زیباترین فرش فانتزی

زیباترین فرش فانتزی

آشنایی با زیباترین فرش فانتزی 

مدتها قبل وقتی توی هر خونه ای پا میذاشتی تمام پذیرایی و اتاق نشیمن رو با فرش 12 متری یا چند تا 9 متری و 6 متری پوشونده بودن. بعد از اون اگه می خواستن خیلی به دکوراسیون خونه بها داده بشه، یه فرش مینداختن وسط اتاق و دور فرش رو به اندازه ای که جای مبلمان بود خالی میذاشتن.

فرش فانتزی چه فرشیه؟

زیباترین فرش فانتزی

اما حالا سلیقه ها فرق کرده. دیگه فقط خرید فرش کلاسیک مد نظر مردم نیست و فرش فانتزی جایگاه خوبی در بین دکوراسیون مدرن امروزی پیدا کرده و بیشتر یه فرش جوون پسنده. رنگای شاد و متنوعی که در طرح و بافت های خاص و متفاوت تر از فرش ماشینی کلاسیک که در کنار هم قرار میگیرن و روی انواع فرش فانتزی پیاده میشن، به چشم هرکسی خوش میاد.

طرح های هندسی مختلف مثل دایره، لوزی، گل، برگ و ... در ابعاد مختلفی که عموما کوچکتر از فرش 9 متری و بعضا 6 متری خریداری می شود. فرش فانتزی به صورت پرز بریده بافته می شود که این موضوع باعث استحکام اون شده و پاخور بودن فرش رو بالا میبره.

قیمت فرش فانتزی

زیباترین فرش فانتزی

[maxbutton id="1" ]

با این اوضاع گرونی و نرخ دلاری که هر روز داره بالا و بالاتر میره، نه میشه از خرید وسایل دست کشید و نه میشه هزینه های گزاف پرداخت کرد. به خصوص که وضع تحریم ها هم روی واردات مواد اولیه فرش ماشینی تاثیر زیادی گذاشته پس عادیه که توی این آشفتگی اقتصادی باید به دنبال خریدای به صرفه بود. قیمت فرش فانتزی هم نسبت به فرش دستباف و نمونه های فرش کلاسیک پایین تره. به خصوص که این فرش ها تراکم کمتری دارن (البته که این موضوع توی کیفیت فرش تاثیر نداره چرا که بافت و گره این فرشا خاص تره). در نتیجه میشه یه فرش خوشگل و فانتزی رو با قیمت مناسب و پایین تری نسبت به باقی فرش ها خریداری کرد.

زیباترین فرش فانتزی بیشتر در کجاها استفاده میشه؟

زیباترین فرش فانتزی

بیشتر بخوانید: فرش فانتزی ترکیه ای

خیلی از افراد وقتی یه فرشی رو خریداری میکنن فارغ از اینکه این فرش برای کجا مناسبه اون رو در فضای مورد نظر پهن میکنن اما بسیاری از خریدارا هم دوست دارن بدونن هر فرش بیشتر برای کجا کاربرد داره. فرش فانتزی هم در درجه اول برای اتاق خواب استفاده میشه اما به این معنا نیست که توی فضاهای دیگه کاربرد نداره. ولی خب میشه با در نظر گرفتن مدل‌های مختلف فرش فانتزی گفت که بعضی از اونا، برای استفاده در اتاق نشیمن اصلا مناسب نیستن. فرش فانتزی پرز بلند یکی از همون نمونه هایی هست که به سبب نرمی و راحتی که داره برای اتاق خواب اولین کاربرد رو داره.

بعد از اتاق خواب، دومین فضایی که فرش فانتزی میتونه کاربرد داشته باشه، آشپزخونه هست. اولین دلیلی هم که میشه برای این نکته آورد این هست که پر کاربردترین ابعاد فرش فانتزی، ابعاد کوچک هست که با توجه به اندازه آشپزخونه های امروزی که خیلی بزرگ نیستن میشه یه فرش فانتزی خوشگل با ابعاد کوچک و مناسب رو در فضای آشپزخونه پهن کرد. اما همون اندازه که فرش پرز بلند فانتزی میتونه برای اتاق خواب مناسب باشه، برای آشپزخونه مناسب نیست چرا که نظافت اون برای فضایی که هروز کلی موارد غذایی اونجا دست به دست میشه و به کار برده میشه سخته.

زیباترین فرش فانتزی کدومه؟

زیباترین فرش فانتزی

نمیشه گفت کدوم فرش فانتزی زیباتره چون هرکدوم یه ویژگی خاص دارن و با یه سلیقه و دکوراسیون هماهنگ میشن. مثلا یه فرش شگی پرز بلند به چشم یه نفر زیبا میاد اما وقتی اون شخص، فکر تمیز کردنش رو با اون پرزای بلند میکنه شاید به نظرش سخت بیاد و پشیمون شه و به فکرش برسه یه فرش شنل که براقیت هم داره میتونه زیباتر باشه. یا مثلا شخصی که عاشق طرح های سنتی هست، به سراغ خرید یه فرش گبه با طرح های عشایری میره. در نتیجه این سلیقه و دکوراسیون خونه هست که بهترین نوع فرش رو تعیین میکنه.

برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید