فرش نانو و ضد باکتری تا چه حد واقعی است؟

فرش نانو و ضد باکتری تا چه حد واقعی است؟
این روزها تب استفاده از فناوری نانو در همه چیز داغ است تا آن جا که استفاده از آن در فرش های ماشینی نیز باب شده است. پیش از این، از نانو در نساجی برای تولید محصولات ضد باکتری، ضد آب، ضد لک، ضد چروک و ضد بو استفاده شده است. با توجه به این که فرش ها ممکن است عامل شیوع حساسیت های پوستی و تنفسی باشند، تولیدکنندگان به فکر استفاده از این فناوری در فرش ماشینی افتادند. فرش ها با تنوع زیادی در بازار موجود هستند و خریداران به سمت استفاده از فرش هایی کشیده می شوند که ویژگی های منحصر به فردی داشته باشند و در ارتقای سلامت آنها مؤثر واقع شوند. همین مسئله ممکن است موجب شود که آنها به خرید فرش های نانو تمایل نشان دهند. با توجه به این که فرش های نانو هنوز در تولید انبوه تولید نشده اند، اما با مشخصاتی که دارند ممکن است به زودی در بازار در دسترس باشند.دلیل کاربرد فناوری نانو در فرش های ماشینیفناوری نانو رشته ای است که بحث های وسیعی را پوشش می دهد و کمک های شایانی به بشر کرده است و استفاده از آن در تمام علوم کاربرد دارد. با گسترده شدن این فناوری، از آن در تولید فرش های ضد باکتری نیز استفاده شده است.یکی از دلایل استفاده از این فناوری این است که فرش ها محل تجمع میکروب ها در خانه هستند، گرد و غبار موجود در هوا و ریختن فلس های پوست انسان روی فرش ها موجب می شود که فرش ها به منبع آلودگی تبدیل شوند.

فرش

بیشتر بخوانید: خانه تکانی عید را شروع کنیم

فرش های ماشینی نسبت به فرش های دستباف هم حساسیت کمتری ایجاد می کنند و هم میکروب کمتری در آنها جذب می شود. در فرش های ماشینی ترکیباتی به کار می رود که مانع از جدا شدن نخ ها از ساختار فرش و این کار موجب رشد باکتری و آلودگی در فرش می شود. در ضمن، نخ های اکرولیک و پلی استر که در فرش ها به کار می روند، ممکن است برای کودکان و افراد مستعد حساسیت زا باشند.

ویژگی فرش های نانو

افرادی که حساسیت چشمی، پوستی و تنفسی دارند، ممکن است در اثر استفاده از فرش ها دچار ناراحتی هایی شوند. استفاده از فرش های نانو با ویژگی ضد قارچ، ضد بو و ضد حساسیت بودن می تواند این افراد را از مشکلات پیش آمده برایشان نجات دهد به ویژه برای ما ایرانی ها که ساعت های زیادی را ممکن است روی فرش بنشینیم و کودکانمان روی آن به بازی مشغول شوند، عدم وجود حساسیت و حفظ سلامتی از اهمیت بسزایی برخوردار است.یکی دیگر از ویژگی های این فرش ها ضد لک بودن آنها است. اگر بنا به هر دلیلی لکه ای روی آنها ایجاد شود، با تابش نور خورشید روی آن، لکه از بین خواهد رفت. ویژگی خود تمیز شوندگی این فرش ها ممکن است در اثر تابش نورهای معمول نیز فعال شود. همان طور که اشاره شد، استفاده از نانو در فرش ها موجب می شود که از رشد باکتری و آلودگی در آنها جلوگیری شود.این فرش ها دوست محیط زیست نیز هستند به دلیل این که بنیان معدنی طبیعی دارند و به خوبی در طبیعت قابل بازیافت هستند. تولید این فرش ها در اندازه های متفاوت امکان پذیر است. به ویژه از این فناوری در تولید فرش سجاده ای ماشینی نیز استفاده شده است. زیرا سجاده ها در هر جا پهن می شوند و آلودگی های زیادی را به خود جلب می کنند و با توجه به تماس نزدیک پوست با آنها ممکن است سلامتی را با تهدیداتی مواجه کنند.

قیمت فرش های نانو

فرش

[maxbutton id=1 ]

استفاده از این فناوری در فرش های ماشینی، با توجه به ویژگی هایی که در آنها به وجود می آورد بالا است. اما این نکته را باید در نظر داشت که با توجه به دوام و ماندگاریشان در طولانی مدت، خرید آنها به صرفه خواهد بود.در ضمن، با توجه به این که این فرش ها آلودگی را به خود جذب نمی کنند و لکه روی آنها با تابش نور از بین می رود، مانند فرش های عادی نیاز به شست و شو ندارند و می توان هزینه ای که برای شست و شوی آنها کسر می شود نیز جزء مزایای خرید آنها دانست.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید