ست کردن فرش لاکی با دکوراسیون

ست کردن فرش لاکی با دکوراسیون
رنگ قرمز در علم روانشناسی نشان دهنده قدرت، شکوه و اعتماد به نفس می‌باشد. در گذشته علاوه بر فرش، برای لباس های تجملاتی اشراف و بزرگان نیز از رنگ قرمز استفاده می‌شد. انتخاب این رنگ برای فرش مستلزم این است که سبک کلاسیک برای دکوراسیون خود انتخاب کنیم که در این سبک از چوب بسیار استفاده می‌شود و عامه پسند است. معمولا رنگ چوب استفاده شده در این سبک دکوراسیون به رنگ قهوه‌ای تیره است و همچنین نقش‌های ساده اما زیبایی دارد.امروزه ۳ نوع رنگ لاکی برای بافت فرش استفاده می‌شود. رنگ لاکی کمرنگ، رنگ لاکی پررنگ و لاکی دونه اناری که از هر ۳ رنگ آن برای بافت فرش‌های ماشینی استفاده می‌شود. سبک کلاسیک مجدد پس از مدتی مورد توجه افراد قرار گرفته است و بسیاری از مردم برای چیدمان خانه‌های خود مبلمان کلاسیک را انتخاب می‌کنند که در بهترین فضای خانه خود یک فرش لاکی رنگ هم پهن کرده باشند. این سبک احتمالا برای خیلی از آن‌ها حس نوستالژی داشته باشد که بخواهند برای زنده کردن خاطرات خود از این سبک استفاده کنند استفاده از پرده‌های مخمل که با رنگ قرمز و قهوه‌ای به خوبی ترکیب ایجاد می‌کنند.قرمز از دسته رنگ های گرم و جذاب، و رنگی مهم در طراحی دکوراسیون است به ویژه در نشیمن های ایرانی عمولا رنگ قرمز به چشم می خورد. یکی از جلوه های رنگ قرمز در اتاق‌های پذیرایی یا نشیمن ایرانی، استفاده در انواع فرش، قالیچه، گلیم و سایر زیراندازهاست. در دهه های اخیر استفاده از عناصر سبک زندگی مدرن در خانه های ایرانی افزایش یافته است. یکی از نتایج این پدیده، هم نشینی اثاثیه ای چون انواع مبلمان، آباژور و … با فرش قرمز می باشد. از این رو با توجه به جایگاه محبوب و پرطرفدار فرش قرمز، توجه به اصول ست کردن فرش قرمز با مبل نیز افزایش یافته است.
  • ست فرش لاکی با مبلمان چرمی

برای ست کردن فرش قرمز با دکوراسیون منزل، مبل چرمی با رنگ روشن مانند سفید و نسکافه ای توصیه می‌شود. حتی می توانید از کوسن‌های رنگ قرمز بر روی مبلمان خود استفاده نمایید تا فرش در دکوراسیون منزل جلوه بهتری داشته باشد.
  • ست فرش ماشینی قرمز با مبلمان کرم
 فرش

بیشتر بخوانید: انواع فرش چرم و پوست و کاربرد آن

 البته توجه داشته باشید که شما می‌توانید از مبلمان کرم رنگ نیز برای دکوراسیون با فرش قرمز استفاده نمایید. استفاده از ترکیب رنگ کرم و لاکی سبب دلنشین‌تر شدن خانه می‌شود. کوسن‌های رنگارنگ ایده مناسبی برای دکوراسیون رنگ فرش قرمز و مبل کرم می‌باشد
  • ست کردن فرش لاکی با مبلمان زرشکی

رنگ زرشکی یکی از بهترین و زیباترین رنگ‌ها برای مبلمان می‌باشد که قابلیت ست شدن با سایر دکوراسیون منزل به ویژه فرش لاکی را دارد. به طور کلی رنگ‌های گرم انرژی زیادی در محیط به همراه می‎‌آورند و سلیقه‌های متفاوتی این رنگ‌ها را می پسندند. از مبلمان زرشکی و فرش قرمز می‌توانید در بخش‌های مختلف منزل یا محیط کار استفاده نمایید. در این صورت ترکیب رنگ‌های روشن سایر وسایل دکوراسیون مانند پرده و دیوارها انتخاب مناسبی خواهد بود که توصیه می‌شود برای جذاب‌ترشدن دیزاین فضا از رنگ‌ روشن مانند سفید برای کوسن‌های مبلمان استفاده شود.
  • ست کردن فرش لاکی با مبلمان طوسی
رنگ طوسی به عنوان رنگ خنثی، کاربرد زیادی در دکوراسیون منزل و سایر جاها دارد. در بازار، مبل طوسی رنگ در انواع فراوانی از مدل و طرح عرضه شده است که می‌توانید از آن‌ها برای ست کردن با این نوع فرش  استفاده نمایید. این رنگ به دلیل دیر کثیف شدن مبلمان، طرفداران زیادی پیدا کرده است. از رنگ هماهنگ و یا متضاد طوسی و قرمز در دکوراسیون منزل استفاده می‌شود البته امروزه اکثر زوج‌های جوان رنگ‌های ملایم و روشن مانند رنگ کرم را برای فرش انتخاب می‌کنند. ست کردن فرش با مبلمان، پرده ها و سایر وسایل از عمده دلایل انتخاب فرش رنگ روشن است و در آخر ‌می‌توان گفت برای انتخاب فرش و مبلمان، سلیقه خود و دکوراسیون مد نظرتان را مورد توجه قرار دهید و محیطی دلنشین بسازید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید