می گذرند و به سراغ نمونه‌های ترک می روند.اگر علاقه ای به فضاهای سنتی ندارید، می توانید با استفاده از فرش‌های ترک به استقبال فضاهای مدرن بروید.

فرش های ترک انتخاب مناسب برای ساده پسندان

اگر به طرح‌های شلوغ علاقه ای ندارید، می توانید از فرش های ترک استفاده کنید. عموما برای تولید این فرش‌ها از رنگ‌های خنثی استفاده می شود. به همین خاطر سازگاری خوبی با دکوراسیون‌های مختلف دارند. همچنین در این دست از فرش‌ها خبری از نقش و نگاره‌های پرزرق و برق، طرح‌های خشتی و اسلیمی هم نیست. افرادی که به دنبال فرش‌هایی ساده هستند که در عین زیبایی، چندان شلوغ نباشد باید به سراغ فرش ترک بروند.اغلب افرادی که از فرش های ترک برای منزلشان استفاده می کنند، خانه ای با دکوراسیون داخلی روشن دارند. این روزها که دکوراسیون داخلی مدرن جایگاه ویژه ای در نزد مردم پیدا کرده است، اهمیت فرش‌های ساده و زیبای ترک بیشتر هم شده است.آیا فرش‌های ترک کیفیت دارند؟

فرش

بیشتر بخوانید: فرش کناره و هر آنچه باید بدانید

شاید این سوال برایتان مطرح باشد که آیا فرش‌های ترک به اندازه کافی کیفیت دارند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که فرش ترک به خاطر کیفیت مطلوبشان در بازار جهانی مورد استقبال قرار گرفته اند. این فرش‌ها  500 تا 700 شانه هستند و تراکمی متغیر از 1200 تا 2100 دارند.500 تا 700 شانه بودن این فرش‌ها یکی از مهم‌ترین المان‌هایی است که افراد را برای خرید ترغیب می کند. از طرفی دیگر فرش‌های ترک از نرمی و لطافت بسیار مناسبی برخوردار هستند. به همین دلیل هیچ گاه موجب بروز حساست‌های پوستی و تنفسی نخواهند شد.ضخامت این فرش‌ها بالاست و از آنجایی که اغلب برای تولید آنها از رنگ‌های خنثی استفاده شده است، چرک تاب هستند. به همین دلیل نیازی نیست تا در بازه‌های زمانی کوتاه شسته شوند.سیر صعودی فرش های ترکجالب است بدانید که بازار فرش های ترک از همان ابتدا به این حد سکه نبوده است. از زمانی که برخی از کمپانی‌های مطرح تصمیم گرفتند تا تغییراتی را در ساختار و رنگبندی فرش‌های ترک ایجاد کنند، همه چیز تغییر کرد. این مجموعه‌ها با ایده‌های جالبی که در سر داشتند، فرش‌ها را از آن ماهیت سنتی دور کردند و پس از آن با انفجاری بزرگ مواجه شدند. بله! پس از این اتفاق بود که فرش‌های ترک با استقبال بسیار خوبی در سرتاسر جهان رو به رو شدند. استقبال از این فرش‌ها به اندازه ای بود که به خانه‌های اروپایی هم راه پیدا کرد. باید اعتراف کرد که فرش‌های اصلاح شده ای که به بازار معرفی شده بودند، بهترین انتخاب برای خانه‌های ساده اروپایی به حساب می آمدند.فرش‌های ترک در سرتاسر دنیا دیده شد و ایران نیز از این قاعده کلی مستثنی نبود. اگر چه در داخل کشور نمونه‌های بسیار باکیفیتی تولید می شد، اما فرش‌های ترک یک انتخاب ایده آل برای افرادی بود که علاقه چندانی به طرح‌های اسلیمی، ترنج، سنتی و... نداشتند. فرش‌های ترک به افراد کمک می کرد تا بدون دردسر خانه ای با فضای مدرن خلق کنند.

فرش های ترک چه ویژگی‌هایی دارند؟

  • اگر تا کنون به فرش‌های ترک دقت کرده باشید، حتما می دانید که این فرش‌ها اغلب با رنگ پس زمینه ای کرم، شیری و نسکافه ای پوشانده شده اند و بر روی زمینه فرش از گل‌های برجسته و یا کف برجسته استفاده می شود. به طوری که نمای فرش دوچندان شود.
  • اگرچه فرش‌های ترک زیبایی و جذابیت فضا را دوچندان می کنند، اما به خاطر رنگ روشنی که دارند پس از مدتی کیفیت اولیه خود را از دست می دهند. افرادی که سالهاست از فرش‌های ترک استفاده می کنند، به خوبی بر این امر واقف هستند. متاسفانه فرش‌های ترک پس از چند سال استفاده کدر می شوند و جذابیت و برق اولیه خود را از دست می دهند. به همین خاطر بازار این فرش‌ها در سال‌های اخیر اندکی دچار رکود شده است.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید