مقایسه دکوراسیون سبک مدرن و کلاسیک

مقایسه دکوراسیون سبک مدرن و کلاسیک
حتما اسم سبک های کلاسیک و مدرن بارها به گوشتان خورده است اما با این وجود ممکن است که اطلاعات چندانی در رابطه با آنها در دست نداشته باشید. اگر روزی برسد که قصد بازسازی و یا ساخت منزل یا محیط کارتان را داشته باشید، لازم است که بر ویژگی های هر یک به خوبی مسلط باشید؛ این موضوع باعث می شود تا با نگاهی دقیق و هوشمندانه تصمیم به انتخاب هر یک از آنها بگیرید. بدیهی است که با داشتن اطلاعات کافی درباره هر یک از آنها بهتر می توانید تشخیص دهید که کدامیک از مدل های دکوراسیون سبک مدرن و کلاسیک به سلیقه و علایق شما نزدیکتر است به همین خاطر در ادامه همراه ما  باشید تا به بررسی هر یک از این دو سبک بپردازیم.آشنایی با دکوراسیون سبک کلاسیکبه طور کلی در دکوراسیون کلاسیک شاهد بکارگیری عناصر مختلفی هستیم به گونه ای که این سبک را از هر نوع سادگی و یکنواختی دور نگه می دارد به همین خاطر اگر جزء افراد ساده پسند هستید، شاید بهتر باشد که به پیاده سازی این سبک در خانه و یا محل کارتان فکر نکنید. همچنین دکوراسیون کلاسیک از جمله سبک های نسبتا پر هزینه دکوراسیون محسوب می شود چرا که در آن معمولا از وسایل چوبی به وفور استفاده می شود. طبیعتا در صورتی که وسایل چوبی دارای کنده کاری های دستی باشند، گران تر از حد معمول حساب می شوند.

دکوراسیون

در رابطه با رنگ های مورد استفاده در سبک کلاسیک باید بدانید که اغلب از رنگ های گرمی چون قهوه ای استفاده می شود به همین خاطر باید به ایده آل بودن نورپردازی فضای خانه اهمیت زیادی بدهید چرا که اگر از رنگ های گرم و تیره در محیط خود استفاده کنید و نور کافی برای آن در نظر نگیرید، در آن صورت فضای اطرافتان کسل کننده و دلگیر به نظر خواهد رسید.به طور کلی دکوراسیون کلاسیک بیشتر برای خانه هایی با ابعاد بزرگ مناسب تر می باشند چرا که در دکوراسیون کلاسیک معمولا از وسایلی با اندازه های بزرگ استفاده می شود در نتیجه برای نگهداری از آنها فضای زیادی را باید در نظر گرفت. اگر بخواهید سبک کلاسیک را برای خانه ای با متراژ پایین در نظر بگیرید، فضای قابل استفاده کمتر شده و جدا از آن زیبایی سبک کلاسیک نیز آنطور که شایسته است، دیده نمی شود.همچنین اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به تزئینات مختلف و استفاده از طرح های شلوغ علاقه زیادی دارید، سبک کلاسیک برای شما بسیار ایده آل خواهد بود چرا که در آن امکان استفاده از انواع طرح و نقش های شلوغ و وسایل تزئینی متنوع وجود دارد.

آشنایی با دکوراسیون سبک مدرن

اگر تنها در زمان هایی که اطرافتان خلوت است احساس آرامش به سراغ شما می آید، پس حتما باید از میان دو سبک کلاسیک و دکوراسیون سبک مدرن حتما مدرن را برای منزل و یا محیط کار خود در نظر بگیرید چرا که سبک مدرن دقیقا نقطه مقابل سبک کلاسیک می باشد.

دکوراسیون

بیشتر بخوانید: با فرش چرم و پوست دکوراسیونی مدرن داشته باشید

به طور کلی در دکوراسیون سبک مدرن برخلاف سبک کلاسیک از رنگ های روشن استفاده می شود در نتیجه امکان استفاده از رنگ های روشن و به خصوص رنگ هایی خنثی چون طوسی، سفید و نمونه های این چنینی در آن بیشتر وجود دارد.همچنین اصل دکوراسیون سبک مدرن بر این است که فضا تا جای ممکن از سادگی برخوردار باشد پس در نتیجه چندان قادر به استفاده از وسایل تزئینی گوناگون و یا طرح های پیچیده در آن نیستید. تمامی وسایل و اکسسوری های موجود در دکوراسیون مدرن باید به گونه ای ساده و به دور از شلوغی گرد هم جمع آوری شوند.در رابطه با ابعاد و اندازه وسایلی چون مبلمان نیز باید بدانید که برخلاف سبک کلاسیک می توان از مبلمانی به نسبت کوچکتر و همچنین ارزان تر استفاده کرد. لازم نیست که مبلمان دارای کنده کاری های گران و فاخر باشند تا چیدمان شما را تکمیل کنند. به همین خاطر اینگونه به نظر می رسد که سبک مدرن برای آپارتمان های امروزی که اغلب از متراژهای پایینی برخوردار هستند، مناسب تر خواهد بود زیرا هم وسایل دکوراسیون مدرن دارای ابعاد کوچکی بوده و هم اینکه باید از رنگ های روشن در آنها استفاده کرد. به این ترتیب می توان فضای کوچک خانه های امروزی را به این طریق تا حدود زیادی جبران کرد.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید