فرش کناره و هر آنچه باید بدانید

فرش کناره و هر آنچه باید بدانید
فرش‌ها انواع گوناگون دارند و در ابعاد و اندازه‌های مختلف به همراه طرح‌های متنوع بافته می شوند. دلیل چنین امری این است که انواع فرش پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان باشد و جدا از آن افراد بتوانند با توجه به سلیقه ای که دارند، دست به انتخاب بزنند. همچنین هنر و خلاقیت ایرانیان نیز در این زمینه به نمایش در خواهد آمد اما نکته ای که باید به آن توجه داشت، این است که تشخیص درست در انتخاب فرش برای مکانی خاص داشته باشیم. یعنی هر فرشی مناسب با محیط خودش طراحی و بافته می شود.حال گاهی اوقات پیش می آید که محدوده مورد نظر ما کاملا با فرش پوشیده نشده و فضای پر نشده با فرش به گونه ای نیست که بتوان فرشی دیگر در اندازه بزرگ و یا حتی کوچک برای آن در نظر بگیریم. در این حالت باید به استفاده از فرش‌هایی تحت عنوان فرش های کناره روی بیاوریم. فرش‌هایی که در این مقاله تصمیم داریم به بررسی آنها بپردازیم. به همین دلیل اگر تمایل دارید تا در این مورد اطلاعاتی بدست آورید، به شما پیشنهاد می دهیم که در ادامه همراه ما باشید.کاربرد فرش های کناره چیست؟قبل از هر چیز باید با تعریف اینگونه فرش‌ها آشنا شوید تا درک کارایی آنها برایتان ساده تر گردد. به طور کلی به فرش‌هایی که دارای عرض کمی بوده و در مقابل از طول بیشتری برخوردار هستند، فرش کناره گفته می شود. اینگونه فرش‌ها همانند هر فرش دیگری از نقش و نگارهای زیبا برخوردار بوده و برای مکان‌هایی مناسب می باشد که با فرش‌های بزرگ به طور کامل پوشانده نمی شوند.در ادامه نمونه‌هایی را برایتان ذکر خواهیم کرد.

استفاده از فرش های کناره در فضای بالکن

افرادی که خانه‌هایشان دارای بالکن است، ممکن است که استفاده‌های مختلفی از آن داشته باشند. عده ای وسایلی که چندان از آنها استفاده نمی کنند را در آنجا نگهداری کرده و در مقابل نیز افرادی هستند که آنجا را به فضای دنجی تبدیل می کنند تا از آن به منظور دیگری استفاده نمایند. مثلا تصور کنید که تصمیم گرفته اید میز و صندلی کوچکی در بالکن منزلتان قرار داده و بعدازظهرها را در آنجا به قصد صرف عصرانه سپری کنید. حتی ممکن است تمایل داشته باشید که پشتی‌هایی را جایگزین میز و صندلی‌های مذکور کنید در آن حالت استفاده از یک فرش های کناره می تواند گزینه مناسبی برای پوشاندن سطح زمین محسوب شود چرا که ابعاد بالکن‌ها اغلب به گونه ایست که همانند فرش کناره دارای عرض کم و طول زیاد می باشد. به همین جهت اگر قصد پوشاندن زمین چنین محیطی را داشته باشید، جز فرش کناره گزینه بهتری پیدا نخواهید کرد.

[maxbutton id=1 ]

استفاده از فرش کناره در پذیرایی

شاید شما جزء آن دسته از افرادی باشید که علاقه چندانی به پوشاندن سطح زمین محیطی مانند پذیرایی را نداشته باشید. در این حالت می توانید از فرش های کناره استفاده نمایید. یعنی فقط با استفاده از یک فرش که از قضا عرض چندانی هم ندارد، می توانید تنها بخش کوچکی از فضای مورد نظرتان را با فرش بپوشانید. به این ترتیب هم از فرش در مهم ترین بخش خانه استفاده کرده اید و هم سلیقه و دکوراسیون منزلتان حفظ شده است.حتی ممکن است این موضوع برعکس بوده و شما بخواهید که حتما تمام نقاط موجود در پذیرایی را با فرش پوشش دهید. در چنین حالتی نیز می توانید از فرش‌های بزرگ استفاده کرده و برای فضاهای کوچک باقی مانده مانند اطراف مبلمان از فرش کناره استفاده کنید.

فرش کناره در اتاق خواب

اگر اتاق خواب کوچکی دارید و به دلیل استفاده از تختخواب دو نفره قادر نخواهید بود که از فرش‌هایی بزرگ استفاده کنید، ولی در عین حال فضاهایی هستند که تمایل به پوشاندن آنها را دارید، می توانید از فرش‌های کناره در ابعاد کوچک جهت رفع این مشکل بهره ببرید. مثلا فضاهای کوچکی مانند فضای ایجاد شده بین تختخواب و میز پاتختی را می توان به وسیله یک فرش کناره 1*2 و یا 1.5*1 پوشاند.

استفاده از فرش کناره در آشپزخانه و راهرو

فرش

بیشتر بخوانید: فرش‌هایی کوچک اما با اهمیت!

همچنین فرش های کناره انتخاب مناسبی برای راهروها و نیز آشپزخانه می باشند.از آنجایی که راهروها دارای عرض کم می باشند، کناره‌ها برای استفاده در آنجا کاربردی خواهند بود. همچنین در آشپزخانه‌ها نیز می توانید از فرش‌های کناره با ابعاد کوچک برای قسمت واقع در زیر سینک ظرفشویی استفاده نمایید. رعایت این موضوع باعث می شود تا به هنگام شستن ظرف در صورت ریختن آب تنها کناره خیس شده و به این ترتیب از نفوذ آب ریخته شده به سایر نقاط موجود در آشپزخانه جلوگیری به عمل آید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید