چرا فرش کاشان محبوبیت زیادی دارد؟

چرا فرش کاشان محبوبیت زیادی دارد؟
فرش در هر خانه‌ای حکم یک عنصر زیبایی را داشته و از همین رو محال است کسی را پیدا کنید که به استفاده از فرش تمایل نداشته باشد و خانه‌اش را خالی از فرش نگه دارد. حتی در دکوراسیون‌هایی به سبک مدرن هم استفاده از فرش حذف نشده و فقط طرح و نقش آن نسبت به فرش‌های متناسب با دکوراسیون‌های کلاسیک و سنتی تغییر کرده است. به دنبال این موضوع حتما می‌دانید که زیباترین فرش‌ها متعلق به شهر کاشان بوده و اهمیت و میزان محبوبیت فرش کاشان بر کسی پوشیده نیست.حتما تا به حال برایتان این سوال پیش آمده که چرا آوازه شهرت و محبوبیت فرش ماشینی کاشان فراگیر شده است و چه چیزی باعث شد فرش کاشان در کنار رقبایش حرف اول را بزند؟

همه چیز درباره فرش کاشان

همانطور که می‌دانید در گذشته فرش‌ها تنها به صورت دستباف بافته می‌شدندکه چون هنر دست هستند از ارزش بسیار بالایی برخوردار می‌باشند و قیمتشان به گونه‌ای است که امروزه هر قشری از جامعه توانایی خرید آنها را نداشته و علاوه بر این موضوع نیز زمان زیادی هم تا اتمام مراحل بافت فرش دستباف صرف می‌شود. به همین دلیل فرش ماشینی کاشان برای نخستین بار در اوایل دهه 50 شروع به بافت فرش‌های ماشینی کرد که از قضا با استقبال خوبی هم مواجه شد؛ چون فرش ماشینی برخلاف فرش‌های دستباف به سرعت بافته شده و از قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای هم برخوردار بوده و هستند.تولید فرش‌های ماشینی به قدری مورد استقبال و توجه قرار گرفت که علاوه بر شروع به فعالیت 700 واحد تولیدی در کاشان، سایرین نیز به فکر تولید این نموه از فرش‌ها افتادند و امروزه چیزی حدود 70% صادرات فرش‌های ماشینی را تولیدکنندگان کاشانی در دست دارند که همین موضوع باعث شد کاشان به عنوان پایتخت فرش ماشینی ایران شناخته شود.بد نیست بدانید که در اوایل تولید فرش ماشینی، فرش ها فقط به صورت 300-350 شانه و با تراکم 900 بافته می‌شدند، اما با گذشت زمان و پیشرفت در این حوزه شاهد تولید فرش‌های 500، 700، 1000، 1200 و 1500 شانه هستیم.

مزایای خرید فرش کاشان

فرش

بیشتر بخوانید: چرا خرید اینترنتی فرش مقرون به صرفه تر است؟

  • فرش کاشان دارای تنوع بالا و گسترده‌ای در طرح و رنگ بوده و به همین خاطر حتی سخت پسندترین افراد هم می‌توانند فرش دلخواهشان را خریداری کنند؛ در حالیکه این تنوع و طیف وسیع در نمونه‌های دستباف دیده نمی‌شود.
  • نکته‌ای که در خصوص تنوع رنگ‌های فرش کاشان وجود دارد این است که هر یک از رنگ‌ها صرف نظر از اینکه بسیار زنده و درخشان دیده می‌شوند، به بهترین شکل با سایر رنگ‌ها نیز هماهنگی داشته و به همین دلیل چشم‌نوازی خاصی را در فرش به وجود می‌آورند.
  • همچنین بافت فرش کاشان به قدری ریز و ظریف است که آن را از سایر فرش‌های ماشینی مجزا می‌کند و در واقع به نوعی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود چراکه هرچه بافت فرش ظرافت بیشتری داشته باشد جزئیات طرح و نقش آن بهتر دیده شده و به این ترتیب تا حدود زیادی به فرش‌های دستباف شباهت پیدا می‌کند.
  • علاوه بر اینها در بافت فرش‌های کاشان از الیاف مرغوبی استفاده می‌شود تا مشتریان همواره از خرید خود احساس رضایت داشته باشند. چون همانطور که می‌دانید فرش‌های ماشینی از الیاف مصنوعی بافته می‌شوند که هر یک در مقایسه با دیگری دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند که در انواع فرش کاشان الیاف مرغوب آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • ضمنا طرح‌های فرش کاشان منحصر به فرد و متفاوت بوده و به همین دلیل توجه افراد بسیار زیادی را به سمت خود جلب می‌کند چرا که برای هر سلیقه و هر مدل دکوراسیونی می‌توان فرش دلخواه خود را پیدا کرد.

خرید فرش کاشان از فروشگاه اینترنتی فرش مرداس

شما می‌توانید انواع فرش‌های تولید کاشان را از فروشگاه آنلاین فرش مرداس تهیه نمایید. فروشگاه مرداس این امکان را به شما می‌دهد که فرش مورد نظرتان را به صورت اقساطی خریداری کرده و با ارائه یک ضمانت نامه 10 ساله این اطمینان را به شما می‌دهد که تمامی فرش‌ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ به این ترتیب تجربه‌ای متفاوت از خرید فرش را در اختیارتان قرار می‌دهد.همچنین در صورتی که به فرشتان در حین ارسال آسیبی وارد شود و یا اینکه محصول ارسال شده مغایرتی با سفارشتان داشته باشد، می‌توانید آن را تعویض کنید.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید