رنگ فرش در ناخودآگاه شما اثر می گذارد

رنگ فرش در ناخودآگاه شما اثر می گذارد
چه بخواهید و چه نخواهید محیط اطراف، بر شما تاثیر می گذارد و روحیه شما را عوض می کند. فاکتور‌های تاثیر گذار زیادی مانند رنگ‌ها، صدا‌ها و ... در محیط اطراف شما وجود دارد. رنگ‌ها از عناصری هستند که تاثیر گذاری آن‌ها را نمی توان نادیده گرفت و از طرفی نمی توانید آن‌ها را حذف کنید چون در همه جا هستند. مهم‌ترین نقش آن‌ها در محیط خانه است. شما زمان زیادی را در خانه سپری می کنید و محیط خانه تاثیر زیادی روی شما دارد و حال شما را عوض می کنند. اگر ناراحت باشید و به رنگ‌های شاد و تند نگاه کنید ناخودآگاه آرام‌تر می شوید. به همین دلیل است فضاهایی مانند بیمارستان‌ها از طیف رنگی خاصی پیروی می کنند.به رنگ غالب در خانه خود توجه کنیدتصور کنید تمام سال در خانه ای با دیوار‌ها و وسایل تیره زندگی کنید،‌ حتی با تصور کردن همچین چیزی ناخودآگاه دلتان می گیرد و احساس می کنید به رنگ‌های روشن و شاد نیاز دارید. پس رنگ خانه شما اهمیت زیادی دارد. این رنگ شامل رنگ دیوار‌ها،‌ مبلمان، فرش‌ها و ... می باشد. رنگ تک تک این وسایل و همین طور هماهنگی آن‌ها در کنار هم عامل مهمی در دکوراسیون خانه شماست. بهتر است بدانید هر رنگی چه حسی دارد و مناسب چه فضایی است تا بهتر از آن استفاده کنید. در انتخاب فرش ؛ رنگ، نقش زیادی دارد و محیط اطراف را متاثر از خود می کند.

[maxbutton id=3 ]

انتخاب فرش با رنگ‌های روشن

انتخاب این فرش‌ها به تازگی خیلی باب شده است و همه تمایل دارند از فرش‌هایی با رنگ روشن استفاده کنند. شاید دلیل مهمی که باعث رواج این نوع سلیقه شده است کوچک شدن خانه‌ها باشد چون این رنگ‌ها فضا را بزرگ‌تر نشان می دهند و از آنجایی که با آپارتمان نشینی، خانه‌ها بزرگ نیستند و فضای زیادی ندارند خانواده‌ها با انتخاب این رنگ‌ها سعی می کنند فضای دلبازی داشته باشند. رنگ‌هایی مانند سفید،‌ کرم، بژ و ... از این دسته هستند. این رنگ‌ها نور را منعکس می کند و جزء رنگ‌های راحت و سبک هستند و از نگاهی دیگر به خوبی با رنگ‌ها ترکیب می شوند. پس انتخاب آن‌ها برای دکوراسیون و فرش بسیار ایده آل و مناسب است. البته شاید کمی زودتر از دیگر فرش‌ها کثیف شوند و نیاز به نگه داری و شست و شوی بیشتری داشته باشند.

انتخاب فرش با رنگ‌های تیره

این نوع رنگ‌ها در انتخاب فرش کمی ریسک دارد چون اگر فرش‌هایی با رنگ تیره انتخاب کنید برای وسایل دیگر نمی توانید به سراغ این رنگ‌ها بروید، البته قانونی در کار نیست اما تیرگی زیاد محیط در دراز مدت شما را خسته می کند. پس بهترین راه برای انتخاب این فرش‌ها ترکیب آن با عناصر دیگر دکوراسیون در رنگ‌های روشن و شاد است. مزیت فرش‌های تیره این است که دیرتر متوجه لک و کثیفی می شوید و نیاز به شست و شوی کمتری دارند. اگر فرش‌های تیره مانند مشکی،‌ سرمه ای و ... به خوبی در دکوراسیون استفاده شوند جلوه زیبایی دارند و دکوراسیون را قدرتمند و پر نفوذ می کنند.فرش‌هایی با رنگ‌های گرم

انتخاب

بیشتر بخوانید: فرش رنگی و جذاب برای استفاده در دکوراسیون داخلی

رنگ‌های گرم جزء رنگ‌های پرکاربرد در دکوراسیون هستند که به خوبی با رنگ‌های دیگر هم ترکیب می شوند. در هر فضایی که باشند جلب توجه می کنند و به چشم می آیند. فرش‌هایی با رنگ‌های تند مانند قرمز، لاکی بسیار کاربرد دارد و سلیقه زیادی را پوشش می دهد. از این رنگ‌ها به خوبی می توانید در دیگر وسایل خانه استفاده کنید و فرش را با آن‌ها ست کنید. یکی از ایده‌های پرکاربرد هماهنگ کردن رنگ فرش و رنگ کوسن‌هاست که برای دکوراسیون خانه بسیار زیبا و چشم نواز است.فرش‌هایی با رنگ‌های سرداستفاده از این طیف رنگی معمولا آرامش بیشتری دارد و کاربرد آن در دکوراسیون زیاد است. ترکیب این رنگ‌ها با رنگ‌های روشن مانند سفید فضا را ساده و خلوت نشان می دهد ولی اگر آن‌ها را با رنگ‌هایی مثل زرد و قرمز ترکیب شادی محیط را بیشتر می کنند. این رنگ‌ها در فرش طرفداران زیادی دارد مانند فرش‌های ماشینی کلاسیک به رنگ آبی فیروزه ای.با توجه به این موضوع که اهمیت تاثیر رنگ‌ها بر کسی پوشیده نیست خالی از لطف نیست به این موضوع اشاره کنیم که حتما در هنگام خرید فرش به جز رنگ به طرح آن هم توجه کنید و در نظر بگیرید شاید رنگی به تنهایی زیبا باشد ولی ترکیب آن در دکوراسیون شما زیبا نباشد.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید