منزل مجلل با چیدمان و دکوراسیون امروزی

منزل مجلل با چیدمان و دکوراسیون امروزی
یکی از بهترین و لذت بخش‌ترین کارها، چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد خانه‌ای شده و نظرتان به یک دکوراسیون جذاب و چشم گیر جلب شده باشد. نکته بسیار مهم و اساسی در دکوراسیون منزل و داشتن خانه ای زیبا فقط توجه به مبلمان و انتخاب سبک مناسب دکوراسیون و حتی به کارگیری ترفندهای ویژه در منزل نیست چرا که در کنار اهمیت همه موارد گفته شده، پاکیزگی و نظم از مهمترین عوامل در ایجاد ظاهری آراسته و شیک برای منزل می باشد زیرا در این صورت است که آرامش در خانه شما برقرار شده و محیط را دلپذیرتر می سازد.انتخاب سبک دکوراسیون اولین چیزی است که در چیدمان و تغییر دکوراسیون خانه در نظر گرفته می‌شود. سبک‌های دکوراسیون منزل دارای انواع مختلفی هستند که هر شخصی با توجه به سلیقه خود و خانواده‌اش آن را انتخاب می‌نماید.

سبک دکوراسیون مدرن

از مهم‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی که این روزها بیشتر از همه، مورد توجه قرار می گیرد سبک دکوراسیون مدرن است زیرا در این سبک، چیدمان و دکوراسیون خانه حس سادگی را القا می‌نماید. خانه‌ای که دارای دکوراسیونی با خطوطی منظم و صاف است و از اشکال هندسی گوشه‌دار که سرسختی دنیای مدرن را نشان می‌دهد و منحنی‌ها که حس پویایی و حرکت است و از موادی مانند شیشه و استیل و پالت رنگی ساده استفاده می‌نماید. سبک دکوراسیون مینیمالسبک مینیمالیست یکی دیگر از سبک‌های دکوراسیون داخلی بوده که ساده‌تر از سبک مدرن است که در این سبک عناصر اضافی محیط حذف می‌شوند. رنگ سفید از رنگ‌های اصلی مورد استفاده در این سبک می‌باشد و از ویژگی‌های دیگر آن استفاده از تضاد رنگ‌ها و وسایل بدون زرق و برق است.سبک دکوراسیون انتقالیسبک دکوراسیون انتقالی از جمله سبک‌های محبوب است که طرفداران بسیاری دارد. در این سبک ترکیبی از سبک‌های سنتی و مدرن درهم آمیخته می‌شوند و از این طریق حس تعادل را به وجود می‌آورند. استفاده از شیشه و استیل که جزئی از ویژگی‌های دکوراسیون مدرن است همزمان با اسباب و وسایل لوکس و سنتی در سبک انتقالی کاری عادی تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: چگونه مبل، پرده و فرش را با هم ست کنیم؟

دکوراسیون سنتی خاورمیانهیکی دیگر از سبک‌های دکوراسیون داخلی سبک سنتی خاورمیانه است. سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه از منحصر به فردترین سبک‌های موجود بوده که در خانه های شرقی، بسیار مورد استفاده قرا می گیرد. برای این دکوراسیون همانطور که از اسمش پیداست باید به سراغ وسایل سنتی و کلاسیک از جمله فرش کلاسیک بروید. به علاوه می توانید در این دکوراسیون از فرش های دستباف، گلیم فرش و گبه های سنتی نیز به کار ببرید. ایده هایی برای زیباتر شدن منزل

دکوراسیون

  • به میزان کافی از چوب یا رنگ چوب استفاده شود زیرا این رنگ به خانه گرما می‎بخشد همچنین به میزان کافی از گیاهان با برگ‌های سبز استفاده شده تا آرامش در خانه جریان یابد که فرقی ندارد دکوراسیون مدرن باید یا ... .
  • نقش رنگ در دکوراسیون خانه را دست کم نگیرید بدون اینکه در استفاده از رنگ‌ها اغراق کنید رنگ‌های مورد علاقه خود را در بخش‌های محدودی از دکوراسیون بگنجانید.
  • استفاده از وسایل و ابتکاراتی که موجب افزایش رفاه و دسترسی در خانه می‎شوند را دست کم نگیرید. مثلاً مبل های خود را کاملاً به دیوار نچسبانید چون علاوه بر اینکه دکوراسیون خانه شما زیباتر دیده می‎شود می توانید با قرار دادن میزهای باریکی در پشت مبل‎ها یک فضای جدید ایجاد کنید که هم کاربردی است و هم زیبایی بیشتری به خانه می بخشد.
  • داشتن تقارن و تعادل در فضای خانه یکی از المان هایی است که با کمک آن می توانید خانه زیباتری داشته باشید همچنین چیدمان متقارن به شما کمک می کند فضای خانه شما منظم تر از قبل به نظر برسد.
  • نور طبیعی می تواند تا حد زیادی در زیبایی خانه تاثیرگذار باشد، اما گاهی به دلایل مختلف امکان بهره گیری از نور طبیعی در فضای خانه موجود نیست که در چنین موقعیتی با جایگزین کردن نور پردازی مناسب در فضا می توانید زیبایی مطلوب را در منزل خود ایجاد نمایید و خانه ای زیباتر داشته باشید.
  • انتخاب لوسترهای تزئینی و یا آویزهای زیبا، فضایی دراماتیک ایجاد خواهد کرد. برای تاثیرگذاری نیازی به خریدهای گران قیمت ندارید به دنبال تغییر فضای خانه با ایجاد نورهای زیبا و ایجاد سایه های مناسب باشید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید