فرش مناسب اتاق خواب چه فرشی است؟

فرش مناسب اتاق خواب چه فرشی است؟
اتاق خواب نیز همانند سایر نقاط خانه نیاز به فرشی خوب و مناسب دارد تا دکوراسیون اتاق را تکمیل کند. از آنجایی که اتاق خواب یک محیط کاملا شخصی برای هر فرد محسوب می شود، بنابراین هر یک از افراد مایلند تا با توجه به روحیات و سلیقه خود اتاقشان را دکور کرده و برای آن فرش تهیه کنند. فرش اتاق خواب جلوه ای زیبا و دوست داشتنی به فضای اتاق می دهد و محیطی دنج و صمیمی در آن به وجود می آورد و بافت نرم فرش ها نیز باعث می شود که حس لطافت و خوشایندی را در زیر پایتان احساس کنید و همچنین عایق بودن آن ها در برابر گرما و صدا، محیطی گرم و بی سر و صدا برایتان به ارمغان می آورد تا خوابی آرام و لذت بخش داشته باشید. خوشبختانه فرش های اتاق خواب انواع متعددی داشته و با توجه به اکثر سلیقه ها و نیز رده های سنی مختلف تولید می شوند.

نکات مهم در خصوص تهیه فرش اتاق خواب

شما قبل از هر چیز باید مشخص کنید که مایل هستید فرش اتاقتان را به چه صورت پهن کنید؟ به عنوان مثال می خواهید فرش تنها قسمتی از اتاق خوابتان را بپوشاند و یا اینکه قصد دارید تمام ابعاد زمین را با آن بپوشانید؟
  • در صورتی که بخواهید فقط بخشی از اتاق را فرش کنید، لازم است بدانید که ابعاد فرش انتخابی شما باید به گونه ای باشد که تخت خواب در وسط آن قرار گرفته و تا حدود 30 سانتی متر هم از اطراف و قسمت پایینی تخت ادامه داشته باشد زیرا این نوع فرش پهن کردن در اتاق خواب ها یکی از رایج ترین شیوه های پرطرفدار در میان افراد مختلف است.
  • حال چنانچه می خواهید تمام اتاق را با فرش بپوشانید باید در نظر داشته باشید که برای این کار فرش باید حدود 15 سانتی متر با دیوار و 10 الی 20 سانتی متر هم از میز آرایشی و میز کار فاصله داشته باشد.
  • نکته دیگری که در حین خرید فرش اتاق خواب باید به آن توجه داشته باشید، این است که جنس مناسبی را برای فرش انتخابی خود در نظر بگیرید؛ به این معنی که مواردی چون عدم پرزدهی، ضد حساسیت بودن، مقاوم بودن در برابر عوامل مختلف و... را باید جزو ملاک هایتان در حین انتخاب فرش قرار دهید.
  • همچنین یادتان باشد که با توجه به جنس کفپوش هایی مثل سرامیک که فرش بر روی آنها به راحتی سر می خورد، سعی کنید فرشی بخرید که مقاومت بیشتری در برابر سر خوردن داشته باشد و یا اینکه زیر فرش، ترمزگیر قرار دهید تا از حرکت فرش بر روی زمین جلوگیری کنید.

فرش

بیشتر بخوانید: گوشه‌های خالی خانه را چگونه پر کنیم؟

  • علاوه بر این موضوع برای اتاق هایی که زمین آنها از سرامیک و... پوشانده شده است، باید فرش هایی که از الیاف ضخیم بافته شده اند تهیه کنید تا مانع از انتقال سرمای ناشی از کفپوش ها به فضای اطراف خود شوند و فرش های بافته شده از نخ های نازک را می توانید برای اتاق هایی که دارای کفپوش های عایق بندی شده در برابر سرما هستند، خریداری نمایید.
  • اگر اتاق خواب شما به قدری بزرگ است که به غیر از تخت خواب دارای فضاهای مخصوصی برای نشیمن، کار، مطالعه و آرایش نیز می باشد، بهتر است برای مشخص کردن هر یک از بخش ها، از فرش جداگانه ای استفاده کنید. دقت داشته باشید در این حالت، ابعاد فرش اتاق خواب بهتر است به اندازه ای باشد که تمامی سطح هر یک از این فضاها را پوشش دهد.
  • در انتخاب رنگ فرش اتاق خواب نیز به سلیقه شخصی خود رجوع کنید اما اگر می خواهید دکوراسیونی هماهنگ داشته باشید پیشنهاد می کنیم که رنگ آن با رنگ روتختی و پرده هماهنگ باشد.

بهترین رنگ برای فرش اتاق خواب چیست؟

امروزه با توجه به سبک های مورد استفاده در دکوراسیون اتاق خواب ها خریداران بیشتر از فرش هایی به رنگ لایت استقبال می کنند. به عبارت دیگر امروزه برخلاف گذشته از فرش های رنگارنگ کمتر استفاده شده و در مجموع چه برای اتاق نوجوانان و چه برای اتاق بزرگسالان به رنگ های لایت توجه بیشتری می کنند. به عنوان مثال از فرش مراکشی و ترک که دارای رنگ هایی مثل طوسی هستند، بیشتر برای اتاق خواب بزرگسالان استفاده می کنند. همچنین در رابطه با خرید فرش اتاق خواب کودکان نیز با طیف وسیعی از طرح ها و شخصیت های کارتونی دخترانه و پسرانه مواجه خواهید بود که به دنبال آن برایتان انتخاب فرش با توجه به روحیات فرزندتان ساده تر می شود.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید