نحوه چیدمان اتاق کودک

نحوه چیدمان اتاق کودک
یکی از مهیج ‌ترین کار‌ها برای والدین، طراحی دکوراسیون و چیدمان اتاق کودک است که برخلاف تصور می تواند یکی از مهمترین موارد در رشد ذهنی و پرورش خلاقیت کودکان محسوب شود.اتاق خواب کودکان اتاقی است که مطمئنا فرزند شما ساعت های زیادی را در آن صرف می کند، لذا بدین جهت است که از رنگ دیوار اتاق کودک گرفته تا محل قرار گرفتن تخت و انتخاب وسایل تزیینی و دیوارکوب ها و… می توانند بر شادمانی و طراوت روحیه او تاثیر مستقیمی بگذارند. قبل از هر چیزی باید بگوییم که در انتخاب اتاق کودکتان دقت کنید و با توجه به روحیه ی لطیف کودکان و آسیب پذیری بالای آنان بهترین اتاق منزل را برای کودک دلبندتان در نظر بگیرید. در نظر گرفتن اتاقی که نورگیر نیست و روشنایی کافی ندارد و یا اتاقی که نزدیک حمام، دستشویی و یا آشپرخانه است هرگز به عنوان اتاق کودک توصیه نمی شود.چه رنگی برای چیدمان اتاق کودک مناسب است؟ شخصیت افراد از همان کودکی شکل می گیرد و اتاق کودک می تواند آینه ای برای انعکاس شخصیت او باشد پس بهتر است فرزندتان را در انتخاب رنگ اتاقش آزاد بگذارید و از او نظرخواهی کنید. البته اگر در حال تهیه سیسمونی و اتاق نوزاد هستید و یا کودکتان کوچکتر از سه سال است و نمی تواند رنگ مورد علاقه خود را بیان کند از رنگ های روشن که مایه نشاط و آرامش کودک هستند همچون زرد، صورتی کمرنگ، بنفش کمرنگ، آبی ملایم و سبز روشن برای رنگ دیوار اتاقشان استفاده کنید.

نکات مهم در تزئین و چیدمان اتاق کودک

  • تزیین اتاق کودک را از فرش آغاز کنید. فرش های ساده با طرح های عروسکی بهترین انتخاب هستند، در این صورت شما می توانید اتاق را با لوازم دیگری مانند تابلوها، اسباب بازی و... تزیین کنید تا بیشتر به چشم آیند. سعی کنید فرشی بخرید که بادوام بوده و به راحتی قابل شستشو باشد همچنین در نظر داشته باشید که هیچ گاه برای خرید فرش کودک به سراغ، فرش شگی یا همان پرز بلند نروید چرا که باید دائم آن را تمیز کنید تا گرد و غبار و آشغال در میان پرزهای آن نماند و موجی مریضی فرزندتان نشود.
  • از تخیل تان استفاده کنید و دیوارهای اتاق کودک را با نقاشی های کشیده شده او تزئین کنید و یا از آلبوم ها و عکس های ویژه در مجلات و اینترنت کمک بگیرید.
  • قاب عکسی از چهره خندان والدین روی دیوار نصب کنید. وجود چنین عکس هایی از والدین برای روحیه ی عاطفی کودک مناسب است.
  • تزئین دستگیره های دراور یا کمد با عروسک های کوچک و کارتونی و روبان های رنگی ایده ای بسیار زیبا و دیدنی برای جذاب ساختن اتاق کودک است.
  • قفسه ها جزو یکی از کاربردی ترین لوازم در چیدمان اتاق کودک هستند. هر چقدر تعداد آنها بیشتر باشد، به نفع تان است چرا که کودکان در مسیر رشد خود چیزهای زیادی جمع می کنند، بنابراین احتیاج به جایی برای نگهداری آنها دارند.
  • شما می توانید اسباب بازی ها را در کشوها قرار دهید و برای کتاب ها از قفسه های باز استفاده کنید. چیدن کتاب ها در کتابخانه، کودکتان را به کتاب خواندن جذب می کند.
  • یکی از بهترین کارها برای اتاق کودکان و نوجوانان این است که روی دیوار برای آنها فضایی درست کنید تا علاقه مندی هایشان را روی آن بچسبانند، تشویقشان کنید عکس های خانوادگی را جمع کنند و این کار عشق آنها را به خانواده تثبیت می کند.
  • یک تاب بازی در دکوراسیون اتاق کودکتان بگنجانید زیرا بچه ها عاشق تاب بازی هستند. در مواقع بی حوصلکی کودکتان میتواند وسیله ی بسیار مفیدی باشد.
  • برای زیباتر شدن فضای اتاق کودک میتوانید از لوسترهای فانتزی کمک بگیرید و از چراغ های سقفی توکار استفاده نمایید امادر بهترین حالت از نورها بصورت ترکیبی استفاده کنید.

انتخاب وسایل کلیدی برای چیدمان اتاق کودک

چیدمان

بیشتر بخوانید: چرا خرید اینترنتی فرش مقرون به صرفه تر است؟

  • اتاق دخترانه:
قطعا فضای یک اتاق نباید پر از عروسک در انواع و سایزهای مختلف باشد و یا به خرید یک تخت و کمد بسنده کنید بلکه باید به نکات مهمتری هم توجه شود.
  1. قرار دادن قفسه های رنگی با طرح های مختلف
  2. برای خرید میز آرایش یا دراور تاکید کنید چون او بزرگ می شود و حتما به داشتن آن نیاز پیدا خواهد کرد.
  3. کتاب های هنری خریداری کرده و در قفسه های اتاقش قرار دهید.
  • اتاق های پسرانه:
  1. در چیدمان اتاق کودک میزی برای کامپیوتر، مطالعه و بازی قرار دهید.
  2. کتاب ها و ابزاراتی برایش فراهم کنید تا بتواند در جنگ ها و مسابقات خیالی اش شرکت کند.
اما همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، فرش اولین انتخاب برای اتاق کودک است که در این خصوص، شما می توانید یه فروشگاه اینترنتی فرش مرداس مراجعه کنید و از میان تنوع بالای فرش کودک و نوجوان، بهترین خرید را با مزایای زیاد مرداس از جمله خرید اقساطی فرش با کمترین کارمزد داشته باشید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید