چرا فرش فانتزی بخریم؟

چرا فرش فانتزی بخریم؟
مدت‌هاست که فرش‌های متفاوتی به خانه‌های ما راه پیدا کرده‌اند. فرش‌هایی که با طراحی‌های جدید و متفاوت نوعی دیگر از دکوراسیون را به تصویر می‌کشند. در واقع فرش‌ها از تنها طرح خود یعنی کلاسیک و سنتی در آمده و مطابق سلیقه‌های امروز طراحی می‌شوند. این تغییر سبک و طراحی، بیشتر به ذائقه مردم باز می‌گردد چون به نظر می‌رسد از یک دوره‌ای به بعد فرش‌های کلاسیک جذابیت خود را بین قشری از جامعه که بیشتر جوان‌ها بودند، از دست دادند که همین موضوع دلیل اصلی ورود انواع فرش فانتزی و مدرن به دکوراسیون داخلی شد.کاربرد اصلی فرش‌های فانتزی برای کجاست؟فرش فانتزی که به صورت ماشینی بافته می‌شود از طرح‌های ساده و خلوت تشکیل شده که غالبا الگوهای درشتی مانند اشکال هندسی درشت، گل‌های درشت و ... دارند. این ویژگی ظاهری آن‌ها را از حالت رسمی و کلاسیک دور کرده و شکل و شمایل مدرنی به آن‌ها داده است بنابراین به جرات می‌توان گفت اگر دکوراسیون کلاسیک و رسمی دارید بهتر است از این فرش‌ها استفاده نکنید.

فرش

[maxbutton id=2 ]

اما لازم است یادآوری کنیم که خرید فرش فانتزی تنها برای اتاق خواب یا اتاق کودک، بی انصافی محسوب می‌شود چرا که دکوراسیون‌های امروزی غالبا حال و هوای متفاوتی پیدا کرده‌اند و از این رو فرش فانتزی می‌تواند بهترین ایده برای استفاده در فضاهایی این چنین باشد هرچند که این فرش در طراحی خاص و کودکانه برای اتاق کودک و نوجوان و طراحی های مخصوص آشپزخانه نیز تولید می‌شود.شاید این سوال برای شما پیش بیاید که ویژگی‌های یک دکوراسیون برای استفاده از فرش فانتزی چیست؟ باید بدانید دکوراسیون‌های مدرن و فانتزی که اغلب از سادگی بیش‌‌تری استفاده کرده‌اند و به علاوه نقش و نگار شلوغ و تزئینات پیچیده در آن‌ها دیده نمی‌شود از جمله فضاهای مناسب این فرش هستند. در این فضاها رنگ‌ها به صورت یکدست و تند‌‌تری استفاده شده‌اند و نقش بیش‌‌تری در دید بصری دارند که این ویژگی در کنار استفاده از فرش فانتزی همخوانی بالایی دارد.

فرش فانتزی از دید کلی

فرش فانتزی نیز مانند تمام فرش‌ها باید از نظر دوام و کیفیت در جایگاه خوبی قرار بگیرد تا رضایت مشتری را جلب کند. بافت این فرش‌ها به طور معمول با نخ‌های پلی استر و پلی پروپیلن انجام می‌شود و این نخ‌ها اگر به صورت هیت ست شده استفاده شوند کیفیت و دوام فرش را ارتقا می‌دهند چون در فرایند هیت ست، نخ‌ها در برابر موارد فرسایشی که به بافت فرش آسیب می‌زند مقاوم می‌شوند و به علاوه پرزدهی خود را از دست می‌دهند که طبیعتا دیگر باعث ایجاد حساسیت نمی‌شوند.نکته دیگر در فرش‌های فانتزی میزان شانه و ‌‌تراکم آن‌هاست. این فرش‌ها در‌‌ تراکم متفاوت بافته می‌شوند و هرچه میزان ‌‌تراکم و فشردگی فرش افزایش یابد فرش از نظر کیفی و همین طور قیمتی در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد.وقت آن رسیده خرید اینترنتی فرش را امتحان کنید!

فرش

بیشتر بخوانید: فرشی شگی؛ یکی از پایه‌های اصلی دکوراسیون‌های شیک امروزی!

قطعا این روش می‌تواند ساده‌‌ترین و کم هزینه‌‌ترین روش برای خرید فرش باشد. البته که اگر فروشگاه اینترنتی فرش که معتبر باشد را انتخاب نکنید با چالش‌هایی اساسی رو به رو خواهید شد اما در غیر این صورت خرید اینترنتی فرش به دلیل بی واسطه ارائه کردن فرش، هزینه‌ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.نماد اعتماد الکرونیکی و نشان ملی ثبت، اولین نکته برای سنجش اعتبار یک فروشگاه است که تا حد زیادی به شما اطمینان خرید می‌دهد. نکنه دوم پرداخت وجه درب منزل است که اکثر فروشگاه‌های معتبر این شرط را دارند یعنی تا زمانی که فرش را به شما ارائه ندهند وجهی دریافت نمی‌کنند. آدرس دفتر مرکزی، شماره‌های تماس و ... همه از مواردی هستند که در صحت فروشگاه تاثیر گذارند. به ویژه فروشگاه‌های معتبر مانند فروشگاه اینترنتی فرش مرداس مزایایی مثل خرید اقساطی فرش نیز دارند. بنابراین بهتر است یک بار هم که شده این شیوه خرید فرش را نیز امتحان کنید!
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید