نقش گلیم فرش در دکوراسیون کلاسیک و مدرن

نقش گلیم فرش در دکوراسیون کلاسیک و مدرن

فرش گلیم چیست؟

فرش گلیم یکی از پرسابقه‌ترین کفپوش‌ها در طراحی دکوراسیون منزل است که طرفداران زیادی هم دارد. در بین مدل‌های مختلف و متنوع فرش‌ های امروزی، فرش های گلیم با طرح و رنگ‌های جذاب و پرانرژی از محبوبیت زیادی برخوردارند و جزو پرفروش‌ترین فرش های ماشینی هستند. شاید دلیل این موضوع این باشد که گلیم فرش یکی از قدیمی‌ترین فرش های ایران است و از گذشته‌های دور به نحوی در خانه‌های ایرانی مورد استفاده قرار می‌گرفته و با ذهن و روح ما پیوندی دیرینه دارد.گلیم فرش ها که در گذشته فقط به صورت دستباف و با قیمت نسبتا بالاتری تولید می‌شدند، امروزه به صورت ماشینی و با قیمت مناسب عرضه می‌شوند تا طرفداران و دوستداران فرش گلیم بتوانند آن را با کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنند. زادگاه فرش گلیم با توجه به سوابق تاریخی مربوط به عشایر قشقایی در استان فارس و قوم بختیاری است. امروزه یکی از بهترین نوع این محصول گلیم فرش کاشان محسوب می‌شود که در تولید آن از الیاف با کیفیت استفاده شده و علاوه بر آن الیاف آن ضد حساسیت بوده و مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند.

فرش گلیم در دکوراسیون سنتی و کلاسیک

فرش

[maxbutton id=1 ]

گلیم فرش ها برای فضاهایی که رفت و آمد زیادی دارند مثل آشپزخانه، راه پله و یا ورودی خانه بسیار مناسب هستند چون گلیم ماشینی بر اثر رفت و آمد زیاد و اصطلاحا پاخور شدن، مقاومت زیادی دارد. در تولید فرش گلیم از الیاف بی سی اف (BCF) استفاده می شود که مانع ایجاد پیوستگی و فشردگی بین تار و پود فرش و تجمع آلودگی و پرزدهی آن می‌شود. علاوه بر این، استفاده از الیاف با ارتفاع کم و جنس مرغوب در تولید فرش گلیم کاشان باعث شده که امکان سر خوردن آن به حداقل برسد. یکی دیگر از مزایای فرش گلیم این است که می‌توانید به راحتی آن را جاور کنید و شست و شوی آن به آسانی و با سرعت امکان پذیر است.گلیم فرش سطح صاف و براقی دارد چون نخ‌های بلندی در برش پرزهای آن به کار می‌روند. به دلیل سایه روشنی که در این فرش وجود دارد به خوبی می‌تواند رد پا یا رد جاروبرقی و وسایل را محو کند که همین ویژگی، فرش گلیم را به گزینه‌ای مناسب برای مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد تبدیل می‌کند. اگر عادت دارید روی فرش غذا بخورید یا از مهمان‌ها پذیرایی کنید، گلیم فرش به خاطر سطح صافی که دارد به خوبی از ظروف در برابر افتادن محافظت می‌کند و می‌توانید با خیال راحت بشقاب‌ها و لیوان‌ها را روی آن قرار دهید و نگران افتادن آنها نباشید!گلیم فرش در دکوراسیون مدرن و امروزیالبته اگر خانه شما به سبک مدرن طراحی شده به غیر از کاربردهایی که به آن اشاره کردیم، گلیم فرش ها برای استفاده در اتاق نشیمن، اتاق خواب و اتاق مطالعه هم مناسب هستند. پس اگر از ظاهر خشک و رسمی یک اتاق خسته شده‌اید و قصد جذاب‌تر کردن فضا را دارید، باز هم به فکر استفاده از یک فرش گلیم باشید. تنوع رنگی فرش‌ها و گلیم‌ها بسیار زیاد است و همین موضوع به ‌شما کمک می‌کند تا با استفاده از رنگ‌ها و نقش‌های پرحرکت و پرشوری که در گلیم فرش ها وجود دارد در دکوراسیون منزل خود ایجاد جذابیت کنید. انتخاب فرش گلیم هایی که رنگ‌های شادتری دارند باعث می‌شود که از حالت سنتی‌ آن‌ها کاسته شود و در نتیجه فضای خانه بیش از پیش حس و حال مدرن به‌خود بگیرد.

فرش

بیشتر بخوانید: پای تان را هر چقدر می‌خواهید روی گلیم‌تان دراز کنید

گلیم فرش در دکوراسیون فضای خارجی و محیط های بازاگر جزو کسانی هستید که به زیبایی و دکوراسیون تک تک فضاهای داخلی و خارجی خانه یا ویلا مثل بالکن، پشت بام و حیاط اهمیت می‌دهید و به دنبال تفاوت هستید، گلیم فرش ها می‌توانند حال و هوای خاصی به فضاهای بیرونی خانه شما بدهند. البته دقت در انتخاب وسایل و دکوراسیون برای این قسمت‌های خانه باید با دقت مضاعفی صورت بگیرد چون مقاومت آنها در برابر آب و هوا شرط لازم برای به کارگیری آنها در فضای باز است. گلیم فرش ها به دلیل مقاومت و دوام زیادی که دارند، گزینه مناسبی هستند. پهن کردن فرش گلیم در محیط‌های خارجی به خصوص خانه‌های ویلایی که از منظره‌ای زیبا بهره می‌برند، در ترکیب با نمای فوق العاده طبیعت جلوه‌ای بسیار بی‌نظیر و منحصر بفرد در دکوراسیون خلق می‌کنند.اندازه و قیمت گلیم فرش ماشینیقیمت گلیم فرش در مقایسه با سایر فرش های ماشینی مناسب است. فرش گلیم ماشینی در اندازه‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود که می توانید با توجه به فضایی که قرار است در آن از فرش گلیم ماشینی استفاده کنید، سایز مناسب را انتخاب کنید. در حال حاضر فرش گلیم با اندازه های استاندارد ۲، ۴، ۶، ۹ و ۱۲ متری و در طرح و رنگ‌های متنوع تولید و عرضه می‌شوند. قیمت گلیم فرش در مقایسه با سایر فرش های ماشینی مناسب است و در اغلب فروشگاه‌های اینترنتی فرش به صورت نقد و اقساط و بدون دریافت هزینه حمل و نقل فرش به فروش می‌رسند که با مراجعه به آنها می‌توانید یک خرید راحت و بدون دردسر را تجربه کنید.خلاصه اینکه، گليم فرش بهترين انتخاب براي افرادی است كه مي‌خواهند طرح و رنگ‌های زیبا را با صرف هزينه كمتري به خانه بياورند. خيلي وقت‌ها يك گليم فرش رنگي مي‌تواند به سادگی فضاي بی‌روح و يكنواخت خانه را تغییر دهد و به آن روح زندگی ببخشد.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید