همه چیز درباره خرید فرش چرم و پوست

همه چیز درباره خرید فرش چرم و پوست
فرش چرم و پوست از نمونه فرش های لوکس است که با پوست طبیعی گاو و بز، و تلفیق آن با فرش های دستباف تهیه می شود. این فرش ابتدا در کشور ایتالیا و سپس در ترکیه تولید شده و امروزه ایران نیز به تولید آن پرداخته که به یکی از کشورهای مطرح در زمینه تولید فرش چرم و پوست تبدیل شده است. مرغوب ترین فرش های چرم و پوست ایران مربوط به شهر های کاشان، تبریز و قم می باشد.

قبل از خرید فرش چرم و پوست ، آن را بشناسید

خرید فرش چرم و پوست به عنوان کالایی مجلل و اشرافی است که کیفیت بسیار عالی دارد و جزء فرش های گران قیمت محسوب می شود. این فرش ها اگر با چرم طبیعی تهیه شوند، کیفیت و دوام بالایی دارند. چرم های طبیعی به خوبی دباغی و میکروب زدایی می شوند سپس در پشت آن ها از یک لایه آستر اشبالت مصنوعی استفاده می شود که این کار به دوام فرش کمک می کند و همین طور از جدا شدن قسمت های چرمی جلوگیری می کند. برای دوخت این فرش ها از نخ های موم زده که غالبا ایتالیایی هستند استفاده می شود. این فرش ها به صورت دستی و ماشینی دوخته می شوند که نوع دست دوز آن از کیفیت بالاتری برخوردار است.

نکاتی که باید در هنگام خرید فرش چرم و پوست به آن ها دقت کنید

خرید

[maxbutton id=5 url=https://dl.imerdas.com/fa/carpet/group/62/فرش-چرم-و-پوست text=مدل فرش های چرم و پوست ]

  1. فرش چرم و پوست از پوست طبیعی حیوانات و فرش های نفیس تهیه می شود که به وسیله استادکاران ماهر و با نخ های مرغوب به هم متصل می شوند. در تهیه این فرش ها از هنر اصیل فرش بافی و چرم دوزی بهره برده می شود پس قاعدتا باید انتظار گران بودن آن را هم داشته باشید و هزینه بالایی را برای خرید فرش چرم و پوست صرف کنید.
  2. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که این فرش به عنوان یک زیرانداز استفاده نمی شود، بلکه بیشتر جنبه تزئینی دارد و مثلا نمی توانید برای اتاق خواب کودک یا اتاق نشیمن که جای استراحت است از این فرش استفاده کنید. پس قبل از خرید بهتر است بدانید که این فرش برای خانه شما مناسب است یا نه.
  3. در خرید فرش چرم و پوست باید دقت کنید چرا که این فرش ها هم با چرم طبیعی و هم با چرم مصنوعی در بازار عرضه می شوند که البته چرم مصنوعی زیبایی و کیفیت چرم طبیعی را ندارد. در هنگام خرید، پشت فرش را نگاه کنید اگر نخ های توری در پشت فرش وجود داشت نشان دهنده آن است که چرم به کار رفته در فرش، چرم مصنوعی است.
  4. نوعی دیگری از این فرش ها با چرم شترمرغ تهیه می شوند که از نظر قیمت نسبت به فرش با پوست گاو ارزان تر است.
کاربرد های فرش چرم و پوستاین فرش بیشتر جنبه دکوری دارد و از آن برای تزئین اتاق های پذیرایی استفاده می شود. مزیت این فرش هماهنگ شدن آن با دکوراسیون های مدرن و کلاسیک است چون هم حالت سنتی و هم حالت مدرن دارد. از دیگر کاربرد های آن استفاده به عنوان دیوار کوب و رو مبلی است و همین طور از این فرش در جلوی میز ها و کنسول های برای دکور استفاده می کنند. این فرش ها هم از نظر اندازه و هم از نظر رنگ و طرح قابل سفارش هستند. فرش های چرم و پوست ترکیب بی نظیری از هنر و زیبایی طبیعی اند.

فواید و مزایای خرید فرش چرم و پوست

خرید

بیشتر بخوانید: آیا فرش چرم و پوست را می‌شناسید؟

  1. این فرش ها به خاطر چرم های طبیعی به کار رفته، خاصیت انعطاف پذیری زیادی دارند و به همین دلیل خشک و سفت نیستند. دو ویژگی که باعث متمایز شدن فرش چرم و پوست می شود نرمی و لطافت چرم است.
  2. چرم ها مواد مقاوم در برابر حرارت هستند که حتی در صنایع مختلف مانند ذوب فلزات از آن استفاده می شود در حالی که مواد پلاستیکی در برابر گرما تغییر حالت و تغییر شکل می دهند. این ویژگی برای فرش های چرم و پوست مزیت خوبی محسوب می شود.
  3. از خواص مهم دیگری که چرم ها دارند، مقاومت در برابر سایش و کشش است. آن ها سایندگی کمی دارند و به همین علت در بسیاری از مشاغل مانند رانندگی ماشین های مسابقه ای از چرم برای پوشش افراد استفاده می شود تا در هنگام حادثه آسیب کمتری ایجاد شود. این ویژگی دوام و طول عمر فرش های چرم و پوست را افزایش می دهد.
  4. جذب رطوبت و تنفس پذیری در چرم ها ویژگی منحصر به فردی است که باعث محبویت فرش های چرم و پوست شده است. چرم ها در واقع مانند موجود زنده تنفس می کنند رطوبت فضا را جذب کرده و از طریق منافذ ریزی که آن را بیرون می دهند. به همین دلیل رطوبت در این فرش ها اثر نمی گذارد موجب پوسیدگی، تعریق و تجمع آلودگی نمی شود.
  5. چرم ها در مقابل ضربه استحکام بالایی دارند و در گذشته برای ساخت انواع زره و سپر از آن استفاده می شد.
  6. فرش های چرم و پوست وزن کمی دارند و جا به جایی آن ها راحت است.
فرش های چرم و پوست را چگونه تمیز کنیم؟یکی از نگرانی هایی که در مورد این فرش ها وجود دارد، تمیز نگه داشتن آن هاست. فرش های چرم و پوست معمولا دیرتر از فرش های دیگر کثیف می شوند و برای تمیز کردن آن ها کافیست از جارو برقی استفاده کنید اما اگر باز هم برای نظافت بیشتر اصرار دارید می توانید از محلول آب و سرکه سفید رقیق شده استفاده کنید. 
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید