منظور از کاشی فرش چیست؟

منظور از کاشی فرش چیست؟
کفپوش ها و فرش ها از اجزای اصلی دکوراسیون شرکت ها و خانه ها محسوب می شوند. با تنوعی که در بازار امروز وجود دارد، انتخاب کمی سخت شده است و هر روز در دنیای فرش شاهد تغییراتی هستیم. شاید اگر روزی می شنیدیم که فرش ها به قطعات کوچکی تبدیل می شوند و در کنار هم قرار می گیرند، برایمان باورکردنی نبود اما در دنیای پر از شگفتی امروز همه چیز امکان پذیر است. کاشی فرش نامی است که شاید به گوش شما آشنا باشد؛ فرش های مربعی یا مدولار نام های دیگری هستند که به این محصول تعلق دارد. این کاشی ها در اندازه ها و طرح های مختلف و رنگ های گوناگون در بازار یافت می شوند و سوغات دکوراسیون مدرن هستند و با طرح ها و نقش هایی که دارند در این دکوراسیون به خصوص در مراکز اداری توانسته اند جایگزین دیگر کفپوش ها شوند.

ویژگی های کاشی فرش چیست؟

کاشی فرش‌ها به طور معمول تکه های مربع شکلی هستند که در اندازه های 48 در 48 و 50 در 50 و 60 در 60 و 96 در 96 تولید می شوند و مانند پازل در روی زمین کنار هم چیده می شوند. این فرش ها ابتدا در شرکت های تجاری دیده می شدند، اما این روزها توانسته اند در خانه ها نیز جای خود را پیدا کنند.با توجه به پتانسیلی که در تولید این مدل از فرش ها وجود دارد، با توجه به درخواست مشتری می توانند در اندازه ها و شکل های مختلف مانند مثلثی، شش گوشه و پنج ضلعی نیز تولید شوند. البته نصب و تولید این قطعات دارای پیچیدگی هایی است که هزینه های بیشتری را در بر دارد.

کاشی

بیشتر بخوانید: بهترین انتخاب برای روتختی چیست؟

یکی از مهم ترین مزیت استفاده از کاشی فرش‌ها این است که در گذشته وقتی قسمتی از یک فرش و کفپوش بزرگ آسیب می دید یا کثیف می شد، باید تمام فرش یا کفپوش را عوض می کردند یا برای شست و شوی کامل آن اقدام می شد اما کاشی فرش‌ها این ویژگی را دارند که وقتی یک تکه از آنها دچار چنین حوادثی شود، تنها همان قسمت تعویض یا تمیز می شود.این فرش ها در فضاهای مدرن کاربرد بسیاری دارند زیرا با آنها می توان طرح های خاص ایجاد کرد و از رنگ های متنوع در آنها بهره برد. در تولید این قطعات از رنگ ها و طرح های بسیاری استفاده می شود و می توان با آنها فضایی با حس و حال ویژه به وجود آورد.

مزایای استفاده از کاشی فرش ها

  • نصب کاشی فرش ها بسیار آسان است و برای این کار به فرد متخصص نیاز نیست.
  • نگهداری آنها بسیار ساده است.
  • به سادگی در بازار در دسترس هستند.
  • وقتی در یک فضا به فرش های بزرگ در اندازه های نامتقارن نیاز باشد، کاشی فرش ها بهترین انتخاب هستند. می توان با آنها فضاهای نامتقارن و غیر معمول را به زیبایی مفروش کرد.
  • این فرش ها شبیه فرش های دیوار به دیوار هستند، با این فرق که از انعطاف بیشتری برخوردارند.
  • قیمت مناسبی دارند.
  • به دلیل کوچک بودن اندازه، بسته بندی و حمل آنها به سادگی صورت می گیرد.
  • کاشی فرش ها در زمان نصب کمترین ضایعات را دارند و در بیشتر موارد هیچ نیازی به برش زدن آنها وجود ندارد. به خصوص در فضاهای نامتقارن و غیر متعارف نسبت به دیگر کفپوش ها ضایعات بسیار کمتری تولید می شود.
  • وزن برخی از این محصولات بسیار کم است و نصب و حمل آنها به شدت آسان تر و ساده تر شده است.
  • برای پروژه هایی که زمان مهم است، بهترین گزینه هستند.
  • نه تنها نصب آنها به سادگی انجام پذیر است، بلکه جمع آوری آنها نیز راحت است و می توان به سادگی آنها را تعویض و با کاشی فرش های جدید، بدون نیاز به فرد متخصص، جایگزین کرد.
  • یکی دیگر از مزایای این فرش ها این است که تکنسین هایی که برای تعمیرات می آیند، به سادگی به سطح زیرین فرش دسترسی خواهند داشت. یعنی اگر قرار باشد سیم های برق یا اینترنت از کف اتاق عبور داده شوند، با جا به جایی قطعات کاشی فرش ها این کار به سهولت انجام می شود. این ویژگی در مراکز اداری بسیار بر سرعت انجام تعمیرات می افزاید و دردسر جا به جا کردن کفپوش های بزرگ دیگر وجود نخواهد نداشت.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید