قوانین چیدمان دکوراسیون اداری

قوانین چیدمان دکوراسیون اداری
اگر دارای شرکت و یا دفتر کار هستید و می خواهید که در کارتان موفق باشید، حتما باید به یاد داشته باشید که توجه به دکوراسیون اداری محل کارتان می تواند تا حدود زیادی در این امر تاثیر داشته باشد. شاید جزء آن دسته از افرادی باشید که اطلاعات چندانی در رابطه با دکوراسیون داخلی ندارید. در این حالت شاید بهتر باشد که با یک طراح داخلی مشورت کرده تا بتوانید هوشمندانه در این زمینه اقدام نمایید. چرا که ممکن است شما هزینه بالایی را صرف وسایل و دکوراسیون داخلی شرکتتان کنید، اما نتیجه مطلوبی از آن بدست نیاورید. به همین خاطر بد نیست که با یک متخصص در این مورد مشورت نمایید و یا دست کم خودتان در رابطه با اینگونه مسائل اطلاعاتی جمع آوری کنید.در این مقاله تصمیم گرفته ایم که به بررسی نکاتی در رابطه با دکوراسیون داخلی یک محیط اداری بپردازیم. در صورت تمایل می توانید در ادامه همراه ما باشید تا با برخی از نکات موجود در دکوراسیون فضاهای اداری بیشتر آشنا شوید. شاید با خواندن این مقاله در برخی از انتخاب ها و تصمیماتتان تجدید نظر کنید و یا به این نتیجه برسید که تاکنون تصمیمات درستی گرفته اید!

توجه به مبلمان دکوراسیون اداری

به طور کلی مبلمان در دکوراسیون اداری شامل میز کار، صندلی، قفسه ها، میز کنفرانس و... می باشد. حال در رابطه با همه اینها باید نکاتی را مورد اهمیت قرار دهید. مثلا باید به یاد داشته باشید که میز و صندلی کارمندان حتما دارای استانداردهای مطلوب باشد. زیرا به دنبال رعایت این اصل کارمندان احساس خستگی و ناراحتی در اعضای بدنشان نکرده و در نهایت کارها سریع و راحت تر انجام خواهند شد.قفسه ها نیز باید تا جایی که امکان دارد، به تعداد کارکنان شرکت تهیه شوند زیرا در آن صورت هر کارمند اطلاعات مربوط به مسئولیت خودش را در قفسه شخصی اش نگهداری کرده و در نتیجه اطلاعات کلی شرکت به صورت منظم تری در دسترس قرار خواهند گرفت.

دکوراسیون

همچنین به خاطر داشته باشید از آنجایی که اتاق مدیر عامل همچون ستاره ای در شرکت می درخشد و توجه همه به سمت آن است، شاید بهتر باشد که اتاق بزرگی را برای مدیر در نظر داشته باشید چرا که یک میز را باید به عنوان میز شخصی و یا همان میز کار در نظر گرفته و علاوه بر آن نیز میز دیگری را تحت عنوان میز کنفرانس تهیه کرده و در اتاق قرار دهید. به همین خاطر شاید یک اتاق کوچک پاسخگوی قرار دادن دو میز کار و کنفرانس درون خودش نباشد و در صورت قرار دادن هر دو میز در اتاقی کوچک فضا گرفته و دلگیر به نظر برسد.استفاده از وسایل تاثیرگذار اما در ظاهر بی اهمیتدرست است که استفاده از برخی وسایل بی مورد به نظر می رسد، اما این موضوع در مورد همه چیز صدق نمی کند. مثلا استفاده از گل های طبیعی در دکوراسیون اداری ممکن است در ظاهر یک مورد اضافی تلقی شود و شما تهیه آن را هزینه بر بدانید. شاید استفاده از گل و گیاهان طبیعی چندان مهم جلوه نکند، اما باید بدانید که تاثیرگذاری بسیار مثبتی را با خود به همراه دارند. زیرا گل و گیاهان طبیعی به سبب ارگانیک بودنشان انرژی مثبت به محیط اطراف خود ساطع می کنند. به همین خاطر می توانند نقش موثری در افزایش حال خوب کارمندان داشته باشند. زمانی که کارمندان حال خوبی داشته باشند، کارهای شرکت نیز به خوبی پیش می رود! جدا از آن فضای اطراف را نیز زیبا کرده و باعث جلب توجه مراجعه کنندگان به خود می شوند.همچنین بد نیست که یک تخته وایت برد در اتاق مدیر عامل قرار داده شود تا به هنگام جلسات طرح ها و نظرات مهم و اساسی بر روی آن یادداشت شود تا به واسطه آن بعد از اتمام جلسه همه حضار یک جمع بندی از تمام آنچه که گفته شد، داشته باشند. شاید تهیه تخته وایت برد نیز همانند گل و گیاهان طبیعی یک هزینه اضافی در نظر گرفته شود، اما استفاده از آن می تواند تاثیرات مثبت و نتایج ثمربخشی را با خود به همراه داشته باشد.

توجه به رنگ دیوارها و وسایل محیط دکوراسیون اداری

دکوراسیون

بیشتر بخوانید: ایده‌های ساده برای دکوراسیون خانه‌ های کوچک

بهتر است از رنگ هایی در دکوراسیون اداری استفاده نمایید که انتقال دهنده آرامش به افراد و محیط اطراف خود باشند. مثلا رنگ قرمز با گذر زمان باعث ایجاد نوعی تنش و اضطراب در افراد می شود. بنابراین چنین رنگی مناسب یک فضای رسمی نمی باشد. در عوض می توانید از رنگ های روشن و متنوع جهت ایجاد نظم و آرامش استفاده نمایید. همچنین این موضوع در رابطه با رنگ تمامی وسایل نیز صدق می کند.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید