روش های برطرف کردن زردی فرش بعد از شستن

روش های برطرف کردن زردی فرش بعد از شستن
قطعا برای همه ما اتفاق افتاده که بعد از چندین بار استفاده از فرش ها و شستن آنها، ریشه ها و یا حتی بافت خود فرش زرد شده است. مهم‌ترین دلیل زرد شدن فرش بعد از شستن، این است که احتمالا فرش را بعد از شستشو، به خوبی خشک نکرده و آب آن را که به احتمال خیلی زیاد آلوده هم بوده است، نگرفته‌اید .این اتفاق وقتی می افتد که فرش ها در خانه شسته می شوند و با عمل پهن کردن آن روی دیوارها یا پارو کشیدن آنها تمام آب چرک را به سمت ریشه یا بافت فرش می برند. برخی اوقات شوینده های نامناسب بر الیاف فرش تاثیر می گذارد و گاهی اوقات هم جارو نکشیدن فرش قبل از شستشو، آلودگی ها را وارد بافت فرش می کند.روش‌هایی برای از بین زردی فرشیکی از روش های جلوگیری از این اتفاق شستن فرش ها توسط قالیشویی ها است اما از روش های خانگی هم می توانید استفاده کنید که در ادامه به روش های از بین زردی فرش اشاره کرده ایم.
  • شستن دوباره فرش
این بدترین و سخت‌ترین راه حل برای از بین زردی فرش است. فرش را بار دیگر، به روش اصولی و درست بشوئید و این بار دقت کنید آب فرش به خوبی گرفته شود و قبل از شستن، غبار فرش را بگیرید و از شوینده مناسب هم استفاده کنید.
  • محلول آب، نمک و سرکه
این روش بسیار آسان و بسیار هم موثر است. در حدود یک و نیم لیتر آب، ۲ قاشق چایخوری نمک و ۲ قاشق چایخوری سرکه سفید را ترکیب کنید. یک پارچه تور مانند را به محلول آغشته کنید و خوب آب پارچه را بگیرید سپس با استفاده از این پارچه روی قسمت‌های زرد رنگ بکشید تا لک‌های زرد از بین بروند.
  • محلول آب، جوش شیرین، سرکه
در صورتی که روش قبل کارساز نبود، به جای نمک، جوش شیرین بریزید و به همان صورت روی فرش بکشید تا لک‌ها از بین بروند.
  • استفاده از پارچه نم دار و مرطوب
این روش یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای پاک کردن زردی فرش است البته اگر جواب بدهد. برای این کار یک پارچه تمیز بردارید و آن را با آب مرطوب کنید سپس پارچه را روی قسمت‌های زرد فرش بکشید. با این کار قسمت‌های زرد شده فرش شما تمیز خواهد شد.
  • استفاده از شامپو فرش
اگر قسمت‌هایی از فرش شما زرد شده است می‌توانید برای تمیز کردن آن از شامپو فرش نیز استفاده کنید. برچسب راهنمای شامپو فرش را بخوانید و متناسب با اندازه‌های گفته شده آن را با آب مخلوط کنید وسپس خوب هم بزنید تا کف کند. در کرحله بعد، کف آن را با یک اسفنج بردارید و روی قسمت‌های زرد فرش بمالید و اجازه دهید فرش به طور کامل خشک شود. با این کار قسمت‌های زرد شده فرش شما تمیز خواهد شد.
  • مراجعه به قالیششویی
اگر با وجود انجام همه مراحل بالا، زردی فرش از بین نرفت به قالیشویی یا متخصصان در حوزه فرش مراجعه کنید تا آنان با استفاده از تخصص و تجهیزاتشان، مشکل را برطرف نمایند.

بیشتر بخوانید: تفاوت انواع فرش کلاسیک با یکدیگر چیست؟

پیشگیری از زرد شدن فرش بعد از شستناگر می خواهید بعد از شستشو، به دنبال روش های از بین زردی فرش خود نباشید به این نکات توجه کنید.- اول از همه اطمینان حاصل کنید که فرشتان رنگ نمی‌دهد. برای اینکار یک پارچه خیس را روی فرش بکشید و ببینید آیا پارچه رنگی می‌شود یا خیر که اگر دیدید که پارچه رنگی شد، تحت هیچ شرایطی خودتان فرش را نشویید.- فرش را روی زمینی بشوئید که شیب دار است و تخلیه آب به خوبی انجام می‌شود.- فرش را از قبل خیس نکنید.- از مواد شوینده بازی در شستن فرش استفاده نکنید. مواد شوینده فرش باید اسیدیته خنثی باشند. برای مثال پودر دستی، شامپو فرش، صابون و ....- با استفاده از پارو یا طی، به خوبی فرش را آبگیری کنید.شما عزیزان می توانید برای خرید فرش های درجه یک با رنگ بندی متنوع و همچنین جهت اطلاعات بیشتر در مورد فرش ها، نحوه چیدمان منزل و انواع رنگ بندی فرش ها متناسب با انواع دکوراسیون ها به سایت فرش مرداس مراجعه نمایید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید