فرش سنتی در دکوراسیون مدرن و اروپایی

فرش سنتی در دکوراسیون مدرن و اروپایی
شاید این موضوع که فرش‌های سنتی و کلاسیک تنها برای خانه‌های قدیمی کاربرد دارد در ذهن افراد زیادی نهادینه شده باشد و تا به فکر دکوراسیون‌های مدرن می افتند به سراغ فرش‌های ساده و مدرن می روند. البته که نمونه‌هایی از دکوراسیون‌های مدرن با همین فرش‌های ساده و بی نقش و نگار هماهنگی دارند اما اگر در همین دکوراسیون‌ها از فرش‌های سنتی و اصیل استفاده شود به طرز عجیبی ظاهری هیجان انگیز و زیبا پیدا خواهند کرد. اتاق‌هایی مدرن با حجم رنگی کم که ناگهان با جلوه ای از شور و حرارت فرش‌های شرقی مواجه می شوند و مجال مناسبی برای نمایش زیبایی فرش دستباف فراهم می کنند. 

کدام فرش در دکوراسیون مینیمال می‌درخشد؟

سبکی از دکوراسیون مدرن که در کشورهای آمریکایی بسیار رواج پیدا کرده است، دکوراسیون مینیمالیست است که رویکرد آن بر ساده گرایی است و سعی در استفاده حداقلی از وسایل دارد. این سبک از دکوراسیون که رنگ‌ها را مشابه به هم و در یک طیف انتخاب می کند یکی از دکوراسیون‌های مدرن برای استفاده از فرش ایرانیست. رنگ‌های غالب دکوراسیون مینیمالیست؛ سفید، بژ، طوسی و اکثر رنگ‌های خنثی و روشن است که به همین دلیل فرش‌های کلاسیک ایرانی با طرح‌هایی پر شور و حرارت در این دکوراسیون‌ها فوق العاده به نظر می رسند هرچند که این دکوراسیون را از فضای اصلی خود کاملا دور می کند.دکوراسیون اسکاندیناوی

فرش

[maxbutton id=2 ]

یکی از دکوراسیون‌هایی که در سراسر دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته دکوراسیون اسکاندیناوی است. این دکوراسیون که به نوعی از خانواده مینیمالیست شناخته می شود سعی بر استفاده از رنگ‌های روشن و ساده دارد که رنگ سفید، غالب آن را تشکیل می دهد. با وجود اینکه سبک اسکاندیناوی اصراری برای وجود فرش در دکوراسیون ندارد اما طراحان همیشه از فرش‌های ساده و روشن در این طراحی‌ها استفاده کرده اند. اما امروزه با توجه به تاکیدی که این سبک بر آرامش، راحتی و استفاده از متریال طبیعی دارد طراحان به استفاده از فرش‌های اصیل ایرانی با رنگ‌هایی ملایم روی آورده اند که در واقع فرش‌ها به پس زمینه ای ظریف برای این دکوراسیون‌ها تبدیل شده اند.

بهترین فرش در دکوراسیون انگلیسی

یک قالیچه شرقی بهترین انتخاب برای انواع دکوراسیون‌های کلاسیک است چرا که اصالت دکوراسیون را کامل می کند و به خوبی با اجزای دیگر هماهنگ می شود. فرش دستباف ایرانی طوری در این دکوراسیون‌ها جا می گیرد که انگار سال‌ها در آن قرار داشته و این موضوع از قدرت زیبایی این فرش سرچشمه می گیرد.

فرش

همچنین فرش دستباف با طرح و نقش منحنی و پیچ و تاب دار ویژگی‌های دکوراسیون‌های ایتالیایی مانند باروک را کامل می کند. این دکوراسیون‌ها که به تزئینات بیشتر شهرت دارد از خطوط منحنی و قوس دار بیشتر استفاده می کنند و رنگ‌های طلایی در ان‌ها بیشتر دیده می شود. به همین دلیل فرش ایرانی با طرح‌های کلاسیک خود ظرافت و مجلل بودن فضا را تکمیل می کند.دکوراسیون کانتری

فرش

بیشتر بخوانید: فرش قرمز لاکی در دکوراسیون‌های امروزی

سبک کانتری که در دکوراسیون داخلی نمایش دهنده آلایش و سادگی است در چیدمان اجزا، فضایی سازگار و راحت را به نمایش می کشد. این سبک از جمله سبک‌هایی است که به اقتضای موقعیت‌های جغرافیایی متفاوت ویژگی‌های جدیدی پیدا کرده و با فرهنگ هر منطقه هماهنگ شده است. استفاده از فرش دستباف ایرانی در این دکوراسیون حس آرامش و راحتی بیشتری تداعی می کند و اصالت سبک را تغییر نمی دهد.دکوراسیون رتروسبک رترو در واقع سبکی نوستالژی است که در واقع ویژگی‌هایی از ترکیب چند سبک دارد. این سبک که بسیار پر هیاهو و بدون آرامش است با رنگ‌های تند و شاد کامل می شود به همین دلیل فرش گبه دستباف با طرح‌های عشایری یکی از انتخاب‌های مناسب برای این سبک است. نکته ای وجود دارد که سبک رترو اشاره‌های به اجرای قدیمی در کنار اجزای مدرن دارد بنابراین وجود فرش سنتی ایرانی مانند گبه دکوراسیون از ویژگی‌های اصلی خود دور نمی شود.این دکوراسیون‌ها تنها نمونه‌هایی از دکوراسیون‌های مدرن بودند که با فرش ایرانی نمایی متفاوت و زیبا داشتند اما به طور کلی استفاده از فرش در دکوراسیون بستگی به ذوق هنری طراح دارد و تقریبا می توان گفت فرش‌هایی مانند فرش دستباف ایرانی برای استفاده در هر دکوراسیونی کاربرد دارد.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید