نقش فرش ایرانی در کیف هم نمایان شد

نقش فرش ایرانی در کیف هم نمایان شد
شاید استفاده از فرش تنها به عنوان کفپوش نگاهی کلیشه ای باشد چرا که فرش ها کاربردهای دیگری نیز دارند. ما ایرانی ها از گذشته با کاربرد های گوناگون فرش از جمله استفاده برای زیرانداز ها، پشتی ها، دیوار کوب ها، پتو، استفاده در صنایع دستی و ... آشنا هستیم. استفاده از گلیم فرش ، جاجیم و نمونه های دیگری از فرش حتی در پوشاک و کیف ایرانی نیز دیده می شود. زیبایی فرش ایرانی و طرح های آن همیشه مورد توجه مردم جهان به ویژه اروپاییان بوده است. آن ها از مشتریان پروپاقرص فرش ایرانی هستند. علاوه بر خود فرش ها طرح های آن نیز بسیار منحصر به فرد و جذاب است به طوری که در صنایع دیگری مانند نساجی و ... نیز از این طرح ها استفاده می شود.

کیف انگلیسی با فرش ایرانی

فرش

[maxbutton id=1 ]

یک شرکت انگلیسی به نام carpetbag؛ در زمینه تولید کیف هایی زیبا با طرح های فرش ایرانی فعالیت دارد که از سال 1973 فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است. آن ها کیف های دست دوزی طراحی می کنند که ظاهری کاملا ایرانی دارند. ایده اولیه این کیف ها، از کیف شخصیتی به نام مری پاپینز در یک فیلم کمدی گرفته شد. این کیف ها ابتدا به عنوان چمدان و ساک های بزرگ برای حمل وسایل استفاده می شدند اما کم کم و به مرور زمان جای خود را بین وسایل شیک و لوکس پیدا کردند.ابتدا این کار را برای امور خیریه و با فرش های کهنه انجام داده اند و سپس این ایده را به طور جدی دنبال کرده اند. آن ها ابتدا فرش های کهنه را شستند و بعد تکه تکه کردند و سپس با آن تکه ها، کیف های دست دوز درست کردند.با گذشت زمان این شرکت نیز فعالیت خود را گسترش داد و کیف های با کیفیتی، از جنس فرش، ویسکوز و پنبه با طرح فرش های نفیس ایرانی تولید کرده و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد. طرح های این کیف ها غالبا از طرح های فرش های ابریشم ایرانی برداشته شده است.در طول زمان، استانداردهای بالا و مواد مرغوب به کار برده شده در این کیف ها باعث محبوبیت آن شده است. از طرفی استفاده از فرش برای طراحی کیف؛ نوآوری کشورها بوده است. این کیف ها ظاهری زیبا و کلاسیک دارند و همین طور از دوام و کیفیت بالایی برخوردارند. ویژگی مهم آن ها دست دوز بودن و استفاده از فرش های مرغوب است. کیف های تولید شده بسیار کاربردی،‌ لذت بخش و دیدنی هستند. هم اکنون شرکت های دیگری نیز در تولید این کیف ها فعالیت دارند.

طرح فرش ایرانی ؛ تن پوشی در صنعت مد اروپا و آمریکا

فرش

بیشتر بخوانید: ۵ کاربرد کلیدی خرید گلیم فرش و فرش برای دکوراسیون

این سطح از زیبایی در فرش های ایرانی،‌ علاوه بر کاربردشان آن ها را به اثر هنری بی مانندی تبدیل کرده است. این فرش ها اصالت و قدمت زیادی دارند و هرکدام بیانگر فرهنگ بخشی از این سرزمین هستند. نقش های فرش ایرانی توسط مجرب ترین و ماهر ترین اساتید فرش، طراحی می شوند که در نوع خود بی نظیر هستند. امروزه این طرح ها مورد توجه بسیاری از هنرمندان غربی قرار گرفته است، به طوری که از آن ها در صنعت مد نیز استفاده کرده اند. یک طراح نیویورکی به مدت دو سال لباس هایی با طرح فرش ایرانی را به نمایش گذاشته است که از طرف مردم با استقبال خوبی رو به رو شد. این طراح خوش ذوق آمریکایی توانسته محصولی با کیفیت و کاربردی در غالب یک اثر هنری به نمایش بگذارد. برند فرانسوی ژیوانشی نیز از این ایده کمک گرفته و کلکسیون لباس هایی با طرح های گبه و فرش ایرانی ارائه داده است. برند معروف و جهانی هرمس نیز در پوشاک زمستانی خود از این طرح ها الهام گرفته و به سراغ فرش تبریز رفته است. این برند پارچه ای را به نام طرح تبریز و از جنس ابریشم به بازار عرضه کرده و در کارهای خود از آن استفاده می کند که این طراحی ها از خلاقیت و نوآوری بالایی برخوردارند.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید