چه رنگ زمینه ای برای فرش مناسب‌تر است؟

چه رنگ زمینه ای برای فرش مناسب‌تر است؟
مگر می شود در خانه ایرانی خبری از فرش نباشد؟ همه ما ایرانی‌ها برای بهتر جلوه کردن محیط خانه خود به سراغ فرش‌های جذاب با نقش و نگاره‌های زیبا می رویم. گاهی اوقات به فرش‌های اصیل ایرانی روی می آوریم و گاهی اوقات هم فرش‌های مدرن را انتخاب می کنیم. اینکه از چه فرشی برای دکوراسیون منزلمان استفاده کنیم به سلیقه شخصی و نوع چیدمان خانه بستگی دارد اما آن چیزی که در تمامی خانه‌های ایرانی مشترک است، استفاده از فرش‌های باکیفیت برای پوشش کف است.ما تصمیم داریم در این مقاله در مورد رنگ زمینه فرش با شما صحبت کنیم. موضوعی که بسیار اهمیت دارد و گاهی از اوقات در زمان خرید فرش برای برخی از افراد به معضلی اساسی تبدیل می شود. مخصوصا در زمانی که به قصد خرید به بازار رفته اید و پس از دیدن چندین نمونه، در انتخاب سردرگم و مردد می شوید. در صورتی که می توان با کمی تحقیق پیش از خرید، اطلاعات مناسبی در مورد بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون خانه به دست آورد و در ادامه با محدود کردن گزینه‌های انتخابی، در زمان کمتری خرید کرد.

تنوع در رنگ زمینه فرش

فرش‌ها طرح و نگاره‌های متفاوتی دارند، اما رنگ زمینه انها بسیار گسترده نیست. به طور کلی برای رنگ زمینه فرش دستبافت و ماشینی تنها از رنگ‌های پرمخاطب استفاده می شود. رنگ های کرم، سورمه ای، لاکی، گردویی و آبی از پرطرفدارترین رنگ‌ها برای فرش به شمار می روند به همین دلیل وقتی به بازار مراجعه می کنید، اغلب فرش‌ها همین رنگ پس زمینه را دارند. ما در ادامه این مقاله ویژگی‌های هریک از این رنگ‌ها را شرح خواهیم داد.فرش‌های کرم رنگ چه ویژگی‌هایی دارند؟

رنگ

[maxbutton id=1 ]

اگر به دنبال رنگ زمینه فرش چشم نواز هستید که دلتان را نزند، باید به سراغ فرش‌های کرم رنگ بروید. این فرش‌ها برای خانه‌های کوچک انتخاب بسیار مناسبی هستند زیرا کمک می کنند تا فضا بزرگتر جلوه کند. همان طور که می دانید رنگ کرم در میان رنگ‌های خنثی دسته بندی می شود. پس اگر از رنگ‌های متنوع در طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان استفاده کرده اید، می توانید برای پوشش کف از فرش‌های کرمی کمک بگیرید.فرش‌های سورمه ای برای چه فضاهایی مناسب هستند؟فرش‌های سورمه ای رنگ لطافت محیط را افزایش می دهند و حس آرامش و راحتی را به مخاطب القا می کنند. اگر به دنبال خلق فضایی آرام و دلنواز هستید، می توانید رنگ سورمه ای را انتخاب کنید. این رنگ فرش، نمای خانه‌های مدرن را دوچندان می کند. البته یادتان نرود که فرش‌های سورمه ای، موجب کوچکتر جلوه کردن محیط می شوند. پس سعی کنید از آن برای محیط‌های بسته و محدود استفاده نکنید، اما اگر فضای دلبازی در اختیار دارید و یا از اثاثیه روشن در دکوراسیون استفاده کرده اید، می توانید با کمک فرشی سورمه ای رنگ، تعادل خوبی در محیط به وجود آورید.فرش‌های زمینه لاکی چگونه اند؟بسیاری از ما تجربه استفاده از فرش‌های زمینه لاکی را در خانه داشته ایم. هنوز هم بسیاری از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برای پوشش کف خانه خود از فرش‌های زمینه لاکی استفاده می کنند. اگر این فرش‌ها را در خانه ای دیده باشید، حتما متوجه جذابیت آنها در محیط شده اید. رنگ زمینه فرش لاکی به محیط گرما و انرژی می بخشند. اگرچه فرش‌های قرمز بسیار جذاب هستند، اما برای هر دکوراسیونی مناسب نخواهند بود. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، باید قید استفاده از فرش‌های زمینه لاکی را بزنید زیرا این رنگ محیط را کوچکتر می کند و دوام آوردن در فضای موجود برای طولانی مدت کار سختی خواهد بود! اما اگر فضای گسترده ای در اختیار دارید، می توانید از فرش‌های زمینه لاکی برای اتاق نشیمن استفاده کنید. رنگ لاکی انرژی مناسبی را در فضای اتاق نشیمن به جریان می اندازد، حس صمیمیت را به وجود می آورد و به رونق معاشرت‌ها در فضای تعاملات خانواده کمک می کند.فرش‌های گردویی چه ویژگی‌هایی دارند؟

رنگ

بیشتر بخوانید: در مورد فرش ترک ایرانی چه می دانید؟

اگر به فکر ایجاد حس آرامش و امنیت در فضای خانه هستید، می توانید فرش‌های زمینه گردویی را انتخاب کنید. رنگ گردویی برای افرادی که در زمان خرید دچار تردید شده اند، انتخاب مناسبی خواهد بود. این رنگ با اغلب رنگ‌ها همخوانی دارد و با فضاهای دلباز و حتی کوچک هم ارتباط برقرار می کند.
برای ثبت دیدگاه خود لطفا وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید