قوانین چیدمان خانه های کوچک

قوانین چیدمان خانه های کوچک
فرش های امروزه به عنوان قلب خانه در انواع و اقسام مختلف به بازار عرضه ‌شده‌اند که تأثیر فوق العاده ای در فضای دکوراسیون داخلی خانه‌ها ایفا می‌کنند. وقتی شما فرشی را برای یک اتاق انتخاب می‌نمایید، چینش کلی اتاق را تغییر داده‌اید، وقتی فرش‌های متنوعی را برای یک اتاق انتخاب می‌کنید، در واقع رنگ‌های اصلی آن اتاق را نیز تغییر می‌دهید. یکی از نکات خیلی مهم در انتخاب فرش، انتخاب سایز و رنگ مناسب برای فضای دکوراسیون داخلی خانه می‌باشد.

اهمیت رنگ فرش در چیدمان خانه کوچک

فرش مناسب فضای کوچک یکی از دغدغه های خانواده های امروزی است پس مانند همه چیز در دکوراسیون داخلی بهتر است ابتدا با اصول انتخاب آن آشنا شوید. انتخاب رنگ فرش در خانه های کوچک بسیار مهم است. رنگ فرش مناسب فضای کوچک، رنگ هایی از طیف روشن است. رنگ فرش مناسب فضای کوچک بهتر است از بین رنگ‌ های خنثی یا روشن انتخاب شود. تم رنگی خنثی یا روشن در پذیرایی کوچک، راهروهای باریک و اتاق خواب باعث دلبازتر شدن محیط خواهد شد.بهترین نقش و سایز فرش برای پذیرایی کوچکفرش هایی که در مرکز آنها نقش های ترنج دارند فرش های مناسبی برای محیط های کوچک نیستند اما فرش هایی با نقش افشان مانند طرح های ماهی مخصوص خانه ها و آپارتمان های کوچک هستند و باعث بزرگتر دیده شدن فضای خانه می‌شوند. فرش های دایره ای و مربع کامل برای خانه های کوچک مناسب تر هستند زیرا فرش های دراز و باریک فضا را کوچک تر نشان می دهند.فرش گرد برای فضای کوچک مناسب است
  • برای چیدمان خانه کوچک فرش های گرد گزینه مناسبی هستند.
  • فرش های گرد را باید طوری پهن کنید که هیچکدام از وسایل منزل حتی پایه های جلویی مبل روی آن ها قرار نگیرند.
  • فرش های گرد نمای مدرنی به دکوراسیون منزل می بخشند و از شلوغی در دکوراسیون جلوگیری می کنند سعی کنید فرش های گرد را در نقاط کانونی منزل پهن کنید.
  • فرش گرد و فرش بیضی نه تنها موجب ایجاد تنوع در دکوراسیون منزل می ­شوند، بلکه یک ویژگی مهم دیگر هم دارند که به خوبی در فضاهای کوچک جا می شوند.
  • ضمن اینکه قابلیت پهن شدن در قسمت­‌های مختلف خانه از جمله پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه را دارند. اگرفضای کوچکی در اختیار دارید می توانید با استفاده از یک فرش گرد فضا را بزرگتر نمایش دهید. در واقع فرش را به صورتی انتخاب کنید که تناسب میان ابعاد کل اتاق با فرش بهم نریزد.

استفاده از مبلمان جمع و جور در چیدمان خانه کوچک

معمولا مبلمان فضای بسیار زیادی را به خود اختصاص داده و در نتیجه قسمت زیادی از اتاق را اشغال می کنند بنابراین اگر از مبلمان جمع و جور و یا حتی چند کاره استفاده کنید، در واقع با یک تیر دو نشان زده اید. مثلا مبل های تختخواب شو و یا میزهایی که فضای مخفی دارند، از جمله مواردی هستند که استفاده از آنها دو منظوره می باشند.توجه به نورپردازی خانهورود نور به خانه معجزه می کند! چون هم باعث انتقال انرژی و حس خوب به داخل خانه شده و هم اینکه فضا را دلبازتر نشان می دهد. طبیعتا هیچ چیز نمی تواند جای نور طبیعی را بگیرد ولی اگر نور چندانی وارد منزلتان نمی شود، سعی کنید این کمبود را با نورهای مصنوعی جبران کنید. به کارگیری هالوژن ها، دیوارکوب ها، آباژور، لوستر و وسایلی از این دست به شما کمک می کند تا خانه ای زیبا و دلباز داشته باشید.

استفاده از پرده های بلند برای چیدمان خانه کوچک

یکی از موثرترین راهکارهایی که می توانید از آن در جهت بزرگتر جلوه دادن فضای خانه بهره ببرید، استفاده از پرده هایی است که بلندی آنها به اندازه سقف تا کف زمین است. در صورتی که از پرده های سقف تا کف استفاده کنید، با ایجاد یک خطای دید کوچک سقف منزلتان بلندتر از آنچه که هست نشان داده شده و در نهایت اینگونه به نظر می رسد که خانه تان سقف بلندی دارد. همین موضوع باعث می شود تا فضا وسیع تر دیده شود.استفاده از آینه های بزرگاستفاده از آینه های بزرگ در چیدمان خانه کوچک به نوبه خود یک معجزه محسوب می شود! چون همانطور که میدانید آینه ها هر آنچه که در روبرویشان قرار داشته باشد را به تصویر کشانده و در نتیجه با انعکاس نور و اجسام مقابلشان فضا را دو برابر نشان می دهند بنابراین نصب آینه های بزرگ در نقاط تاثیرگذار خانه را فراموش نکنید. به بیان واضح تر سعی کنید در نقاطی از آینه استفاده کنید که بیشترین تاثیرگذاری را دارند. به عنوان مثال مقابل پنجره که نور طبیعی را به درون خانه راه می دهد و یا قسمتی که فضای به نسبت بزرگتری در مقایسه با سایر نقاط خانه دارد، از جمله ایده آل ترین موقعیت ها برای نصب آینه محسوب می شوند.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید